Kauhee ahdistus iski, mitä teen?
Ei järjellistä syytä tälle, mulla varmaan on joku paniikkihäiriö tai ahdistusoireyhtymä, aina välillä tuntuu ettei henki kulje, hyperventiloin ja iso möykky rinnassa ja pyörryttää ja kamalan ahdistava olo.
Viinilasillinen tai rauhoittava lääke varmaan auttaisi mutta niitä ei nyt ole. Olen lasten kanssa yksin kotona, en voi lähteä siis esim. kävelemään ja hengittelemään. Mies on töissä, kainalokin varmaan auttaisi.
Mitä mä teen?
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:51"]Kuole tai kärsi. Ei siihen muu auta.
T: Paniikkia viimeiset 2 vuotta.
[/quote]
Olitpa avuksi. Tsemppiä sinnekin.
Suosittelen että hommaat ihan oikean diagnoosin lääkäriltä etkä itseltäsi.
Tähän hätään en osaa muuta sanoa kuin, että yritä hengittellä ja rauhoittua. Jatkossa yhteys lääkäriin. Lääkkeet veivät itseltä pahaksi menneen paniikkihäiriön oireilun lopulta kokonaan pois. Tsemppiä!
Pyri saamaan hengitys tasaiseksi. Jos makaaminen tuntuu hyvältä niin mene makuulle ja räplää puhelinta/lue jotain tms. Jos tuntuu että haluat seisoa ja puuhastella niin tee mitä vaan joka kiinnittää ajatukset pois. Hengittele ikkunalla kylmää raitista ilmaa, ota kylmä vesilasi. Itse vihdoin sain propralit paniikkikohtauksiin, kaksi kertaa ottanut ja toimivat. Ne tasaavat hakkaavan sydämen ja siten saan hengityksen normaaliksi.. Sitten kun pulssin saa rauhalliseksi niin pystyy keskittymään siihen että saa sen kohtauksen pois päältä. Näin mulla ja niin myös lääkärit sanoneet. Ensin se hengittäminen kuntoon ja sitten koitat rauhoittua. Tiedän 8 vuoden kokemuksella erittäin paljon näistä asioista. Hali!!
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:51"]Kuole tai kärsi. Ei siihen muu auta. T: Paniikkia viimeiset 2 vuotta. [/quote] Olitpa avuksi. Tsemppiä sinnekin.
[/quote]
No ei siihen apua saa. Saa lääkäriltä neuroleptejä ja sairaanhoitajalta hengitysharjoituksia. Siinä ne avut on.
No neuroleptit ei auta aiheuttavat vaan lisää ongelmia... Hengitysharjoitukset? Ihan kivaa mutta saman voit itse lukea netistä.
Masennuslääkitys auttaa paniikkihäiriöön.
Katso joku leffa ja yritä tosissasi keskittyä juoneen. Auttaa minulla. Mielummin jotain romanttista hömppää, ei mitään kauhua ja veriroiskeita.
Jos voit vielä näin myöhään,niin mene suihkuun.Mä olen saanut monesti itseni rauhoittumaan lämpimässä suihkussa.Tietty tuo rauhassa hengittely nyt alkuun.
Mulla on auttanut paniikkikohtauksissa musiikin kuuntelu. Napit korviin ja keskittyy kuuntelemaan sanoja, niin pääsee pahimmasta ohi ja unohtaa hetkeksi pelätä kuolevansa.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:51"]Kuole tai kärsi. Ei siihen muu auta. T: Paniikkia viimeiset 2 vuotta. [/quote] Olitpa avuksi. Tsemppiä sinnekin.
[/quote]
No ei siihen apua saa. Saa lääkäriltä neuroleptejä ja sairaanhoitajalta hengitysharjoituksia. Siinä ne avut on.
No neuroleptit ei auta aiheuttavat vaan lisää ongelmia... Hengitysharjoitukset? Ihan kivaa mutta saman voit itse lukea netistä.
[/quote]
No ei paniikkia ja ahdistuneisuushäiriötä neurolepteiilä tule hoitaa.
Itselläni paha ph., pohjalääkityksenä antidepr., akuuttiahdistuskohtsuksiin beetasalpaaja ja bentzo. Lisänä psykoterapia, kahdesti viikossa. Kukaan psykiatri ei ole koskaan ehdottanut neuroleptiä. Ei silti, jos olisi ehdottanut niin en olisi huolinut. Sairaanhoitajaa en ole koko viiden sairausvuoden aikana tavannut kertaakaan. Sen sijaan tapaan psykologin kahdesti viikossa, psykiatrin noin kerran kuussa. Joskus useimmin jos tarve vaatii ja rahavarat sallivat
Kuole tai kärsi. Ei siihen muu auta.
T: Paniikkia viimeiset 2 vuotta.