Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naimisiin? häät + raha + pienibudjetti?

Vierailija
20.03.2015 |

Tiedän että mies aikoo parinvuoden sisällä kosia. Minä en malta odottaa naimisiinmenoa mutta ajatus häistä stressaa. Olemme aloittaneet säästämään yhteistä asuntoa varten.
Sitten kun mietin summaa mikä menee jopa pieniin häihin... se hirvittää! Sillä rahalla pääsisi matkustelemaan tai laittaisi säästöön asuntoa varten. Kummallakaan ei ole kovin iso suku. Molempien lähipiirin saa 20 henkilöön eli 40 ihmistä. Mutta kyllä sekin on loppupeleissä paljon. Miehen suku on uskovaisia joten minusta tuntuu että he odottavat häitä ja pettyvät jos niitä ei tule. Vinkkejä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että miehen suku pettyy, jos ei ole tietynlaisia häitä, ei velvoita teitä järkkäämään mitään. Miettikää, miten itse haluatte naimisiin mennä. Kirkossa vihkiminen ei maksa mitään. Pakko ei ole olla mitään juhlia tai juhlat voi olla kotona kakkukahvit tai mitä tahansa muuta.

Olen samaa mieltä siitä, että jos useamman vuoden säästätte asuntoon, niin onko järkeä laittaa kaikki se raha yhden päivän juhlaan?

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että pienet häät on paljon romanttisemmat kuin isot perinteiset juhlat. naimisiin voi mennä vaikka ihan kahdestaankin kirkossa tai pyytää vanhemmat todistajiksi ja tarjota heille sitten illallisen jossain. Unohtakaa se, mitä suku tai joku muu ulkopuolinen osottaa ja tehkää niinkuin teistä hyvältä tuntuu.

Vierailija
2/13 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos suvun vuoksi pitää häät pitää niin uskovainen suku yleensä avittaa talkoilla ja hinta putoaa kummasti. hääpaikkakin saattaa löytyä puoli-ilmaiseksi samoin puku jonkun sukulaisen komerosta ja sormuksia on varmasti suvun aarteina monta. tanssia ei tarvita eikä musiikkia jos soveliaita häitä pidetään ja taas tuli säästöä. eikä alkoholiakaan tarvitse! ruokapuoli on sensijaan runsas mutta aina sieltä löytyy mammojen pakkasesta tavaraa ja jollain on maaplänttiä ja vasikka teurastettavaksi. hienot häät niistä sukulaisille tulee!

voisitte kuitenkin pitää sellaiset häät mitä itse haluatte ja mihin itsellä on varaa. eikös niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kirkko on ilmainen. Ja seurakunnantalolla kahvit + kakut vihkimisen jälkeen maksaa sellaisen 15e/ nuppi. Vihkipuku ei ole välttämätön, kukkakimppuja saa kympillä (jos se nyt on tarpeellinenkaan) ja sormukset saa muutamalla kympillä, max 100e saa jo ihan hyvät sormukset. Mitä tuosta tuli: 700e, varmaan noi uskis vanhemmat on tuon valmiit tarjoamaan, että saavat häät?   

Vierailija
4/13 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häät viime kesänä tuli maksamaan 2000€! Teimme kaiken itse, ruuat, vaatteet löydettiin edullisesti ja vähän tuunausta, juhlapaikkana oma puutarha, vieraita 36 ja ammattilaiskuvaajakin kävi. Edelleen ihmettelen kun saatiin niin mahtavat häät (hyvine ruokineen ja juomineen) tuolla hinnalla! Rahaa tarvii muuhunkin :)

Vierailija
5/13 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen perhe olisi varmasti valmis auttamaan häissä ja tekemään ruokaa mutta rahaa en kyllä ota vastaan senttiäkään. Perheen äiti menehtyi muutama vuosi sitten. Tuntuisi epäkorrektilta ottaa vastaan tässä tilanteessa. ei perheen vanhin lapsi joka jo naimisissa suostunut ottamaan isältä edes häälahjaa vastaan. Mutta nyt kun tätäkin tilannetta ajattelen perhe varmasti ymmärtää että pidämme pienet häät. kiitos vinkeistä!

Vierailija
6/13 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:01"]Meidän häät viime kesänä tuli maksamaan 2000€! Teimme kaiken itse, ruuat, vaatteet löydettiin edullisesti ja vähän tuunausta, juhlapaikkana oma puutarha, vieraita 36 ja ammattilaiskuvaajakin kävi. Edelleen ihmettelen kun saatiin niin mahtavat häät (hyvine ruokineen ja juomineen) tuolla hinnalla! Rahaa tarvii muuhunkin :)
[/quote]

Vierailija
7/13 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä karkaisin ulkomaille häihin. Siinä saa lähes samalla hinnalla itselleen häämatkan ja avioliiton! Ottaa mukaan vaikka molempien vanhemmat tai menee ihan vaan kahdestaan. Mäkin haluaisin vanhanaikaisesti päästä eka naimisiin ennen lapsia, mutta en ole valmis odottamaan siihen asti, että olen 30 v, ja toivottavasti paremmin toimeentuleva kuin nykyisin opiskelijana. :D

Vierailija
8/13 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:01"]Meidän häät viime kesänä tuli maksamaan 2000€! Teimme kaiken itse, ruuat, vaatteet löydettiin edullisesti ja vähän tuunausta, juhlapaikkana oma puutarha, vieraita 36 ja ammattilaiskuvaajakin kävi. Edelleen ihmettelen kun saatiin niin mahtavat häät (hyvine ruokineen ja juomineen) tuolla hinnalla! Rahaa tarvii muuhunkin :)
[/quote]
Ihana idea, häät puutarhassa :) Eikö sade pelottanut?

Vierailija
9/13 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro6 vastaa:
Lainasimme tutulta ison teltan ja raivasimme olohuoneen tyhjäksi varmuuden vuoksi :) on aina ahdistanut tylsät "nuorisoseurahäät"

Vierailija
10/13 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että mies aikoo parinvuoden sisällä kosia

Hä? Oletko selvännäkijä? Vai joltain toiselta vuostuhannelta?

Vierailija
11/13 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viedään molempien vanhemmat + sisarukset perheineen syömään kirkon jälkeen. Mä ostan jonkun mekon, sulhanen kyllä tarvii puvun. Mieluisan sormuksen saan n. 300 eurolla. Ollaan just kattelemassa sormusta, ostetaan se etukäteen, ei tuu se koko rahanmeno kerralla. :-)

Vierailija
12/13 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hääbudjetti oli ajatuksen tasolla 3000 €, mutta laskelmien jälkeen näyttäis siltä, että häät tulee maksamaan n. 4500 €. Tämä sisältää n. 15 hengen ruokailut, kahvit ja juomat ravintolassa, n. 40 hengen hääbileet, joissa tarjolla runsaasti ruokaa ja juomaa (erikseen siis virallinen osio sukulaisille ja seuraavana päivänä bileet), sormukset, kampaajan, valokuvauksen ja pikku tilpehöörit kuten kutsut, maltilliset koristelut, vieraskirjan. Lisäksi bileistä lähdetään jatkoille, jotka tarjoamme myös vieraille (sisäänpääsyt yökerhoon ja eka juoma siellä).

Kovin perinteiset nämä häät ei ole, mutta oman mielen mukaiset. Uskomme myös, että ystävät viihtyy ja iäkkäät isovanhemmat yms. on kivempi kestitä sivistyneesti.

Vierailija
13/13 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:42"]Tiedän että mies aikoo parinvuoden sisällä kosia. Minä en malta odottaa naimisiinmenoa mutta ajatus häistä stressaa. Olemme aloittaneet säästämään yhteistä asuntoa varten.
Sitten kun mietin summaa mikä menee jopa pieniin häihin... se hirvittää! Sillä rahalla pääsisi matkustelemaan tai laittaisi säästöön asuntoa varten. Kummallakaan ei ole kovin iso suku. Molempien lähipiirin saa 20 henkilöön eli 40 ihmistä. Mutta kyllä sekin on loppupeleissä paljon. Miehen suku on uskovaisia joten minusta tuntuu että he odottavat häitä ja pettyvät jos niitä ei tule. Vinkkejä?
[/quote]

Vinkkejä? Yksi riittää, odota nyt ensin sitä kosintaa. Elämä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi