Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimerkki päivän ruuista?

Vierailija
19.03.2015 |

Laihdutan, pudotettavaa 20-30kg.
Laittakaa esimerkkipäiviä, kiva jos joku viitsii niinki tarkasti että laittaa määrät ja kaloritkin! :) pitäisi päästä laihtumaan mutta koostan päivän ruokailuni varmaan pieleen..

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:12"]

Perustelkaa kiitos alapeukkunne esimerkki päivissä koska haluan tietää miksei ole hyvä? :) Ap

[/quote]

Tuossahan on aivan järjetön määrä ruokaa. Olen normaalipainoinen toimistotyötä tekevä nainen ja lihoisin tuolla kolmosvastauksen ruokamäärällä, vaikka tervellistä onkin.

Vierailija
22/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:12"]

Perustelkaa kiitos alapeukkunne esimerkki päivissä koska haluan tietää miksei ole hyvä? :) Ap

[/quote]

Tuossahan on aivan järjetön määrä ruokaa. Olen normaalipainoinen toimistotyötä tekevä nainen ja lihoisin tuolla kolmosvastauksen ruokamäärällä, vaikka tervellistä onkin.

[/quote]

Ruuan tarve on yksilöllistä. Minä liikun paljon: kävelen, pyöräilen, rullaluistelen, juoksen, uin, käyn kuntosalilla ja ryhmäliikunnassa. Kävelyä tulee viikoittain vähintään 10 tuntia, muusta liikunnasta saman verran. Olisi vaikea kuvitella jaksavani liikkua näin paljon syömällä esim. aamupalaksi 2 dl jogurtin, lounaaksi salaatin ja iltapalaksi voileivän. Minäkin teen tavallista toimistotyötä, sen vuoksi vapaa-aikaa onkin mukavampi käyttää liikkumiseen. t. 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:12"]

[/quote]

[/quote]

Onko sulla joku sairaus? :o

Vierailija
24/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunat kannattaa syödä keltuaisineen päivineen. Se on hyvää ravintoa, ainoastaan C-vitamiini puuttuu.

Pelkistä valkuaisista ei ole mitään hyötyä, sen proteiinistakaan ei ole hyötyä ilman keltuaista.

Rasvaa tarvitaan elämiseen ja nimenomaan laihduttamiseen. Rasva ei lihota.

Vierailija
25/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:12"] Perustelkaa kiitos alapeukkunne esimerkki päivissä koska haluan tietää miksei ole hyvä? :) Ap [/quote]   Tuossahan on aivan järjetön määrä ruokaa. Olen normaalipainoinen toimistotyötä tekevä nainen ja lihoisin tuolla kolmosvastauksen ruokamäärällä, vaikka tervellistä onkin. [/quote] Onko sulla joku sairaus? :o

[/quote]

Mistä niin päättelet? Ei ole. Perusterve, viisi kertaa viikossa lenkkeilevä nainen olen. Syön päivässä noin puolet kolmosen määrästä, suunnilleen samanlaisia ruokia.

Vierailija
26/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

#24 Ok sulla on kai sitten hidas aineenvaihdunta, olet varmaan jo +50v?

Vierailija
27/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 18:56"]

#24 Ok sulla on kai sitten hidas aineenvaihdunta, olet varmaan jo +50v?

[/quote]

Hah, 33-vuotias.

Vierailija
28/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastopäivä: Rasvaton marjasmoothie 67kcal, lounas ja iltapala puolikas banaani ja puolikas rahka 140 kaloria annos, päivällinen kotiruokaa esim keittoa 3dl 250kcal Tuosta tulee n 600 kaloria eikä tarvitse olla nälässä. Normipäivinä sama aamupala, lounas esim munakas (max 2 munaa) tai keitto tai salaatti, päivällinen kotiruokaa. Iltapalaa en välttämättä tarvitse mutta joskus jäätelötuutti tai tuo sama banaanirahka. Yht n 1500 kaloria. Viikonloppuisin 1 herkutteluoäivä n 1800 kaloria.

Pieni ja hoikka olen

Vierailija
29/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön max 1800kcal päivässä ja olen tällä laihtunut 8kg jo (75->67, 164cm pitkä). Parisen kiloa vielä kun jaksaisin tiputtaa :) Toimistotyötä täälläkin ja liikuntaa 4-5kertaa viikossa. Tässä esimerkkipäivä:

Aamupala: 2 palaa ruisleipää, 8g vähärasvaisempaa ingmariinia, 30g kalkkunaleikettä = 200kcal

Lounas: 55g riisinuudelia (kuivapaino), 65g lohta, 50g kanaa, vapaasti salaattia (noin 200-300g) = 350kcal

Välipala: purkki ananasta = 150kcal

Päivällinen: 30g riisiä (kuivapaino), 100g jauhelihaa, herneitä, pinaattia, herkkusieniä, runsaasti salaattia = 350kcal

Treeni

Treenin jälkeen: pari kananmunaa paistettuna oliiviöljyssä, ehkä hedelmä tai pala leipää = vaihtelee, ehkä 300kcal

Iltapala: ruislimppua, ingmariinia, kalkkunaleikettä tai pala juustoa, päärynä = vaihtelee, ehkä 300kcal

Yht. 1650kcal. Joskus syön vähän enemmän jollain aterialla tai ennen nukkumaanmenoa tekee vielä mieli paria hapankorppua yms. Kasviksia en laske kaloreihin, eli niistä tulee ehkä vielä 100kcal lisää, mutta mun mielestä on turha laskea niitä.. Syön usein ja paljon kasviksia, jotta vatsa pysyy täynnä :)

Vierailija
30/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:39"]

Syön max 1800kcal päivässä ja olen tällä laihtunut 8kg jo (75->67, 164cm pitkä). Parisen kiloa vielä kun jaksaisin tiputtaa :) Toimistotyötä täälläkin ja liikuntaa 4-5kertaa viikossa. Tässä esimerkkipäivä:

Aamupala: 2 palaa ruisleipää, 8g vähärasvaisempaa ingmariinia, 30g kalkkunaleikettä = 200kcal

Lounas: 55g riisinuudelia (kuivapaino), 65g lohta, 50g kanaa, vapaasti salaattia (noin 200-300g) = 350kcal

Päivällinen: 30g riisiä (kuivapaino), 100g jauhelihaa, herneitä, pinaattia, herkkusieniä, runsaasti salaattia = 350kcal

Treeni

Treenin jälkeen: pari kananmunaa paistettuna oliiviöljyssä, ehkä hedelmä tai pala leipää = vaihtelee, ehkä 300kcal

Iltapala: ruislimppua, ingmariinia, kalkkunaleikettä tai pala juustoa, päärynä = vaihtelee, ehkä 300kcal

Yht. 1650kcal. Joskus syön vähän enemmän jollain aterialla tai ennen nukkumaanmenoa tekee vielä mieli paria hapankorppua yms. Kasviksia en laske kaloreihin, eli niistä tulee ehkä vielä 100kcal lisää, mutta mun mielestä on turha laskea niitä.. Syön usein ja paljon kasviksia, jotta vatsa pysyy täynnä :)

[/quote]

Miksi vatsan pitää pysyä täynnä?

Vierailija
31/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:42"]

Treeni

[/quote]

[/quote]

No ei se tietenkään koko ajan sitä ole, mutta jos mulle ehtii tulla hervoton nälkä niin sorrun helposti syömään tosi runsaita ruokia, tekee mieli epäterveellistä. Joten parempi, että syön vähän ja koko ajan niin "pysyy vatsa täynnä" eikä ehdi tulla himonälkä ennen seuraavaa ateriaa.

Vierailija
32/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 17:38"]

Älä laske kaloreita! Tuhlaantuu vaan turhaa aikaa ja tulee vältettyä mm. hyviä rasvoja sen takia. Tässä minun tyypillinen ruokapäiväni:

Aamupala klo 8
kuppi vihreää teetä hunajalla
lasillinen sokeroimatonta tuoremehua
lautasellinen rasvatonta, maustamatonta jogurttia + marjoja + pähkinärouhetta + pellavansiemenrouhetta
kaksi kananmunaa (protskua)

Lounas klo 12
lasillinen maitoa
kasvissosekeitto raejuustolla ja oliiviöljyllä
pari palaa kokojyväleipää, päälle avokadoa/tuorejuustoa + leikkeleet

Välipala klo 15
pieni annos kana-, lohi- tai tonnikalasalaattia, jossa oliiviöljyä ja siemeniä

Päivällinen klo 18
lasillinen maitoa
täysjyväriisiä/-pastaa
kalaa, kanaa tai kalkkunaa
paahdettuja juureksia, vihreitä papuja tai muita kasvislisukkeita
jälkkäriksi hedelmiä tai marjoja

Iltapala klo 21
kuppi vihreää teetä hunajalla
rahkasmoothie marjoista ja hedelmistä

Tuossa nyt esimerkki.  Tässä vielä muutama vinkki laihdutukseen:

Liiku paljon! Muista, että liikunta ei kuluta niin paljon kaloreita kuin miltä se tuntuu -> älä ahmi lenkin jälkeen

Kävele paljon, kävelystä ei tule niin suuri nälkä kuin hikiliikunnasta

Jätä pois kaikki, mistä ei tule kunnon ravintoaineita: valkoiset jauhot, karkit, limpparit, maitotuotteetkaan ei välttämättä ole kovin järkevä syödä kovin paljoa

Muista syödä paljon proteiinia, se pitää nälkää

Muista syödä usein, ettei tule kunnon nälkää

Syö paljon kasviksia: vihannekset, marjat ja hedelmät

Nuku kunnolla! Väsyneenä ei jaksa liikkua

Vältä alkoholia, vaikuttaa näläntuntemukseen

[/quote] Koko paivahan pyorii syomisen ymparilla! Minulla aamiainen 8am, lounas 2pm, tee 4-5pm, paivallinen 8pm, senjalkeen ei enaa mitaan aterioita vaan ehka kourallinen manteleita tai jotain muuta pienta.

Vierailija
33/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas kun olette kurinalaisia! Hmmm mullakin se 10kg raskauskiloja ja syön kuten ennenkin, kun olin pieni ja hoikka. Silti nyt ei tipu kilon kiloa. Muuttiko raskaus aineenvaihdunnan? Imetys ainakin aiheutti jatkuvaa nälkää...

Vierailija
34/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 19:42"]

Treeni

[/quote]

[/quote]

No ei se tietenkään koko ajan sitä ole, mutta jos mulle ehtii tulla hervoton nälkä niin sorrun helposti syömään tosi runsaita ruokia, tekee mieli epäterveellistä. Joten parempi, että syön vähän ja koko ajan niin "pysyy vatsa täynnä" eikä ehdi tulla himonälkä ennen seuraavaa ateriaa.

[/quote]

Eikös kuitenkin olis parempi syödä sellaista ruokaa, joka pitää kylläisenä, ettei tarvis koko ajan napostella jotain. Söisi sitten ruoka-aikoina kun on oikeasti nälkä.

Vierailija
35/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole AP mutta lisää laihdutusruokavalioita kiitos!

Vierailija
36/36 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on esimerkki 1200 kalorille päivässä (kaikki yhden päivän ruuat): https://paino.epshp.fi/ravinto/kuvapankki/Esimerkki_paivan_aterioista.pdf

Tässä on sitten vaihtoehtoja lounaalle/päivälliselle: https://paino.epshp.fi/ravinto/kuvapankki/Monipuolisia_ja_terveellisia_aterioita.pdf

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän