Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkaus 2015

Vierailija
19.03.2015 |

Onkohan Kela aloittanut jo uusimman äitiyspakkauksen jakamisen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:39"]Koko ajan vaan poikamaisempi.. [/quote] Mieluummin mä tytön puen vaaleansiniseen, turkoosiin ja vihreään kuin pojan vaaleanpunaiseen, pinkkiin ja violettiin. Ei tuo laatikko minusta mitenkään poikamainen ollut... Nää on näitä makuasioita :). [/quote] Nii-in, mutta minkä takia pakkaukseen ei minään vuonna ole eksynyt yhtäkään punaista tai hui kauhistus, jopa sitä vaaleanpunaista vaatetta? Miksi tyttö pitää voida pukea "poikien" väreihin, mutta toisinpäin ei koskaan? Rehellinen kirkas punainen sopii jopa paremmin pojalle mun mielestä, ihan keskiaikaista "tasa-arvoa" että sitä ei voida pakettiin laittaa vaan aina yleissävytys on sinivihreä (tosin viimevuoden paketista propsit, oranssi oli piristys!).

[/quote]

2003 pakkauksessa oli liila toppahaalari frilloilla. Siihen vielä lisäksi se liila toppahattu, rukkaset ja töppöset. En käyttänyt pojallani.

Kuva löytyy kun rullaa sivua alas: http://www.kela.fi/aitiyspakkaus_edelliset-aitiyspakkaukset

Tuo taitaa olla ainoa selkeästi tyttömäinen pakkaus. Tosin vuoden 2001 pakkauksessa oli hempeät sydänkuvuoiset bodyt ja potkarit. Valkoisella taustalla v.pun, v.sin. ja liiloja pikku sydämiä. Muuten toi 2001 pakkaus olis väritykseltään poikamainen.

Vierailija
22/26 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapset syntyneet maaliskuun lopussa ja huhtikuun puolessa välissä. Molemmat saivat syntymävuodesta edellisen vuoden pakkauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:04"]Kannattaa ottaa rahana. Noiden vaaitteiden mitotus on niin kauheaa (hirveitä säkkejä) ja materiaali ihmeellista tosi kovaa ohutta trikoota, että meillä jäi kaikki käyttämättä. Toppapukua käytettiin, mutta siinä se. Harmittaa, etten ottanut rahana. Tuolla ne nyt on käyttämättöminä eikä kelpaa kenellekkään edes ilmaiseksi.  [/quote] Törkeää! Ilmaiseksi saatte ja kehtaatte kitistä jostain tyyliasioista. Lapsilisät ja äitiysavustukset kokonaan pois, kun ei kelpaa, ostakaa omillanne niin saatte riittävän tyylikästä.

[/quote]  EDELLEENKÄÄN niitä ei revitä mistään taikaseinästä vaan verorahoista, eli jos on maksanut veroja niin ei ne ilmaisia ole!

Vierailija
24/26 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:39"]Koko ajan vaan poikamaisempi.. [/quote] Mieluummin mä tytön puen vaaleansiniseen, turkoosiin ja vihreään kuin pojan vaaleanpunaiseen, pinkkiin ja violettiin. Ei tuo laatikko minusta mitenkään poikamainen ollut... Nää on näitä makuasioita :). [/quote] Nii-in, mutta minkä takia pakkaukseen ei minään vuonna ole eksynyt yhtäkään punaista tai hui kauhistus, jopa sitä vaaleanpunaista vaatetta? Miksi tyttö pitää voida pukea "poikien" väreihin, mutta toisinpäin ei koskaan? Rehellinen kirkas punainen sopii jopa paremmin pojalle mun mielestä, ihan keskiaikaista "tasa-arvoa" että sitä ei voida pakettiin laittaa vaan aina yleissävytys on sinivihreä (tosin viimevuoden paketista propsit, oranssi oli piristys!).

[/quote]

2003 pakkauksessa oli liila toppahaalari frilloilla. Siihen vielä lisäksi se liila toppahattu, rukkaset ja töppöset. En käyttänyt pojallani.

Kuva löytyy kun rullaa sivua alas: http://www.kela.fi/aitiyspakkaus_edelliset-aitiyspakkaukset

Tuo taitaa olla ainoa selkeästi tyttömäinen pakkaus. Tosin vuoden 2001 pakkauksessa oli hempeät sydänkuvuoiset bodyt ja potkarit. Valkoisella taustalla v.pun, v.sin. ja liiloja pikku sydämiä. Muuten toi 2001 pakkaus olis väritykseltään poikamainen.

[/quote]   Joskus silloin kun näitä pakkauksia alettiin jakamaan oli tytöille ja pojille eri paketit. Tytöille vpun ja pojille vsin  :)

Vierailija
25/26 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku kerran on valmis säästämään mut kaupassa pyörimiseltä ja noiden tavaroiden metsästämiseltä, niin tottakai otan paketin ilolla vastaan! Mahdollisten muiden lasten kohdalla voi sitten miettiä vähän tarkemmin, mutta en mä näin ekaa odottaessani ainakaan osaa sanoa, mitkä tuotteet on tarpeellisia ja mitkä ei. Yhtälailla hutiostoksia voi tehdä itsekin, mutta siihen vaan kuluu enemmän aikaa.

Vierailija
26/26 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:39"]Koko ajan vaan poikamaisempi.. [/quote] Mieluummin mä tytön puen vaaleansiniseen, turkoosiin ja vihreään kuin pojan vaaleanpunaiseen, pinkkiin ja violettiin. Ei tuo laatikko minusta mitenkään poikamainen ollut... Nää on näitä makuasioita :).

[/quote]

miksi noin? Ei ole kamalaa jos vaaleansinisiin puettua tyttöä luullaan pojaksi mutta on kammottavaa jos poikaa luullaan tytöksi? Kuulostaa kovin sovinistiselta.

[/quote]

Ei kyse ole siitä, että lapsen sukupuolesta erehdyttäisiin :D. Minulle on aivan saman tekevää luullaanko vauvaa tytöksi vai pojaksi, kyse on siis täysin minun omista mieltymyksistäni. Kuten sanoin, nämä väriasiat ovat makuasioita. Toisaalta, tyttövauvoille aika usein laitetaan rusettia, pantaa ja kukkaa päähän, joita poikavauvoilla ei sitten taas ikinä näy. Samoin vaatteissa mahdollisesti olevat rusetit, pitsit, kukkakoristeet yms. Tyttöjen sukupuolen esiintuomisen näen helpommaksi väreistä riippumatta.

Esimerkiksi, en ole ikinä missään yhteydessä tykännyt violetista/lilasta/purppurasta väristä, en myöskään haluaisi vauvaani sellaiseen pukea ja jostain (ilmeisesti sovinistisesta) syystä miellän violetin sävyt paremmin tytölle sopiviksi. Me emme halunneet etukäteen tietää tulevan vauvan sukupuolta, ja "neutraalin värisiä" vaatteita ja tarvikkeita kun olen ostellut, ovat ne juurikin olleet turkoosia, vihreää, oranssia, keltaista. Jostain, ilmeisti sitten sovinistisesta taipumuksesta johtuen, miellän tummat siniset "poikaväreiksi" ja vaaleanpunaiset "tyttöväreiksi". Sen sijaan kaikki ns. lego-värit tuntuvat neutraaleilta vaikka olisivatkin sinistä ja punaista.

Vihreä, turkoosi ja vaaleansininen ovat lapsuudestani asti kuuluneet lempiväreihini kun taas pinkki, vaaleanpunainen ja violetti ovat olleet niitä kammotuksia. Voisiko ihan vaikka tuosta johtua, minkä värisiin vaatteisiin voisin lapseni sukupuolesta riippumatta pukea ja mihin en haluaisi kumpaakaan pukea? Vastaavasti aina violettia rakastanut siihen väriin varmasti pukisi mielellään sekä poikansa että tyttärensä? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan