Osaatko lasketella?
Tammikuussa taas Lappiinđź’™
Mikään ei ole ihanampaa kuin lasketella pitkää loivaa mäkeä alaspäin ihanissa maisemissa. Siellä mieli lepää.
Kommentit (32)
Ylöspäin laskettelu olisikin vaikeampaa.
En varmaankaan enää. Lapsena ja teininä laskettelin joka viikko. En ole vuosikymmeniin lasketellut. En tykkää enää. Luonnossa voi liikkua ja nauttia ihan erikseen. Ei tarvitse mennä rinteeseen.
Kai se on kuin pyörällä ajo, et kun kerran on oppinut... 🤔 Edellisen kerran olen lasketellut 20-25 vuotta sitten. Voi olla, että ihan pikkusen alkuun pelottaisi.
30v sitten viimeksi lasketellut. Kai se jossain muistissa on. Mutta en enää uskalla kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Kai se on kuin pyörällä ajo, et kun kerran on oppinut... 🤔 Edellisen kerran olen lasketellut 20-25 vuotta sitten. Voi olla, että ihan pikkusen alkuun pelottaisi.
Laskettelin viime pääsiäisenä Lapissa 30 vuoden jälkeen ja toden totta, se on kuin pyörällä ajaminen, eli ei unohdu ikinä.
Periaatteessa kyllä, muutama vuosi sitten kävin laskettelemassa n. 15v tauon jälkeen, mutta kyllähän kroppa on tässä ajassa jäykistynyt sen verran, että ei tuo niin notkeaa menoa ollut kuin silloin ennenvanhaan.
Varsinkin kun laskin kokeeksi pienestä hyppyristä, äkillinen joustoliike ei mennytkään niin sulavasti kuin ennenvanhaan, ja kaaduin sitten melko tuntuvasti sen seurauksena :P
Ikää nyt tällä hetkellä 47v ja mies olen.
Osaan mutten ymmärrä mitä erityistä siinä on. En pidä mitenkään erityisen hauskana laskea pelkkää mäkeä uudelleen ja uudelleen....
En ole ikinä edes kokeillut. Lapsena se oli vain rikkaiden huvia. Lapissa olen käynyt kerran, sekin kesällä.
Osaan. Osaan myös tehdä muutaman hypyn, sillä poikani opetti minua viime talvena. Olen lasketellut Suomessa monissa paikoissa, Ruotsissa, Itävallassa ja Amerikassa. N48
Vierailija kirjoitti:
Osaan mutten ymmärrä mitä erityistä siinä on. En pidä mitenkään erityisen hauskana laskea pelkkää mäkeä uudelleen ja uudelleen....
Et varmasti harrasta seksiäkään, koska siinähän sitä samaa asiaa tehdään uudelleen ja uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
En. Murtsikka on minun juttuni.
Minäkin hiihdän, mutta myös laskettelen.
Vierailija kirjoitti:
Osaan. Osaan myös tehdä muutaman hypyn, sillä poikani opetti minua viime talvena. Olen lasketellut Suomessa monissa paikoissa, Ruotsissa, Itävallassa ja Amerikassa. N48
Mitä hyppyjä harjoittelit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Murtsikka on minun juttuni.
Minäkin hiihdän, mutta myös laskettelen.
Sama juttu. Olemme lapissa viikon pari talvisin ja siellä ehtii harrastamaan murtomaahiihtoa, laskettelua, lumikenkäilyä ja vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyppyjä harjoittelit?
180 alkoi jo sujua.
Nuorena osasin, mutta en tiedä, osaanko enää.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan osaa. Vauhti kiihtyy liikaa enkä toivo turhan aikaista kuolemaa.
Kannattaa mutkitella eikä vetää syöksyllä
En tosiaan osaa. Vauhti kiihtyy liikaa enkä toivo turhan aikaista kuolemaa.