Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatteko tässä koronatilanteessa käydä hammaslääkärissä?

Vierailija
12.12.2021 |

Tiedän kyllä että suurempi riski on hammaslääkärillä ja hoitajalla, jotka ovat jatkuvassa lähikontaktissa vaihtuviin potilaisiin, jotka hönkivät aerosoleja aivan lääkärin ja hoitajan lähellä. Tosin voisivat kai he suojautua nyt ffp2:silla jos haluaisivat.

Minulla olisi viisaudenhampaan poisto odotettavissa ensi viikolla, mutta aloinpa puntaroimaan, millainen riski on mennä se revityttämään juuri nyt. Tartunnan riski hoitotoimenpiteessä, ja se, jos tulisi jotain jälkikomplikaatiota, pääsisiköhän edes hoidattamaan jos omikron-ryöpsähdys vie terveydenhuollon resurssit aivan lähiaikoina.
Toisaalta hoitamaton suukin riskitekijä vaikeammalle tautimuodolle, jos koronan lähiaikoina saa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt suuhygienistillä ja hammaslääkärillä. Molemmat viimeisen päälle suojautuneet hengityssuojalla ja visiirillä. Yksityinen.

Sama mulla, mutta kunnallisella.

Vierailija
22/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin vuoteen käynyt koronan takia. Menen kyllä sitten yksityiselle jos tulee tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollossa tässä tilanteessa on turvallisinta. Siellä sentään oikeasti huolehditaan virusturvallisuudesta. Toisin kuin esimerkiksi sosiaalialalla missä itse työskentelen.

Vierailija
24/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka lohkesi ja kävin Mehiläisen hammaslääkärillä. Piti kurlata ensin tietty aika jollain desinfioivalla nesteellä. Hammaslääkäri ja hoitaja olivat tietysti suojautuneet kunnolla. 

Täällä sai palvelusetelin, koska julkiset hammaslääkäripalvelut ovat tukossa.

Vierailija
25/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin toisessa hoitolassa suun desinfioiva liuos purskutettavaksi, toisessa aloitettiin hommat saman tien. Kummatkin julkisella puolella.

Vierailija
26/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt useasti korona-aikana, siirretään vaan aikaa jos jollakin on flunssan oireita puolin tai toisin. Kiva pieni yksityinen jossa saa käytännössä olla odotushuoneessa yksin ja suomessa hygieniataso huippuluokkaa klinikoilla niin ihan hyvillä mielin käyn ajatuksena ennaltaehkäistä isompia ongelmia jos vaikka korona todella ryöpsähtää niin ettei pääsekään yhtä turvallisesti hammashoitoon kuin nyt pääsee. Eli kannattaa käydä :)

Vierailija
27/27 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

USKALTAA: Pakkohan se on Huolehtia terveydestään, paras tilata heti huomenna tiedä sitä kyllä saako miten pian niin kiireetöntä aikaa mutta

Kiireellisen ajan varmasti saa pian särkytiloissa, Ja muissa akutti tiloissa eihän niitä voi pitkittää.

Niin tilaa vaan Hammaslääkärin aika .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi