ÄLÄ säilytä näitä ruokia jääkaapissa
"Näiiden ruokien säilyttäminen jääkaapissa on täysin turhaa".
http://www.herkkusuu.fi/ota-nama-kuusi-elintarviketta-valittomasti-pois-jaakaapistasi/
Ainakin tomaatit on ja pysyy jääkaapissa, paremman mauisia viileänä.
Kommentit (27)
Ammattilaiskeittiöissä tomaatit, sipulit ja kananmunat ovat aina huoneenlämmössä. Kesällä, jos keittiö on todella kuuma, tomaatit laitetaan kylmään.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:54"] Kyllä mulla on tomaatit, sipulit ja kananmunat jääkaapissa. Ei niitä ole tarkoituskaan säilyttää viikkotolkulla vaan ne on ihan syötäväksi. Jääkaappini on tarpeettoman iso yhdelle henkilölle, kun taas keittiökaappeja mulla ei ole ollenkaan ja työtaso on naurettavan pieni. Kahvinkeitin ja tehosekoitin jo täyttää sen. Eli ei tarvi alkaa määräilemään. Tietääkseni ei ole laissa kielletty säilyttää joitain elintarvikkeita jääkaapissa, vaikka ne säilyisi paremmin huoneenlämmössä. Jos siellä on tyhjää hyllytilaa, miksi en hyödyntäisi sitä? [/quote] Oletpa sinä aggressiivinen.... Kuka sinua nyt on määräillyt? Jutussa vaan kerrottiin, että joidenkin ruoka-aineiden ideaali säilytyspaikka ei ole jääkaappi. Tietenkin kukin saa itse ratkaista asian omassa kodissaan. [/quote] "ÄLÄ säilytä näitä tuotteita jääkaapissa"
[/quote]
Niin?
Jos sinulle sanotaan reseptissä, että lisää öljy majoneesiseokseen tipoittain ja vatkaa rivakasti samalla, sinä alat paiskoa astioita ja kiljua, että "MUA ei määräillä, MINÄ teen mitä haluan ja laitan öljyn seokseen ihan niinkuin haluan, ei MIKÄÄN LAKI MÄÄRÄÄ mua!"
;-)
Se on silti suositus. Pane munasi minne haluat.
Sipuleita en ole ikinä säilyttänyt jääkaapissa, paitsi kuorettomia sipulinippuja.
Tomaatteja on tullut joskus otettua joitain huoneenlämpöön, kun maistuvat lapsille sellaisenaan paremmin kuin kylmät.
No en kyllä säilytäkään mitään noista jääkaapissa. Miksi niin tekisinkään, myös kananmunat huoneen lämmössä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:39"]
Kyllä meillä ainakin tomaatit ja sioulit enee nopeammin pilalle pöydällä.. Eikä tomaateissa mitään vikaa ole ollut, ei rakenteessa eikä muussakaan. Noita muita nyt ei edes pidetäkkään jääkapissa.
[/quote]
Siis miten sinulla sipuli pilaantuu huoneneen lämmössä? Mulla on viime vuotisia sipuleita edelleen ja oikein hyviä.
Vähän riippuu siitäkin paljonko noita kullakin menee ja tekeekö ostoksia joka päivä vai ostaako viikoksi tai pariksi kerralla.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:54"]
Kyllä mulla on tomaatit, sipulit ja kananmunat jääkaapissa. Ei niitä ole tarkoituskaan säilyttää viikkotolkulla vaan ne on ihan syötäväksi. Jääkaappini on tarpeettoman iso yhdelle henkilölle, kun taas keittiökaappeja mulla ei ole ollenkaan ja työtaso on naurettavan pieni. Kahvinkeitin ja tehosekoitin jo täyttää sen. Eli ei tarvi alkaa määräilemään. Tietääkseni ei ole laissa kielletty säilyttää joitain elintarvikkeita jääkaapissa, vaikka ne säilyisi paremmin huoneenlämmössä. Jos siellä on tyhjää hyllytilaa, miksi en hyödyntäisi sitä?
[/quote]
Oletpa sinä aggressiivinen.... Kuka sinua nyt on määräillyt? Jutussa vaan kerrottiin, että joidenkin ruoka-aineiden ideaali säilytyspaikka ei ole jääkaappi. Tietenkin kukin saa itse ratkaista asian omassa kodissaan.
[/quote]
"ÄLÄ säilytä näitä tuotteita jääkaapissa"