Miksi kela puuttuu jos tilille tulee yli 50 euroa???
Mutta esim. yhden kaverini tilille oli saanut tulla yli 60 euroa ja mitään ei oltu sanottu??
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata olla Kelan asiakas jos et halua heidän puuttuvan tilisiirtoihisi
No pakko tällä hetkellä olla
Ei mulla ainakaan puutu.
Mutta jos olisin toimeentulotukiasiakas, niin sitten tietysti puuttuisi koska toimeentulotuki on viimesijainen tuki.
Ei puutu. Kela ei puutu mitenkään minun elämääni vaikka tililleni tulee tuhansia euroja kuukaudessa.
Eihän siitä kukaan mitään sanokaan. 50 euron ylittävä osa vaan vähennetään toimeentulotuesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei puutu. Kela ei puutu mitenkään minun elämääni vaikka tililleni tulee tuhansia euroja kuukaudessa.
Toimeentulotuessa on määritelty vähäisten avustusten rajat. Yksinasuvalla raja on 50,00 euroa/kk ja perheellisellä 100,00 euroa/kk. Tulona toimeentulotuessa huomioidaan vähäisten avustusten rajan ylittävä osa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siitä kukaan mitään sanokaan. 50 euron ylittävä osa vaan vähennetään toimeentulotuesta.
Häneltä ei ainakaan ollut vähennetty.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tässä olikin kyse toimeentulotuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuessa on määritelty vähäisten avustusten rajat. Yksinasuvalla raja on 50,00 euroa/kk ja perheellisellä 100,00 euroa/kk. Tulona toimeentulotuessa huomioidaan vähäisten avustusten rajan ylittävä osa.
Entä sitten. Avausviestissä ei mitenkään viitattu toimeentulotukeen vaan väitettiin täysin virheellisesti että kela puuttuisi tilanteeseen jos tilille tulee yli 50 euroa rahaa.. Ei muuten puutu.
Jos on ja elää toimeentulotuuella, on kohtuullista että kaikki tilille tuleva raha huomioidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus katsovat läpi sormien, mutta Kela hoitaa niin monenmoista muutakin etuutta ettei voi pelkästään sen perusteella päätellä että maksaja on Kela.
??? Ei kela puutu mun tileihin ainakaan mitenkään. Meinaat varmaan, että miksi kela puuttuu sun asioihin, jos nostat toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus katsovat läpi sormien, mutta Kela hoitaa niin monenmoista muutakin etuutta ettei voi pelkästään sen perusteella päätellä että maksaja on Kela.
??? Kelan etuudet on KELA:n etuuksia. Mm. lapsilisä, sairaspäiväraha, toimeentulotuki, työmarkkinatuki, eläke jne. Ei niitä muut maksa, kuin KELA. KELA lähettää kirjekuoressa tietoa maksetuista etuuksista. Siinä lukee isolla, että KELA. Ei niitä KELA:n etuuksia muut maksele.
Joskus harvoin voi osua kohdalle hövelimpi virkailija.
Aikaisemmin tuo raja oli kaikilla hakijoilla 100 euroa. Huomasin vasta nyt ensimmäistä kertaa elokuun päätöksessä maininnan tuosta 50 euron rajasta. Aiemmin sitä ei ole kerrottu päätöksissä. Täytyy siis käyttää käteistä.
Möin kauan sitten hankkimaani käyttämätöntä suomalaista designia postitse. Hinta ostajalle 120 euroa, josta postikuluihin meni 20 euroa eli sain 100 euroa. Toimeentulotuessa vähennys tehtiin tuon 120 euron mukaan, koska se tilillä näkyi, eli postikuluja ei huomioitu.
Vierailija kirjoitti:
Möin kauan sitten hankkimaani käyttämätöntä suomalaista designia postitse. Hinta ostajalle 120 euroa, josta postikuluihin meni 20 euroa eli sain 100 euroa. Toimeentulotuessa vähennys tehtiin tuon 120 euron mukaan, koska se tilillä näkyi, eli postikuluja ei huomioitu.
---siis ilmoitin nuo postikulutkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ja elää toimeentulotuuella, on kohtuullista että kaikki tilille tuleva raha huomioidaan.
Ei muuten ole!
Miksi ei puuttuisi? Tt-tukea saa siksi, ettei muualta ole tuloja, ihme että sallivat edes sen 50 euroa.
Ei kannata olla Kelan asiakas jos et halua heidän puuttuvan tilisiirtoihisi