Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatteko tässä koronatilanteessa käydä hammaslääkärissä?

Vierailija
12.12.2021 |

Tiedän kyllä että suurempi riski on hammaslääkärillä ja hoitajalla, jotka ovat jatkuvassa lähikontaktissa vaihtuviin potilaisiin, jotka hönkivät aerosoleja aivan lääkärin ja hoitajan lähellä. Tosin voisivat kai he suojautua nyt ffp2:silla jos haluaisivat.

Minulla olisi viisaudenhampaan poisto odotettavissa ensi viikolla, mutta aloinpa puntaroimaan, millainen riski on mennä se revityttämään juuri nyt. Tartunnan riski hoitotoimenpiteessä, ja se, jos tulisi jotain jälkikomplikaatiota, pääsisiköhän edes hoidattamaan jos omikron-ryöpsähdys vie terveydenhuollon resurssit aivan lähiaikoina.
Toisaalta hoitamaton suukin riskitekijä vaikeammalle tautimuodolle, jos koronan lähiaikoina saa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut pakko. Poskihampaasta lohkesi iso pala. Perheen teini on käynyt oikomishoidossa koko koronan ajan.

Vierailija
2/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt ja ensvuonna menen taas. Ei rokotuksia, yhtään ei ahdistanut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut kutsua vuositarkastukseen. Kävin viimeksi maaliskuussa 2020.

Vierailija
4/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt. Mene vain sinäkin.

Vierailija
5/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kolmesti. Ei tullut tautia. Hampaat on sellainen asia, jotka kannattaa hoidattaa ennakkoon, koska jos niihin tulee vikaa, esim. tulehdus, niin sitten sitä ollaan itku kurkussa odottamassa aikaa.

Vierailija
6/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, ei pelkoa.

Vierailija
7/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin uskallan.

Vierailija
8/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyny ja tulossa käynti hammaskirurgian puolelle. Hlökunta on tuplasuojissa ja odotustilassa noudatetaan ohjeita kiltisti. Kaikkia hammasjuttuja ei voi venyttää eikä kaikkeen vaikuttaa omalla suun huoltamisella.

Vierailija
9/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt normaalisti.

Alkukesästä viimeksi ja ensi viikolla taas.

Vuoden alussa on aika suuhygienistille, jossa käyn 2 kertaa vuodessa.

Vierailija
10/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt suuhygienistillä ja hammaslääkärillä. Molemmat viimeisen päälle suojautuneet hengityssuojalla ja visiirillä. Yksityinen.

Vierailija
11/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olen käynyt normaalisti ja lapsi käy 2-4 kertaa kuussa. Ensi vuonna tulee luultavammin kymmenisen käyntiä vähintään itsellenikin.

Vierailija
12/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta meillä on harvahampaisia koronahysteerikkoja. 😂

Vierailija
13/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime kevääseen asti muutaman vuoden joka kuukausi oikomishoidon takia. Ei peruttu aikoja.

Vierailija
14/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt monta kertaa ja eri paikoissa. Ei tullut mitään tartuntoja.

Vierailija
15/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti käynyt.

En ole hysteerikko niinkuin muut.

16/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt parikin kertaa. En koe että olisi erityistä riskiä koronan suhteen.

Vierailija
17/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kesää jännitti sen verran, että lykkäsin käyntiä. Jahka olin saanut toisenkin rokoteannoksen, varasin ajan (usean viikon päähän meni) ja kävin hammashoidossa, rokotteita paremmin kun ko. tilanteeseen ei voi varautua, ja suun terveyttä ei parane laiminlyödä.

Vastaanotolla odottaessa ihmisillä oli maskit kasvoilla, istuimme välimatkan päässä toisistamme, ja kipeänähän ei minnekään mennä muutenkaan, joten odottaminenkin meni luottavaisin mielin.

Toimenpidehuoneessa hammaslääkäri kyseli onko minulla ollut mitään oireita viimeaikoina, poistin  maskini, minulle annettiin suuhuuhdetta jota purskuttelin ainakin minuutin, jotakin desinfioivaa ainetta se oli.

Toimenpiteiden jälkeen huoneesta poistuessani minulle annettiin uusi maski, ja poistuin aulan lävitse jatkamaan elämääni. Ei mitään ongelmia!

Vierailija
18/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt. Huonosti hoidetuista hampaistakin voi tulla sairauksia. 

Vierailija
19/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan, mutta hammaslääkäriin ei pääse.

T: Puoli vuotta jo jonottanut

Vierailija
20/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt juurihoidossa usemman kerran nyt korona aikana, minulla ei ole rokotuksia. Kävin yksityisellä. Terveenä olen ollut viimeiset 4 vuotta. Hampaiden hoitoa ei kannata pitkittää. Jos hammas on tulehtunut (ei aina välttämättä edes oireile) niin pahimmassa tapauksessa bakteeri voi levitä verenkiertoon ja aiheuttaa verenmyrkytyksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan