Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

apua mustasukkaisuudesta eroon pääsemisessä..

Vierailija
18.03.2015 |

Olen jo pitkään seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa ja viimeisen vuoden aikana on mustasukkaisuus ruvennut painamaan mieltä... Ennen nykyistäni seurustelin ihmisen kanssa joka jätti minut toisen naisen takia ja siitä jäi silloin pieni arpi joka on nyt ruvennut kaihertamaan koska sain selville nykyiseni "suhteesta" toiseen naiseen (olivat jutelleet paljon,kutsuneet toisiian muruiksi ja skypeilleet mutta eivät koskaan nähneet joten päätin antaa tämän anteeksi). Tämän jälkeen itsetuntoni romahti ja aloin uskomaan että nykyiseni jättää minut samalla lailla kuin eksäni (tiedän kyllä että nykyiseni on erilainen ihminen kuin eksäni).. Tämän jälkeen on alkanut tuntua aina hirveeltä kun poikaystäväni ilmoittaa menostaan jolloin ajettelen että jos hän vaikka tapaa siellä jonkun paremman tytön ja jättää mut jonka jälkeen yritän estää hänen menonsa keksimällä jtn muuta menoa... Yleensä ekana tulee hirvee viha jonka jälkeen mustasukkaisuus/suru ja sillon tulee sanottua aina jtn todella typerää ja tarpeetonta asiaa.. Nyt poikaystäväni on alkanut valittaa tästä käyttäytymisestäni ja sanoo että ei suhteesta tuu mitään jos olen näin mustasukkainen... Rakastan häntä niin paljon että haluisin jotenkin saada mustasukkaisuuteni ruotuun.. AUTTAKAA MUA!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo neuvoja mutta teksti oli aivan kuin mun kirjoittama. Et ole ainoa. Tämä on kuluttavaa.. :(
Tsemppiä <3

Vierailija
2/16 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla etten ole ainoa :/ mutta ei tällästä kyllä toivo kenellekään :/ haluisin vaan saada asiat kuntoon jotta voin jatkaa elämääni poikaystävän kanssa..
AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
4/16 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä oen kamppaillut mustasukkaisuuden kanssa koko elämäni. Ei siihen ole mitään parannuskeinoa noin vain. Nyt olen keski-ikäinen ja kolme asiaa olen oppinut:

toiselle ihmiselle ei saa antaa sellaista valtaa, että oma onnellisuus on tämän tekemisistä kiinni. Pitää siis muistaa, että minä itse teen oman elämäni onnelliseksi, ei tuo toinen. Jos ajattelen, että onneni riippuu tuosta miehestä, niin miehen teot aiheuttavat kamalia seurauksia.

toiseksi on hyvä aina muistaa se psykologinen lainalaisuus, että 90 % tuskasta tulee menneisyyden kokemuksista. Jos sanon sinua tyhmäksi, niin tuskastasi vai kymmenyksen johtuu minusta. Suurin osa johtuu siitä, että sinua on lapsuudessa satutettu pahasti kutsumalla tyhmäksi. Eli pitää tutkailla itseään: mitä minulle on muinoin tapahtunut, kun pelkään niin kovin hylkäämistä?

kolmanneksi yritän muistaa elämänfilosofian: kaikella on tarkoitus. 

Vierailija
5/16 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus on vain tunne, jota voi hallita kuten muitakin tunteita. Tiedät itse missä tilanteissa tunne saa sinussa vallan; kiinnitä siihen tilaan huomiosi, keskity siihen ja varaudu siihen. Tee päätös olla menemättä mukaan siihen raivoon/suruun/vihaan. Keskity pitämään itsesi rauhallisena, pidä suu kiinni jos tiedät ettei sieltä tule ulos rauhallista, tavallista puhetta.

Vaikeaa se varmasti aluksi on, mutta opettele. Ihminen oppii kyllä hillitsemään raivokohtauksiaan tai muita ylenpalttisia tunteenpurkauksia. Niistä ei ole mitään hyötyä, päinvastoin. Ei kukaan jaksa katsella mustasukkaisuuskohtauksia loputtomasti.

Vierailija
6/16 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista ! Ja en tietenkään hae mitään parannuskeinoja vaan haen neuvoja joilla pystyisin hillitsemään mustasukkaisuuden tunnetta jotta pystyisin luottamaan poikaystävääni ja nauttimaan elämästä..

Vierailija
7/16 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutelkaa, jutelkaa ja jutelkaa!!!!!

Vierailija
8/16 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuutta pitää oppia sietämään ja toiseen luottamaan pitämättä toista silti itsestäänselvyytenä. Mustasukkaisuuus helposti kahlitsee ja ahdistaa kumpppania, mikä taas ei ole hyväksi. Etsi elämääsi jotakin muutakin sisältöä, mieluiten sellaista mikä saa sinut innostumaan ja hyvälle tuulelle. 

Vierailija
9/16 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:59"]

Niin, minä oen kamppaillut mustasukkaisuuden kanssa koko elämäni. Ei siihen ole mitään parannuskeinoa noin vain. Nyt olen keski-ikäinen ja kolme asiaa olen oppinut:

toiselle ihmiselle ei saa antaa sellaista valtaa, että oma onnellisuus on tämän tekemisistä kiinni. Pitää siis muistaa, että minä itse teen oman elämäni onnelliseksi, ei tuo toinen. Jos ajattelen, että onneni riippuu tuosta miehestä, niin miehen teot aiheuttavat kamalia seurauksia.

toiseksi on hyvä aina muistaa se psykologinen lainalaisuus, että 90 % tuskasta tulee menneisyyden kokemuksista. Jos sanon sinua tyhmäksi, niin tuskastasi vai kymmenyksen johtuu minusta. Suurin osa johtuu siitä, että sinua on lapsuudessa satutettu pahasti kutsumalla tyhmäksi. Eli pitää tutkailla itseään: mitä minulle on muinoin tapahtunut, kun pelkään niin kovin hylkäämistä?

kolmanneksi yritän muistaa elämänfilosofian: kaikella on tarkoitus. 

[/quote

Hei! En ole ap., mutta kiitos hirveästi. Olen myös keski-ikäinen ja hirveän mustasukkainen exästäni. Tajusin luettuni tekstisi, että en mä edes sitä rakastaisi enää. Olen vaan antanut hänelle sen vallan minuun henkisesti, etten voi muka olla onnellinen ilman häntä, vaikka mulla olisi nytkin useampikin ottaja.

No mutta koska mä olen antanut sen vallan, niin miten pääsen siitä eroon? Ehkäpä jotain itsehoitoa jostakin kirjasta vaikka?

Vierailija
10/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän täytyy keskustella tuosta naisesta. Te ette ole käyny läpi tuota episodia minkä miehesi teki, se painaa mieltäsi ja olet mustasukkainen.

Voi myös olla että miehelläsi on jotain selkäsi takana ja vaistoat sen.

Mutta keskustelkaa. Kerro miehelle että se teko loukkasi sinua, koet sen pettämisenä. Siksi olet mustasukkainen ja tarvitset nyt miehen apua että pääset siitä eroon. Aina kun sulle tulee mustasukkainen fiilis, kerro siitä miehellesi. Sano se ääneen. Mutta älä silti kahlitse miestäsi.

Kyllä se siitä helpottaa kun myönnät rehellisesti että olet mustasukkainen ja jos miehesi oikeasti haluaa olla kanssasi ja lähtee auttamaan sinua.

Vierailija
12/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mieheni kanssa asuttu kolme vuotta yhdessä, ja nyt mustasukkaisuuteni on mennyt siihen että nälvin ja kuittailen jokapäivä hänen exästään tai naisista joille jutellut facessa... Luotin häneen ennen kun olin tyytyväinen itseeni, enää en. Ajattelen, että ex ja muut naiset ovat kaikinpuolin parempia kuin minä. Tämä on henkisesti raskasta. En epäilisi yhtään, jos mies pakkaa kamat kassiin ja sanoo lähtiessään että olet ilkeillyt mittani täyteen.
Yritetään siis molemmat saada itseluottamus kuntoo, pyrkiä ajattelemaan että joku syy yhdessäoloomme on.

Vierailija
13/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele rakastamaan itseäsi. Yritä nähdä itsesi toisen silmin ja mieti miksi hän kaikista vaihtoehdoista on valinnut sinut. Itse olin ennen sairaalloisen mustasukkainen, mutta jotenkin olen oppinut etten loppupeleissä voi mitenkään vaikuttaa siihen jos toinen pettää tai jättää. Mutta voin valita murehdinko sitä joka hetki, vai nautinko sittenkin siitä mitä minulla nyt on.

Vierailija
14/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on selkäsi takana jutellut toisen naisen kanssa ja muruksi kutsunut niin on se jo loukkaavaa. Juttele miehesi kanssa asiat selviksi, sanot suoraan mitä ajattelet. Mutta olen itse sitä mieltä että suhde ei tule toimimaan jos ei ole luottamusta.

Vierailija
15/16 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:33"]

Olen jo pitkään seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa ja viimeisen vuoden aikana on mustasukkaisuus ruvennut painamaan mieltä... Ennen nykyistäni seurustelin ihmisen kanssa joka jätti minut toisen naisen takia ja siitä jäi silloin pieni arpi joka on nyt ruvennut kaihertamaan koska sain selville nykyiseni "suhteesta" toiseen naiseen (olivat jutelleet paljon,kutsuneet toisiian muruiksi ja skypeilleet mutta eivät koskaan nähneet joten päätin antaa tämän anteeksi). Tämän jälkeen itsetuntoni romahti ja aloin uskomaan että nykyiseni jättää minut samalla lailla kuin eksäni (tiedän kyllä että nykyiseni on erilainen ihminen kuin eksäni).. Tämän jälkeen on alkanut tuntua aina hirveeltä kun poikaystäväni ilmoittaa menostaan jolloin ajettelen että jos hän vaikka tapaa siellä jonkun paremman tytön ja jättää mut jonka jälkeen yritän estää hänen menonsa keksimällä jtn muuta menoa... Yleensä ekana tulee hirvee viha jonka jälkeen mustasukkaisuus/suru ja sillon tulee sanottua aina jtn todella typerää ja tarpeetonta asiaa.. Nyt poikaystäväni on alkanut valittaa tästä käyttäytymisestäni ja sanoo että ei suhteesta tuu mitään jos olen näin mustasukkainen... Rakastan häntä niin paljon että haluisin jotenkin saada mustasukkaisuuteni ruotuun.. AUTTAKAA MUA!

[/quote]

itse jäittäisin sellaisen murustelijan. eikös muita ihmisiä maailmasta löydy.

Vierailija
16/16 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista