Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiotko jouluna kyylätä taloyhtiön jätehuoneesta, että mitä kaikkea naapurit ovat ostaneet ja saaneet?

Vierailija
11.12.2021 |

Tuli mieleen yhdestä HS mielipidekirjoituksesta tänään.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kana, en siis asu betonikanalassa muitten kaakatusta kuunnellen. Pysykööt kanat keskenään.

Me ihmiset emme kerrostalolääviin eksy.

Sama täällä, en kerrostalohelvettiin eksy, ei sellaisessa voi joulua viettää, kauhea ajatus.

Ei mitään muutakaan aikaa vuodessa.

Kauheaa kuunnella muitten mölinöitä, miten sellaisessa voi viettää tunnelmallista joulua? Ei mitenkään!

Kysy sitä läheisiltäsi.

Kun en tunne ketään kerrostalohelvetissä asuvaa mutta kertokaapa te, jotka niissä kopeissanne kärsitte.

Tarkoitinkin, että kysy läheisiltäsi miltä tuntuu kuunnella koko ajan typeryksen mölinöitä.

Kerropas nyt, katkera sinusta on tullut, ymmärtäähän sen. Itsesi kipeäksi maksoit, ja naapurit ulvoo ja mehukaa ympärillä.

Sitä on vaikea edes kuvitella kun ei ole koskaan kennoissa asunut.

Ei, meillä ei ”naapurit mehukaa”, mitä se hevonserseen maaseutukielellä sitten ikinä tarkoittaakaan. Olet varmaan persaukisena joskus joutunut asumaan jossakin sosiaalitapausten ongelmatalossa, josta olet sait käsityksesi kerrostaloasumisesta.

Hevonserse.

😂

Ääliö siellä vauhdissa.

Vierailija
42/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kana, en siis asu betonikanalassa muitten kaakatusta kuunnellen. Pysykööt kanat keskenään.

Onpa sinulla huono itsetunto.

Ei ole, siksi en kerrostalohelvetissä asu. Niissä asuvat epäonnistuneet luuserit.

Epäonnistuneet luuserit asuvat hevonperseessä puoli-ilmaisissa ja vanhoissa omakotitalonröttelöissä.

Onpa ikävä kuulla, että sinulla on noin huonosti asiat, yritä nousta sieltä ihmisten ilmoille.

Ei minulla, vaan sinulla joka asut siellä hevosenpaskamajassa metsän keskellä.

Kyllä minä ymmärrän, että olet surullinen, muuta yksiöön johonkin kerrostaloon, kela varmaankin maksaa vuokrasi. Yritä edes.

Minulla on ihan kiva uusi asunto, mutta jos asuisin siellä teidän lehmänpaskalandiassa, niin tietenkin muuttaisin mielummin vaikka yksiöön.

Kerrostalossa näköjään asuu katkeria ihmisiä, jotka raivoisasti yrittää puolustaa kennoasumista.

Säälittävää!

Ohis

Ihan oma valinta. Tällä kerrostaloasunnon hinnalla kun ostaisi monta omakotiröttelöä hevonperseen kirkonkylältä jos olisi tarpeeksi hölmö sinne muuttamaan. Mutta persaukiset toki asukoot siellä missä pystyvät.

Ai rahastako se nyt on kiinni? Eikö kyse ole siitä, että toisessa on helpompi ja mukavampi asua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tässä ketjussa piti puhua roskiskyyläämisestä, ja vieläpä jouluna.

Vierailija
44/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion tietysti. Vie ihmeessä roskasi muualle, ettei vaan kyylämummo saa selville mitä sait lahjaksi. Aijaijai... oliko kaalimadolla terveisiä?

Vierailija
45/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, siksi en kerrostalohelvetissä asu. Niissä asuvat epäonnistuneet luuserit.

Epäonnistuneet luuserit asuvat hevonperseessä puoli-ilmaisissa ja vanhoissa omakotitalonröttelöissä.

Onpa ikävä kuulla, että sinulla on noin huonosti asiat, yritä nousta sieltä ihmisten ilmoille.

Kyllä minä ymmärrän, että olet surullinen, muuta yksiöön johonkin kerrostaloon, kela varmaankin maksaa vuokrasi. Yritä edes.

Minulla on ihan kiva uusi asunto, mutta jos asuisin siellä teidän lehmänpaskalandiassa, niin tietenkin muuttaisin mielummin vaikka yksiöön.

Kerrostalossa näköjään asuu katkeria ihmisiä, jotka raivoisasti yrittää puolustaa kennoasumista.

Säälittävää!

Ohis

Ihan oma valinta. Tällä kerrostaloasunnon hinnalla kun ostaisi monta omakotiröttelöä hevonperseen kirkonkylältä jos olisi tarpeeksi hölmö sinne muuttamaan. Mutta persaukiset toki asukoot siellä missä pystyvät.

Mene sinä junantuoma sinne mistä olet tullutkin. Kielenkäyttösi paljastaa mistä olet.

Helsinki oli ennen kiva paikka,te saastasakki pilaatte tämän.

Ohis

Ei minulla muuta.

Tämä, voi kuin nuo maalaistollukat, joilla on niin huono itsetunto, että ne on nyrkit pystyssä koko ajan, saataisiin jotenkin työnnettyä takaisin lähtöpaikkaansa.

Rasittavia uhoajia, sitä ollaan niin kaupunkilaista. Hävetkää. Ja menkää kotiinne, teitä ei jaksa.

Vierailija
46/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää!

Ohis

Mene sinä junantuoma sinne mistä olet tullutkin. Kielenkäyttösi paljastaa mistä olet.

Ohis

Ei minulla muuta.

Jos Helsingissä asui ennenpääasiassa kaltaistasi saastaa, niin ei se kyllä kovin kivalta paikalta kuulosta.

Vierailija
47/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää!

Ohis

Ohis

Ei minulla muuta.

Tämä, voi kuin nuo maalaistollukat, joilla on niin huono itsetunto, että ne on nyrkit pystyssä koko ajan, saataisiin jotenkin työnnettyä takaisin lähtöpaikkaansa.

Rasittavia uhoajia, sitä ollaan niin kaupunkilaista. Hävetkää. Ja menkää kotiinne, teitä ei jaksa.

Niinpä. Ne työntyivät tänne ja koko kaupunki meni pilalle.

Vierailija
48/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää!

Ohis

Ohis

Ei minulla muuta.

Jos Helsingissä asui ennenpääasiassa kaltaistasi saastaa, niin ei se kyllä kovin kivalta paikalta kuulosta.

Hyvä niin, pysy poissa, ei täällä sinua kaivata. Pilaatte tämänkin, ensin pilasitte maaseudun ja nyt kotikaupunkini.

Vierailija
49/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, en kerrostalohelvettiin eksy, ei sellaisessa voi joulua viettää, kauhea ajatus.

Ei mitään muutakaan aikaa vuodessa.

Kauheaa kuunnella muitten mölinöitä, miten sellaisessa voi viettää tunnelmallista joulua? Ei mitenkään!

Kysy sitä läheisiltäsi.

Kun en tunne ketään kerrostalohelvetissä asuvaa mutta kertokaapa te, jotka niissä kopeissanne kärsitte.

Tarkoitinkin, että kysy läheisiltäsi miltä tuntuu kuunnella koko ajan typeryksen mölinöitä.

Kerropas nyt, katkera sinusta on tullut, ymmärtäähän sen. Itsesi kipeäksi maksoit, ja naapurit ulvoo ja mehukaa ympärillä.

Sitä on vaikea edes kuvitella kun ei ole koskaan kennoissa asunut.

Ei, meillä ei ”naapurit mehukaa”, mitä se hevonserseen maaseutukielellä sitten ikinä tarkoittaakaan. Olet varmaan persaukisena joskus joutunut asumaan jossakin sosiaalitapausten ongelmatalossa, josta olet sait käsityksesi kerrostaloasumisesta.

Hevonserse.

😂

Ääliö siellä vauhdissa.

Ajattelin kokeilla sitä teidän maaseutusiansaksaa jota itse kirjoittelet, mutta ei ilmeisesti onnistunut.

Vierailija
50/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan oma lukollinen roskapönttö eikä sitä naapurit tutkaile. 

Vierailija
51/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää!

Ohis

Ohis

Ei minulla muuta.

Hyvä niin, pysy poissa, ei täällä sinua kaivata. Pilaatte tämänkin, ensin pilasitte maaseudun ja nyt kotikaupunkini.

Ei sinuakaan kukaan eikä mikään kaipaa, mutta täällä vain roikut mölisemässä?

Vierailija
52/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa on mahdollista ketjun kehittyminen tällaiseksi.

Vierailija
53/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tästä kommentistahan tuo kinaaminen alkoi:

”En ole kana, en siis asu betonikanalassa muitten kaakatusta kuunnellen. Pysykööt kanat keskenään.

Me ihmiset emme kerrostalolääviin eksy.”

Vierailija
54/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tästä kommentistahan tuo kinaaminen alkoi:

”En ole kana, en siis asu betonikanalassa muitten kaakatusta kuunnellen. Pysykööt kanat keskenään.

Me ihmiset emme kerrostalolääviin eksy.”

Niinpä, aika erikoinen kommentti, kun ajattelee, että aloitus tarjoaa herkullisen pohjan kerrostalon roskiskyyläyksen maailmaan jouluna. Minua olisi kiinnostanut kuulla ihmisten kokemuksia roskiskyylistä.

Vierailija
55/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on noi 3-4 metriä syvät Moolokit niin pitää odottaa, että täyttyy jos haluaa joskus poiskin sieltä

Vierailija
56/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sinällään aio, mutta ilahdun kyllä aina jos näen esim. Stiga-jääkiekkopelilaatikon tai jonkun vastaavan, jonka uskon ilahduttaneen pientä tai isompaakin saajaansa. 

Stiga jääkiekkopeli on ilmeisesti monikymmenvuotinen kestohitti.

Ensimmäiset havainnot muistaakseni 1960 joululta.

Pelaajien liikkeet olivat suoria toisin kuin nykyisissä. Rautatangoilla ohjailtiin.

Hieno peli. Kaverien kanssa pelattiin urakalla ja tuunattiin peliä paremmaksi.

Vierailija
57/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön pitäisi tilata ylimääräinen pahvilaatikon tyhjennys joulun ajaksi. Tai oikeastaan kaikkien roskien ylimääräinen tyhjennys.

Vierailija
58/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pyöri taloyhtiöiden roskiksissa, kun asun omakotitalossa.

Eikös omakotitalokin kuulu taloyhtiöön?

Ei, taloyhtiössä olevat ovat erillistaloja.

Vierailija
59/61 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole jätehuonetta. Tuskin Molokeista näkee, mitä naapurit on sinne työntäneet. Enkä kyylää pahvinkeräysastioitakaan.

Vierailija
60/61 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn hakemassa yön pimeydessä kauempaa muiden taloyhtiöiden roskakatoksista kalliiden tavaroiden ja laitteiden tyhjiä laatikoita joihin liimaan kiinni hyvän joulun toivotuskortteja omalla ja perheeni nimillä ja rahtaan ne omaan roskakatokseen naapureiden ihmeteltäväksi. Siellä naapurit päivittelevät että saivat taas useamman jättikokoisen tv:n ja arvotavaraa vaikka minkälaista.