Pilaantunut naudanliha?
Ostin eilen pakkauksen naudan lehtipihvejä (Bergmann, 6kpl). Viimeinen käyttöpvä 22.3. Pakkaus oli ehjä. Kolmessa lehtipihvissä oli keskellä harmahtavaa sävyä, sellainen laikku. Kolmessa muussa ei ollut. Ne paistoin juuri pannulla. Nyt mietin uskaltaako noita kolmea muuta paistaa?
Kommentit (18)
Miltä tuoksuu? Eihän ole limaisia pinnalta?
Jos on jännä haju , tai pinta limainen, ei missään nimessä pidä syödä. Mut jos ei tuoksussa ja näppituntumassa ole vikaa, voi varmaan paistaa. Kannattaa tietysti paistettua lihaa maistaa, et onhan maku ok.
http://aijaa.com/3FL6jC Tältä näyttää. Koostumus tuntuu samalta kuin punaisemmissa reunaosissa. Suht napakka kun painaa. Haju on tuon laikun kohdalta ehkä hieman "jauhelihamaisempi" kuin reunilla. Ei paha haju.
Hohhoijaa! Ei todellakaan ole pilaantunut. Hyvännäköistä lihaa. Noi tummat kohdat on raakakypsymistä, ei pilaantumista.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:38"]
Hohhoijaa! Ei todellakaan ole pilaantunut. Hyvännäköistä lihaa. Noi tummat kohdat on raakakypsymistä, ei pilaantumista.
[/quote]
Voi tuntua hohhoijjaa jutulta, mutta opiskelepa yksi päivä mikrobeista yms. niin saattaisit sinäkin miettiä hetken.
Totta kai kotioloissa elintarvikkeita käytetään eri tavalla kuin ammattikeittiöissä, mutta ei varovaisuus ketään tapa!
Sitruunalla saat sen lihan harmaantumaan vielä vähän nopeammin. Tuossa en kyllä näe harmautta, lihan syyt menee hieman eri tavalla ja syyn pinta ei ole leikkaantunut siitä kohdin. Minä pitäisin itseltäni tuota heikosti leikattuna. Oikein syötävää se on.
Ihan ensimmäistä kertaako ap tekee ruokaa raaasta naudanlihasta? Voi luoja mitä kädettömiä tällä palstalla pyörii =)
Olethan jo lisääntynyt?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:38"]
[/quote]
Voi tuntua hohhoijjaa jutulta, mutta opiskelepa yksi päivä mikrobeista yms. niin saattaisit sinäkin miettiä hetken.
Totta kai kotioloissa elintarvikkeita käytetään eri tavalla kuin ammattikeittiöissä, mutta ei varovaisuus ketään tapa!
[/quote]
Ihan ohiksena kysyn, mitä itse syöt? Jos tuo kuvan liha on mielestäsi varottava esimerkki?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:58"]
Ihan ensimmäistä kertaako ap tekee ruokaa raaasta naudanlihasta? Voi luoja mitä kädettömiä tällä palstalla pyörii =)
Olethan jo lisääntynyt?
[/quote]
No nyt on lihaa tuntematon provo asialla, jos et näe tuossa mitään vikaa. Jos ostaa hyvää lihaa, siltä voi odottaa vähän enemmän kuin syynsuuntaista leikkausta, eikä tuollaiseen tarvitsisi törmätä.
Miksi ihmeessä maksaa kaupalle leikkauksesta, jos sitä ei tehdä kunnolla? Itse ostan lihan isompana kimpaleena ja tuosta näkee hyvin, että niin kannattaa jatkaakin. Lihatiskillä olisi voinut pyytää, että tuollainen pihvi jätetään pois ja hyvä lihamestari itse pilkkoisikin sen johonkin eri pakettiin.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:58"]Ihan ensimmäistä kertaako ap tekee ruokaa raaasta naudanlihasta? Voi luoja mitä kädettömiä tällä palstalla pyörii =)
Olethan jo lisääntynyt?
[/quote]
en ole ap, mutta toivottavasti sinäkään et ole vuelä lisääntynyt, koska et itsekään taida vielä kaikkea kaikesta tietää. raaasta.
Ap, liha on vielä oikein hyvää:)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:58"]Ihan ensimmäistä kertaako ap tekee ruokaa raaasta naudanlihasta? Voi luoja mitä kädettömiä tällä palstalla pyörii =)
Olethan jo lisääntynyt?
[/quote]
en ole ap, mutta toivottavasti sinäkään et ole vuelä lisääntynyt, koska et itsekään taida vielä kaikkea kaikesta tietää. raaasta.
Ap, liha on vielä oikein hyvää:)
[/quote]
Onneksi en mäkään ole vielä, kun en itsekkään osaa kirjoittaa:DDDD
Kiitos vastauksista (varsinkin niistä asiallisista). Paistoin kaikki pihvit #2:n kommentin ja linkin luettuani. Itse olen vegaani ja pihvit ei tullut omaan käyttööni. Siksi halusin varmistaa.
#15 siis ap. Niin ja #10:lle vielä: Turhaan huolehdit, en aio lisääntyä.
Eikö nykyihmiset todellakaan tiedä, miltä liha näyttää :D:D:D
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:04"]
No nyt on lihaa tuntematon provo asialla, jos et näe tuossa mitään vikaa. Jos ostaa hyvää lihaa, siltä voi odottaa vähän enemmän kuin syynsuuntaista leikkausta, eikä tuollaiseen tarvitsisi törmätä.
Miksi ihmeessä maksaa kaupalle leikkauksesta, jos sitä ei tehdä kunnolla? Itse ostan lihan isompana kimpaleena ja tuosta näkee hyvin, että niin kannattaa jatkaakin. Lihatiskillä olisi voinut pyytää, että tuollainen pihvi jätetään pois ja hyvä lihamestari itse pilkkoisikin sen johonkin eri pakettiin.
[/quote]
Tuo 6:n pihvin pakkaus oli ostettu Lidl:stä, siellä ei ollut lihatiskiä. Mä olisin varmastikin (lihasta tietämättömänä) säikähtänyt tuota harmautta, jos olisin nähnyt sellaisen jo lihatiskillä ja pyytänyt toista palaa/jättänyt ostamatta. :) -ap
Liha on luonnostaan harmaata, se värjätään, että näyttäisi kauniimmalta.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:26"]
Liha on luonnostaan harmaata, se värjätään, että näyttäisi kauniimmalta.
[/quote]
Ja kanan liha vaalennetaan, jotta sitä ei sekoiteta punaiseen lihaan.
Uskaltaa.
http://www.kysy.fi/kysymys/mista-johtuu-etta-jauheliha-harmaantuu