Voinko estää 19-vuotiasta seurustelemasta 29-vuotiaan kanssa?
Kommentit (10)
Teet poliisi-ilmoituksen että se seurustelee 14vuotiaan kaa. Tai käsket miehes löylyttää sitä pedofiiliä.
Tuntuu minustakin isolta ikäerolta, mutta oikeasti parikymppiset miehet on täysin kypsymättömiä ja oman nuoruuteni muisteluna nämä nuoret miehet pettivät ja olivat vastuuttomia, eivät välittäneet miten minulle käy.
Yleensä vanhetessa saa myös vähän järkeä lisää ja vastuuntuntoa toisen ihmisen tunteista ja elämästä yleensäkkin, joten ei ole ehkä huono juttu ollenkaan.
Uskoisin että ajan kanssa pari huomaa itsekin ikäeroa olevan liikaa. Parhaan lopputuloksen saat kun säilytät hyvät välit ja pidät mielipiteesi salassa, tällöin voit toimia tukena kun suhde alkaa rakoilla. Jos sekaannut suhteeseen niin se vain vahvistaa sitä, saat aikaan "me vastaan maailma" -tilanteen joka lujittaa suhdetta.
Ja jos suhde kestääkin niin eipä siinä mitään mahda, molemmat ovat lain mukaan aikuisia. Onhan noita onnistuneitakin suhteita joissa ikäeroa on aika paljon.
Minäpä aloin seurustella 19- vuotiaana 30- vuotiaan miehen kanssa. Ei tunnu missään vieläkään, ainoastaan se ero, että hän on työelämässä ja minä opiskelen. Nyt olemme siis 24 ja 35.
Minä aloin 19-vuotiaana seurustelemaan 29-vuotiaan miehen kanssa. Ollaan nyt seurusteltu 5 vuotta.
Alussa perhe ja ystävät luulivat, että mies käyttää minua vain seksilelunaan ja päästäkseen kerskailemaan kavereilleen, mutta väärässä olivat.
Meillä on oikein tasapainoinen parisuhde, puhutaan ja tehdään asioita yhdessä. En ole mikään panopuu, harrastetaan seksiä 1-2 kertaa viikossa. Ollaan edelleen kuin vastarakastuneet.
Kyllä suhde voi toimia tuollaisella ikäerolla.
Etpä oikein voi, laillisesti. Voisitko jotain jos sun 19v käyttäisi kovia huumeita? Ei, et voisi.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:13"]Uskoisin että ajan kanssa pari huomaa itsekin ikäeroa olevan liikaa. Parhaan lopputuloksen saat kun säilytät hyvät välit ja pidät mielipiteesi salassa, tällöin voit toimia tukena kun suhde alkaa rakoilla. Jos sekaannut suhteeseen niin se vain vahvistaa sitä, saat aikaan "me vastaan maailma" -tilanteen joka lujittaa suhdetta.
Ja jos suhde kestääkin niin eipä siinä mitään mahda, molemmat ovat lain mukaan aikuisia. Onhan noita onnistuneitakin suhteita joissa ikäeroa on aika paljon.
[/quote]
Miksi huomaisi? Itsekin aloin seurustelemaan 19-vuotiaana juuri 30v täyttäneen miehen kanssa. Nyt 32v tuossa vieressä makaa kipeänä. Suhteessa arjessa ei olla vielä huomattu ikäeron mihinkään vaikuttavan.
Et.