Mun on pakko saada sairaslomaa, mutta mitä kannattaa lääkärille valehdella?
En ole lähdössä matkalle tai mitään. Joudun pariksi viikoksi toiseen työpisteeseen ja siellä lähiesimies on niin sietämätön ihminen että mun psyyke ei enää kestä sitä. Olen määräaikainen työntekijä joten en voi nousta häntä vastaankaan. Ahdistaa ihan helvetisti tuleva maanantai.
Pomolla on todella vanhoilliset käsitykset johtamisesta ja nauttii kun saa nolata mut asiakkaan edessä. Hän olis jo kauan sitten voinut jäädä ikänsä puolesta eläkkeelle mutta ei sovi hänen pirtaan. Suunnittelen jo itseni vahingoittamista.
Kommentit (22)
Eikös selkäkipu ole aika klassinen? Sitä ei voi kovin helposti osoittaa vääräksi.
Kerrot ettet ole viikkoon nukkunut ja purskahdat itkuun. Tai kerrot mistä asiassa on todellisuudessa on kyse
Eroa töistä. Karenssikin on pienempi paha kuin mielenterveyden menettäminen.
Vierailija kirjoitti:
Masennus?
Älkää IKINÄ ottako kevyin perustein M-sanaa sairaustietoihinne.
Tulette myöhemmin katumaan katkerasti
Sano, että ole roikkunut viikon putkeen av:lla ja olet psykoosissa.
Eikö tuon kaksi viikkoa nyt kestä vaikka hammasta purren! Ja eikös joulu lyhennä jo toista työviikkoa?
Selkä vaan särkee kun istuu. Tai seisoo.
Ripulilla saa pari päivää. Jos vaikka valitat kipeää jalkaa,polvea, rasistusvammaa. Ei ne sitä heti kuvaamaan käy. Mulla oli joskus niin että jalka rupesi pettämään alta niin joku polvensivunnivel oli jotenkin rasittunut ja tulehduskipulääkettä ja lepoa vaan.
Selkäkipu tai niska-hartia särky, joka säteilee päänsärkynä.
Älä mene tuollaisen esimiehen pakeille, vaan hommaa saikkua. Turhaan itseäsi kiusaat tuollaisella.
Joo, jokin vanha rasitusvamma vaan, työterveydessä ne ei sitä tutki eikä voi pois todentaakkaan. Työterveydessä ei saa kuin pakon edessä lähetteitä erikoissairaanhoitoon joten vaikka lonkkakipua tai polvikipua! Mitä sitä suotta ilkeän pomon eteen, maailmassa on muutakin tekemistä kuin työkseen kuunnella vi***il*a
Unettomuus et ole saanut nukuttua
Kerro rehellisesti lääkärille. Voit myös puhua nykyisen työpisteen esimiehelle, tulevan esimiehen esimiehelle tai työpaikan työsuojeluvaltuutetulle. Myös auttavat chatit ja puhelimet ja kavereille suun avaaminen voivat auttaa.
Jos pitää keksiä, niin silloin sulla ei ole perustetta sairauslomaan. Mene töihin ja sanot suoraan, ettet jaksa kuunnella päänaukomista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus?
Älkää IKINÄ ottako kevyin perustein M-sanaa sairaustietoihinne.
Tulette myöhemmin katumaan katkerasti
Millälailla?
Eikö se nyt vaan ole parempi lähteä kuin valehdella? Jos sä et työtehtävistäsi selviä, niin miten sä selviäisit myöhemmin? Tai sit kerrot totuuden ja odotat koeajan päättymistä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nyt vaan ole parempi lähteä kuin valehdella? Jos sä et työtehtävistäsi selviä, niin miten sä selviäisit myöhemmin? Tai sit kerrot totuuden ja odotat koeajan päättymistä.
Eiku ei se ollutkaan koeaika vaan määräaikaisuus, my bad. Sama ohje silti.
Hakee sairaslomaa ja sanoo että on vatsatauti ja ripuli lentää! sillä saa saikkua
Masennus?