Juuri nyt: Venäjä keskittää joukkoja Suomen rajalle
Mitä Venäjä aikoo? Arktisen sotaharjoituksen joukkojen määrä tuplaantui hetkessä
Venäjällä on käynnissä maan sotilasvoimien pohjoisen alueen taisteluvalmiuden testaaminen. Joukkojen määrä arktisten alueiden harjoituksessa on noussut venäläisuutistoimiston mukaan jo 80 000 sotilaaseen.
Uutistoimisto Tass kertoo verkkosivuillaan venäläisten sotilaiden määrän kasvaneen jo 80 000 arktisella alueella. Venäjän antamien aiempien tietojen mukaan alueen harjoituksiin osallistuisi yli 40 000 sotilasta.
Venäjän esikuntapäällikkö Valeri Gerasimov kertoi torstaina, että mukana harjoituksissa on myös 220 sotilaslentokonetta. Tämäkin on tuplaten sen verran, mitä aiemmin uutisoitiin.
– Taisteluharjoituksiin on tuotu lisää lentokalustoa, Gerasimov sanoo.
Harjoitus pidetään 16.–21.3. ja kyseessä on erittäin suuri sotavoimien testaus.
Harjoituksiin sisältyy muun muassa erittäin vaativia tehtäviä, joilla testataan pohjoisen yksiköiden taisteluvalmiutta, ja harjoitellaan ilmavoimien maamaaleihin ampumista, maahanlaskuoperaatioita sekä ilmatuen antamista. Harjoituksiin liittyy myös paljon raskasta sotilaskalustoa, kuten taistelu- ja kuljetushelikoptereita.
Venäjän puolustusministeri Sergei Shoigun mukaan taisteluvalmiuden tarkastaminen on ”erittäin tärkeää, sillä se mahdollistaa uuden yhdistetyn, strategisen komennon harjoittelevan koordinoitua kaikkien joukkojen kontrollia ensimmäistä kertaa.”
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:11"]
Jep, ja suomalaismiehet ovat innolla avaamassa rajapuomit jotta saadaan Suomeen mahdollisimman paljon kauniita venäläisiä naisia rumien suomalaisnaisten tilalle. Itseasiassa vaihdossa vois lähettä kaikki suomalaisnaiset vaikka Siperiaan, koska eihän noita lihavia rumiluksia täällä kukaan jaksa katella. Ehkä muutaman mallin ja missin vois pitää täällä.
[/quote] Marttina nyt ainakin.
[/quote]
Niin no monella miehellä voi tässä kohtaa mennä sormi suuhun, että lähettä vai ei...... kun oli kyse naisten lähettämisestä..
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:14"]
Kyllä se nyt perkele tämmöisissä asioissa pitäisi jo tuolla paskalehdistössä ruveta tajuamaan, että se sensaasio-otsikoiden hakeminen pitäisi ymmärtää jättää väliin. Nyt puhutaan semmoisista asioista kuitenkin, että vittu joku sodanpelon lietsonta niin onko se pari ylimääräistä ostettua lehteä huomenna tuon arvoista?
[/quote]
Samaa mieltä mut toisaalta ei kai sitä saa tietoa asioista pantatakaan, se se vasta ois julmaa. Jos tarpeeksi pelottaa niin ainakin voi varautua vaikka muuttamalla Suomesta pois kun vielä pääsee, kun tietää että voi sotakin tulla vaikkei sitä pidetä yleisesti mahdollisena? En tiedä, itse haluan mieluummin tietää missä mennään kuin et yhtäkkiä humps jotain tapahtuu mitä ei ole ollenkaan voinut aavistaa, jos sellaisen mahdollisuudesta on jätetty kertomatta.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:47"]En minä halua tuntea huolta, enkä etenkään pelkoa. :D Olkoot maailmantilanne mikä hyvänsä. [/quote] On kansalaisoikeus, että ei tarvitse tuntea pelkoa jostakin Venäjästä. Voisikohan haastaa median oikeuteen pelottelusta, kun lähettävät puhelimeeni pelottavia uutisia?
[/quote]Just näin. Siis en minä vaan suostu semmoiseen, että rupean tässä pelkäämään ja pelossa elämään, jos jotkut toiset sairaat ihmiset vähän mittailevat omiaa egojaan jossakin. En halua kuulua semmoiseen millään muotoa ja jo ihmisarvoni ja ihmisoikeuteni sanelee sen, että mun eikä kenenkään toisenkaan tarvitse kantaa huolta siitä jos joku toinen ei osaa olla ihmisiksi täällä.
Minä sen sijaan jatkan oman varsin yksinkertaisen ja ainutlaatuisen elämäni elämistä, kun tätä vielä kerran on jäljellä.