Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko maksamattomista elareista pakko tehdä ilmoitus?

Vierailija
13.08.2008 |

Lapsen isä lopetti pari kuukautta sitten maksamisen, uhkasin että menee perintään, sanoi että siinähän menee.. Eli jos teen ilmoituksen, maksetaan meidän lapsen elarit verorahoista.. Ilmankin pärjään, voinko jättää asian sikseen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat rahat sossusta ja sossu perii ne isältä ja hänen on pakko maksaa.

minä ainakin ilmottaisin, ei ne sinun rahoja ole vaan lasten!

Vierailija
2/3 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunta perii isältä rahat. en päästäis noin idioottia ukkoa kuin koira veräjästä. vaikka pärjäisit ilmankin, on rahat kuitenkin tarkoitettu lapsille,pistä vaikka heille säästöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan antaisi noin paskan ukon päästä kuin koira veräjästä! Isä ei selvästi itsenäisesti halua kantaa vastuuta (taloudellista nyt ainakaan) lapsistaan, niin laittaisin hänet kantamaan sen, minkä lain puitteissa voi laittaa...Nehän on LASTEN rahoja. Jos pärjäätte ilmankin, niin avaa vaikka säästötili, johon elarit ohjautuvat joka kuukausi. Ihan varmasti tulee lasten elämässä kausia, jolloin ne rahat on tarpeen.

Ja joo, verorahoista maksetaan ne elarit (tai siis minimi, eli joku 129 euroa kuussa), jos isä ei vapaaehtoisesti maksa. Mutta sossu perii kyllä ne rahat isältä takaisin (ja samalla saat sitten sen mahdollisen minimielatusturvan yli menevän, keskinäisen elatussopimuksenne mukaisen summan). Eli rahat vain lainataan verorahoista; isä ne joutuu tulevaisuudessa kuitenkin maksamaan...

Mutta siis jos uskot, että isä laittaa senkin summan kuukausittain jotenkin muuten yhteiskunnallisesti yleishyödylliseen, ehkä jotain lasten yleistä asemaa parantavaan tarkoitukseen, niin jätä ilmoittamatta. Itse voisin lyödä pääni pantiksi, että noin kusipäältä kuulosta mies laittaa kuitenkin ne rahat johonkin ihan muuhun. Esim. itseensä.