saako sektion
Jos on pahat traumat onko pakko synnyttää? Ensimmäinen raskaus päättyi siihe kun tuli ennen aikojaa kuoleena. Ja ne supistikset! Olin varma että henki menee enkä kestänyt sitä kipua yhtään. Joidenkin mielestä oon varmaan tosi heikko ja turhamainen. Mut niitä kipuja en halua ikinä kokea uudestaan. En ikinä. Nyt vasta oonkin hyvin alussa. Tein vasta testin. Heti se ilo vaihtu peloks vaikka aikaa siihe vielä onkin. Mutta onko mahdollista päästä sektioon jos oikeesti on aivan kauhuissaan? Onko kenelläkään kokemuksia. Hattua nostan synnyttäjille. Minusta siihe tuskin on. Ahistaa koko juttu..
Kommentit (23)
10 on oikeassa. Jokaisella se kokemus on oma, tässä on turha ruveta jankkaamaan kumpi tapa on parempi. Itse esim. jouduin kiireelliseen sektioon, ja silti en kokenut leikkauksesta toipumista vaikeaksi. Voisi olettaa että suunniteltu sektio olisi ollut vielä helpompi. Mutta jonkun muun kohdalla taas on saattanut olla haavasärkyä ynms. pitkään.
Pelkopolille vain keskustelemaan, kyllä ne asiat selviää.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:21"]Meillä päin ei saa kuin kiireellisenä tai hätänä tai jos todella selkeät fyysiset syyt. Sen takia meille ei tule toista lasta.
[/quote]
Höpöhöpö. Joka paikassa saa pelkosektion jos se vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta. Pelko on täysin validi lääketieteellinen syy sektiolle.
Mä sain pelkosektion 4kk sitten syynä muunmuassa kauhea kivunpelko aiemmasta synnytyksestä. Emmä kokenut, että sektiosta olisi parantunut hirveästi hitaampaa kuin alatiesynnytyksestä enkä edes ekassa synnytyksessä revennyt. Kunhan ramppaat pelkopolikäynnit etkä muuta kantaasi tai emmi, niin varmasti saat sektion