Katselin asuntoja, miksi ihmiset valitsee yli 300.000e kerrostalon eikä rakenna omakotitaloa?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla sen takia, että pelkkä tontti maksaa helposti 200-300k€?
Manskulla?
Jos ei halua asua kaukana keskustasta, vaan palvelujen äärellä.
Ihan mukavuussyistä. Me ei haluta pihan hoitoa eikä muutakaan taloon liittyvää vastuuta. Meillä on ihana kerrostalo asunto kahdessa tasossa, takkoineen ja saunoineen. Parvekkeella pieni viherpiha. Autopaikka lämpimässä hallissa. Helppoa asumista ja elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. 2.02e/m2. Hiekkakankaalla ison järven rannalla. Ei tartte kun pintamaat kuorii pois ja laittaa torpan pystyyn. En kyllä mihinkään slummiin lähtis vaikka maksettais.
Ap, sijainti, sijainti ja sijainti.
Yksinhuoltajana omakotitaloasuminen jää haaveeksi. Kerrostalossa on tosi helppo asua. Pihatyöt, lumityöt ja erilaiset rempat. Ei jäisi aikaa harrastaa muuta.
Helsingin kantakaupungissa on omakotitontit kiven alla.
Olen rakentanut.. tosiasia on että pääkaupungissamme pelkkä 500m2 tontti maksaa 200000 euroa. Maatilat helposti 50000-100000 euroa päälle.
Tuon kerrostaloasunnon hinta on kulutettu jo ennen kuin itse taloa voi edes rakentaa
Minua ei omakotitalossa asuminen kiinnosta pätkääkään.
Siis eivät kaikki tahdo asua omakotitalossa ja tehdä omia lumitöitä ja kaikkia muita töitä. Kerrostalossa maksetaan asumismukavuudesta ja töistä muille, jotka hoitavat ne käytännön asiat.
Koska haluan asua kerrostalossa, lähellä palveluita ja elää helppoa elämää, en raivata lehtiä, tehdä lumitöitä ennen töihin lähtöä, rempata taloa yhtenään, leikata nurmikkoa ja tehdä 100 muuta asiaa jotka ok-talossa asujalle jää tehtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei omakotitalossa asuminen kiinnosta pätkääkään.
Eikä minua. Rivitalo, "luhtitalo", missä piti tehdä itse ulkoportailta lumityöt ja siirtää aitaa yhtäkkiä metrin verran idioottien naapurien päätösten takia, oli hirveistä kauhein.
Sijainti. Omakotitaloa ei saa niin lähelle keskustaa, varsinkaan uutta omakotitaloa. Ja ei kaikki vaan halua asua omakotitalossa, tai ei riitä aika ja energia vaikka haluaisikin. Onhan se paljon helpompaa ostaa osakehuoneisto kuin rakennuttaa okt.
Vierailija kirjoitti:
Siis eivät kaikki tahdo asua omakotitalossa ja tehdä omia lumitöitä ja kaikkia muita töitä. Kerrostalossa maksetaan asumismukavuudesta ja töistä muille, jotka hoitavat ne käytännön asiat.
Voithan sinä maksaa töistä omakotitalossakin jos ei ole miestä talossa. Siitä saa kotitaloushyvitystäkin.
En muuttaisi omakotitaloon. Viihdyn kerrostalon ylimmässä kerroksessa.
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan asua kerrostalossa, lähellä palveluita ja elää helppoa elämää, en raivata lehtiä, tehdä lumitöitä ennen töihin lähtöä, rempata taloa yhtenään, leikata nurmikkoa ja tehdä 100 muuta asiaa jotka ok-talossa asujalle jää tehtäväksi.
Ja sitten tehdään aloituksia palsta täyteen kanta-astujista ja huutavista lapsista, joiden vanhemmat eivät tajua asuvansa naapuriensa kanssa samassa rakennuksessa.