Lääkikseen 2016
Onko muita kohtalotovereita Helsingissä? Päätin hakea lääkikseen opiskeltuani 4 vuotta tkk:lla.
Etsiskelenkin nyt muita ketkä hakemassa tosissan niin vois jakaa vähän ajatukisa ja vaikka lukemistapojaan :-)
Kommentit (28)
No miksen ottais valemennuskurssia jos mulla on siihen varaa ja se auttaa mun lukemista tosi paljon. Haen täl postauksel lääkikseen hakijoita, enkä mielipiteitä.
Joo oikis on kyl mulle vaikeempi päästä ku lääkit et miten vaa :D
Vaikka tähtäisi varsinaisesti vuoteen 2016, niin kannattaa ilman muuta ilmoittautua pääsykokeeseen tänäkin vuonna. Saa vähän niin kuin "harjoitusta" eikä sitten jännitä varsinaisella kerralla niin kovin. Jos on vähänkään lukenut jo nyt, niin saa samalla hiukan seulottua mitä tasoa on ja kuinka paljon ja missä erityisesti pitää petrata.
Joo kyl mä meen tsekkaa sen kokeen nyt kevällää :)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:10"]Miksi te teette kauhean projektin lääkikseen menemisestä? Kummilapsi haki ihan normaalisti, ei käyny missään valmennuskursseilla, mutta luki itsenäisesti jonkin verran samalla kun oli töissä kevään aikana ja pääsi. Nyt lopettelee kolmatta vuottaan lääkiksessä. Sama homma yhden työkaverin lapsen kanssa. Haki, luki ja pääsi eikä tarvinnu mitään valmennuskursseja tai vuoden valmistautumista. Kun itse aikanaan hain teknilliseen korkeakouluun, ihmettelin kun kaikki kohkasivat valmennuskursseista. Ei niitä mun kotikaupungissa Savossa ollut saatavilla eikä mulla ollut mitään mahiksia jättää kesätyötä kirjoitusten jälkeen ja lähteä Helsinkiin. Luin sitten sen, mitä pääsykoevaatimuksissa vaadittiin ja pääsin ekalla haulla sisään.
[/quote]
+1 Samoin mäkin lääkikseen luin ylioppilaskirjoitustenbjälkeen sen pari kuukautta. Ei sen pitempään pysty niitä samoja kirjoja muutenkaan tahkoamaan. Luulis tulwvan hirveetä räpellystä ja pseudolukemista jos vuoden lukee.
Itse enbkäynyt valmennuskurssia, mutta useat kävi. Joka tapauksessa ylivoimaine enemmistö oli just niitä samana keväänä kirjoittanwita joilla ei ollut kuin sw pari kk lukuaikaa. Tästä toki on 15 vuotta, asiat on saattanut muuttua.
Noo mä en jaksa tuhlaa aikaa hakemiseen kun vuoden ni pistän varman päälle. Ja nykyään ei ole enään Galenosta joten.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:10"]Miksi te teette kauhean projektin lääkikseen menemisestä? Kummilapsi haki ihan normaalisti, ei käyny missään valmennuskursseilla, mutta luki itsenäisesti jonkin verran samalla kun oli töissä kevään aikana ja pääsi. Nyt lopettelee kolmatta vuottaan lääkiksessä. Sama homma yhden työkaverin lapsen kanssa. Haki, luki ja pääsi eikä tarvinnu mitään valmennuskursseja tai vuoden valmistautumista. Kun itse aikanaan hain teknilliseen korkeakouluun, ihmettelin kun kaikki kohkasivat valmennuskursseista. Ei niitä mun kotikaupungissa Savossa ollut saatavilla eikä mulla ollut mitään mahiksia jättää kesätyötä kirjoitusten jälkeen ja lähteä Helsinkiin. Luin sitten sen, mitä pääsykoevaatimuksissa vaadittiin ja pääsin ekalla haulla sisään.
[/quote]
+1 Samoin mäkin lääkikseen luin ylioppilaskirjoitustenbjälkeen sen pari kuukautta. Ei sen pitempään pysty niitä samoja kirjoja muutenkaan tahkoamaan. Luulis tulwvan hirveetä räpellystä ja pseudolukemista jos vuoden lukee.
Itse enbkäynyt valmennuskurssia, mutta useat kävi. Joka tapauksessa ylivoimaine enemmistö oli just niitä samana keväänä kirjoittanwita joilla ei ollut kuin sw pari kk lukuaikaa. Tästä toki on 15 vuotta, asiat on saattanut muuttua.
[/quote]
Ja sitten heräsit
Ei 2kk pysty lukee vaadittavia tietoja lääkikseen. Miksei vaan tähtään vuoden päähän niin on paremmat mahdollisuudet. Muutenkin oon koko päivä työssä nyt.
Ei teist kukaan sinne tuu pääsemään. Ootte liian tyhmiä. Menkää oikikseen. Sinne riittää luku- ja kirjoitustaito.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:13"]
Mitenköhän itse ehdin valmistautua, kun en ole lukiossa lukenut kuin pakolliset määrät fysiikkaa ja kemiaa.. Biologiasta kävin yhden ylimääräisen kurssin ja nyt enää 2 kk aikaa lukea. Hehhe.
[/quote]
Suosittelen hakemaan 2016 ni sul on aikaa lukea kunnolla! Jos asut stadis ni voin vaikka jelppiikki sua nois aineis mitä et oo lukenu!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:18"]
Jos on jo valmistunut korkeakoulusta tai ottanut korkeakoulupaikan vastaan syksyllä 2014 tai sen jälkeen niin todennäköisyys päästä lääkikseen 2016 on pienempi kuin tänä vuonna. Ensi vuodesta lähtien osa paikoista varataan ns. ensikertalaisille, joilla ei ole korkeakoulututkintoa tai -opiskelupaikkaa. Jossain on väläytetty, että 50-70% paikoista varataan ensikertalaisille. Mitään varmaa tietoa ei tosin ole missään.
[/quote]
Juu tiiän mut ei mul oo mahiksii päästä sinne nyt keväällä. Kokpäivä työ viel kesän ni ei oo aikaa lukea :) Kyl sinne silti 2016 vuonna pääsee ihmisiä joilla on korkeekoulupaikka joten voin olla yksi niistä ;)
Mä handlaan matikan ja fyssan ni ois kiva tutustuu esim ihmiseen joka handlaa kemman ja voi auttaa siinä x)
No siihe on 2kk siihe pääsykokeeseen ja haluun ekalla sisään, joten vuoden lukemisen jälkee luulis pääsevän
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:16"]
Mä handlaan matikan ja fyssan ni ois kiva tutustuu esim ihmiseen joka handlaa kemman ja voi auttaa siinä x)
[/quote] kemia ei tuota vaikeuksia jos fyke ja matikka todella hyviä, nehän kulkee käsi kädessä nää kolme ainetta
Kemma kyl tuottaa vaikeuksii vaik kirjotin matikast ja fyssast L.
Millä logiikalla kemia ei voi olla vaikeaa jos ma-fy kunnossa? Eihän kemiassa niin haastavia laskuja ole mutta aika paljon sellaista teoriaa joka sisältyy ainoastaan kemiaan.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:17"]No siihe on 2kk siihe pääsykokeeseen ja haluun ekalla sisään, joten vuoden lukemisen jälkee luulis pääsevän
[/quote]
Miksei voi yittää molemmilla kerroilla
No sama koe sekin on ;) Mut jee!