Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kädet tärisevät...

Vierailija
19.03.2015 |

Katotaan saanko tähän mitään järkevää aikaseks, ahdistaa ohan pirukseen. Nainen, 22v.

Mulla tärisee kädet, tai siis oikeastaam sormet. On jonkin verran aina tärissy, mutta nyt oon alkuvuoden kiinnittäny siihen enemmän ja enemmän huomiota. Ja tää pelottaa mua hirveesti. Mitään voimattomuutta/tarttumisongelmia mulla ei ole, vaan sitä sormien tärinää. Ja sit kun keskityn siihen ni huomaan sitä koko ajan.

Käyn kolmesti viikossa kuntosalilla, aloin tammikuussa. Mua stressaa ja ahdistaa paljon, eilen tän takia oli paniikkikohtaus aika lähellä. Mä oon kyllä kans vahvasti sitä mieltä että mulla on myös jonkinasteinen jännitysniska, koko ajan niska-hartiaseutu jumittaa.

Pystyn tekemään pikkutarkkoja juttuja, eli käsien tärinä ei vaikuta siihen. Esimerkiks tällain puhelimella kirjottaminen pienellä näppäimistöllä onnistuu, kaulakorun lukko aukee ja menee ongelmitta kiinni, meikkaaminen sujuu, kynällä kirjottaminen sujuu samalla lailla ku aina...

Tää oireiden tarkkaileminen saa mut hulluks... Eilen ottettiin hemoglobiini ja se oli vaan 106. Mut eihän sekään voi tätä selittää?? Nestevajaus, mutkun ei mulla säre päätä tai oo jano??

Toivottavasti joku osais auttaa...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko psykologista apua tässä tilanteessa?

Vierailija
2/16 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronta vois auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitys/stressioireita. Kokeile erilaisia rentoutumisharjoituksia. Alhainen hemoglobiini viittaa siihen. ettet syö riittävästi. Syö ja lepää kunnolla. jos ei nää auta, mee lääkäriltä hakemaan Propral-resepti. Miulla sitä määrättiin nimenomaan käsien vapinaan 40 mg tarvittaessa. *jaxuhali*

Vierailija
4/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jännitys ja stressi oikeesti aiheuttaa ahdistukset, tärinät ja paniikkijutut?

Vierailija
5/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kiinnostais muakin, nosto

Vierailija
6/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:33"]

Voiko jännitys ja stressi oikeesti aiheuttaa ahdistukset, tärinät ja paniikkijutut?

[/quote]

Kyllä voi. Moni painii samojen asioiden kanssa. 

Vierailija
7/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta. Pääseekö tästä helpommin eroon jonkun ammattilaisen avustuksella vai? Stressi on suhteellisen kroonista ja ahdistus ei ole tuntunut helpottavan. Mistä lähden apua hakemaan?

Vierailija
8/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin auttaa Propral. Välillä vaan koko keho käy ylikierroksilla ja raajat tärisevät (mulla vapisee jalatkin, ei ainoastaan kädet). 

Vierailija
9/16 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:17"]Onko psykologista apua tässä tilanteessa?
[/quote] Anteeksi, nostan taas, mutta tähän kysymykseen kaipaisin vastausta. Ja voiko hieronnasta olla apua?

Vierailija
10/16 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Propral auttaa. Todella suosittelen. Lääkärit tosi helposti kirjottaa tuota. Mulle riittää puolikas 40 mg. Oon aivan super täritäri kädet, pää, sydän hakkaa. Mutta propralilla kaikki ok.

Vierailija
11/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
12/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta essentiaalinen vapina.

Vierailija
13/16 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:02"]Näkyykö se pienessä verenkuvassa? Tai siis voidaanko se todeta sitä kautta?
[/quote]

Ei näy. Testataan erikseen

Vierailija
14/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta. Käy lääkärin juttusilla.

Vierailija
15/16 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kilpirauhasen liikatoimintaa, nimenomaan sormet tärisee. Helppo testi: Laita paperi suoriksi ojennettujen käsien päälle ja tsiikaa, täräjääkö papru. Juu Propral auttaa hetkellisesti eli beetasalpaaja, mutta ei sitä pitkään saa syödä. Autoimmuunisairaus, ei mitään psyykkistä vaikka siltä se tuntuukin (paniikkikohtaukset yms.)

Vierailija
16/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö se pienessä verenkuvassa? Tai siis voidaanko se todeta sitä kautta?