Suosittele lomakohde! Ei pakettimatka!
Olisiko kenelläkään suositella 2 ja 4.v lasten kanssa lomailuun (syyskuussa), jotain kohdetta? Ei haluta mennä mihinkään pakettikohteeseen all-inclusive ruokineen. Nimenomaan etsinnässä aito ja elämänmakuinen aurinkoinen kohde, jossa olisi muutakin kuin turisteja. Viime syksynä oltiin Portugalissa.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:50"]
Katsopas, mitä Sisilia tarjoaisi. Syyskuussa pahin turistiryysis jo hellittää kivasti, ja ruoka siellä ainakin on taivaan mannaa.
[/quote]
Sisilia kiinnostaa. Jos enempi vinkkejä löuytyy paikasta niin kerro ihmeessä.
[/quote]
Pääkaupunki Palermon lisäksi olen käynyt vain Taorminassa, ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä
http://www.italyheaven.co.uk/sicily/taormina.html
Moni on suositellut kohteita, joihin tehdään pakettimatkoja. Meillä pakettimatkat ovat tulleet aina edullisimmiksi kuin lento+hotelli+lentokenttäkuljetukset -kombinaatio. Lisäksi moni noista Trivagon tmv. kautta varatuista hotelleista sijaitsevat jossain tosi syrjäisessä paikassa.
Varasin juuri perheelle pakettimatkan Espanjaan kun hintaero oli matkatoimiston hyväksi 300 €. Meitä on siis lähdössä 2 aikuista ja 3 lasta.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:47"]No itse olen todella kokenut matkailija ja kokemusta löytyy Tukholma Tallinna Helsinki Kreeta (Hania Agia Marina Platanias) Mallorca (Palma) Turkki (alanya Antalya Kemer Side) Malaga Teneriffa Lanzarote Puertorico ja ensi kesänä menen Lefkas Kreikka (HARVINAINEN kohde) joten suosittelen siis KREIKKA LEFKAS!!
[/quote]
Siis näähän on nimenomaan just ne Euroopan karseimmat turistirysät mihin en kyllä itse enää koskisi pitkällä tikullakaan :D
Ekolookisesti lomaile suomessa. Jätä ulkomaan matka tekemättä säästät luontoa. Jo yksi lento Helsingistä Kanarialle saastuttaa saman verran ilmakehäämme kuin viikon autot Helsingissä. Ja jäisi rahatkin suomeen työllistämään omaa väkeä.
Jos et usko niin katoppa kuinka pajon ilmakehässä maapallolla on yhtäaikaa lentokoneita ilmassa. Huh. Ei mikään ihme että ilmakehämme saastuu.
Barcelona ja sieltä Ranskan puolelle Carcassonneen, ihastuttava vanha kaupunki muureineen (ja ostakaa lapsille lasten versio pelistä ennen matkaa :))
Lontoo, Windsorin Legoland ihan vieressä.
Rooma, jos lapset jaksaa kävellä tai malttavat istua rattaissa.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:47"]
No itse olen todella kokenut matkailija ja kokemusta löytyy Tukholma Tallinna Helsinki Kreeta (Hania Agia Marina Platanias) Mallorca (Palma) Turkki (alanya Antalya Kemer Side) Malaga Teneriffa Lanzarote Puertorico ja ensi kesänä menen Lefkas Kreikka (HARVINAINEN kohde) joten suosittelen siis KREIKKA LEFKAS!!
[/quote]
No onpas tosi harvinainen kohde.
Mikä toi ap:n itseisarvo on että ei pakettimatkakohde? Lasten kanssa varmaan helpoin vaihtoehto, eikä ole pakko mennä mihinkään AI-helvettiin, vaihtoehtoja löytyy kyllä.
Minä asun Italiassa, en kuitenkaan Sisiliassa. Siellä olen ollut kahdesti ja kiertänyt suurimman osan saarta. Minuun suurimman vaikutuksen teki Siracusa. Ihana pikkukaupunki, jossa on Santa Lucian kirkko.
Jos Sisiliaan menee, niin voisi harkita ihan kiertoajelutyppistä lomaa. Ei se loppujen lopuksi niin iso paikka ole. Siihen kannattaa varautua, että kaikkialla on roskaista. Paikallisten asenne luonnon säästämiseen ja jätehuoltoon on hieman erikoinen.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:50"]
Katsopas, mitä Sisilia tarjoaisi. Syyskuussa pahin turistiryysis jo hellittää kivasti, ja ruoka siellä ainakin on taivaan mannaa.
[/quote]
Sisilia kiinnostaa. Jos enempi vinkkejä löuytyy paikasta niin kerro ihmeessä.
[/quote]
Pääkaupunki Palermon lisäksi olen käynyt vain Taorminassa, ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä
http://www.italyheaven.co.uk/sicily/taormina.html
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:39"]
Lampedusa, ehdottomasti!!
[/quote]
Kyllä. Siellä kulttuurit kohtaavat. Rannalla riittää yllätyksiä, osa jopa elossa.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:47"]
No itse olen todella kokenut matkailija ja kokemusta löytyy Tukholma Tallinna Helsinki Kreeta (Hania Agia Marina Platanias) Mallorca (Palma) Turkki (alanya Antalya Kemer Side) Malaga Teneriffa Lanzarote Puertorico ja ensi kesänä menen Lefkas Kreikka (HARVINAINEN kohde) joten suosittelen siis KREIKKA LEFKAS!!
[/quote]
Ihanaa että tää maailmanmatkaaja-jankkaaja on palannut!
[/quote]
Taitaa olla täysin kopiotu viestikin
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:36"]
Moni on suositellut kohteita, joihin tehdään pakettimatkoja. Meillä pakettimatkat ovat tulleet aina edullisimmiksi kuin lento+hotelli+lentokenttäkuljetukset -kombinaatio. Lisäksi moni noista Trivagon tmv. kautta varatuista hotelleista sijaitsevat jossain tosi syrjäisessä paikassa.
Varasin juuri perheelle pakettimatkan Espanjaan kun hintaero oli matkatoimiston hyväksi 300 €. Meitä on siis lähdössä 2 aikuista ja 3 lasta.
[/quote]
Siis mitä hourailet? Hotellivaraussaiteilla on hotelleja ihan joka puolelta kaupunkeja, myös siis keskustasta. Pitää vaan ottaa selvää, missä se kaupungin keskusta sijaitsee! Monissa voi jopa valita kaupunginosan, jossa haluaa yöpyä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:49"]Kolumbia! Löytyy andien vuoristo, karibian meri, amazonin viidakot, kylmää, kuumaa, vihreää. Kerran olen käynyt, eikä voi kuin suositella! Medellin on kaunis moderni kaupunki, jota ympäröi korkeat vihreät vuoret. Viikko siellä ja viikoksi vaikka Cartagenaan katelemaan satoja vuosia vanhoja rakennuksia ja palaa mantereen historiasta. [/quote] Joo sinne huumekartellien tapettavaksi.
[/quote]
Tiedot maailmasta 80-luvulta?
Ihania paikkoja on niin paljon! Lähtisin itse mieluiten etelä-Ranskaan tai Pohjois-Italiaan. Vuokraisin talon uima-altaalla vaikka Ranskan Rivieran tuntumasta (Côte d'Azur) tai Baskimaalta (Pays Basque). Italiassa tällä hetkellä kiinnostaisi Como-järven alue (Lago di Como). Asuntoja on runsaasti tarjolla airbnb:n, interhomen ynnä muiden kautta.
[/quote]
Näin meilläkin joskus. Osaan paikoista pääsee halvemmalla (ja suoralla lennolla) kuin omatoimimatkana lasten kanssa. Koska osassa matkatoimistoja saa 50 % lapsialennusta. Jonnekin ei kannata lentää erikseen. Esim Kreikan saaret, Malta, Sisilia, Kanarian saaret ym. Lennot on pitkiä ja kalliita silti.
Jonnekin pääsee tosi kätevästi varaamalla erikseen. Kuten esim Lissabon, Pariisi, Lontoo.
Hotelleja kyllä löytää Hotels.comista vaikka kuinka hyvistä paikoista.
Etsin juuri kesän matkaa tyttäreni kanssa. Ja nämä nyt antamani sesimerkit liittyy siihen. Katselin sekä pakettimatkaa että omatoimimatkoja. Kun mennään kahdestaan, ei lapsialennusta saa
täysin OT
mä olen lasten kanssa matkustaessa usein All Inclusive-matkalla ja se on ihan hemmetin ihanaa ja helppoa!
pakettimatka taas on mikä tahansa lennot+hotelli paketoituna että mitä tässä nyt haetaan? jotain eksoottista mutta helppoa mutta jänskää mutta semmoistamissäharvamunkaverionkäynyt että voin laittaafeisbuukiinmatkakuviamistäkaveritonkateellisia?
Kroatia, Elban saari, etelä Italia, Sisilia, Korfu, Antibes, Ste Maxime, Biarritzin naapurissa St-Jean-de-Luz, San Sebastian, Bretagnen rannikko, Sarzana Italian rannikolla, Barcelonasta ylöspäin rantaa pitkin, Marseille ja lähikylät.
Tuossa muutama lempparini
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:32"]
Espanjassa Costa Bravan alue ja siellä pienehköt paikalliset kylät, ei siis Tossa del Maren kaltaiset turistirysät. Lentää helposti ja usein halvallakin (Norwegian) suoralla lennolla Barcelonaan ja siitä reilun tunnin ajomatka. Barcelonaan saa varmasti helposti suoria lentoja ja melko edullisesti, esimerkiksi Kreikkaan matka on todennäköisesti kalliimpi tai vaihtolennoilla, mikä ei ole kivaa pienten lasten kanssa.
Hyvin alueella huvilatarjontaa, kivoja maisemia, vanhoja kyliä, ravintoloita, kaunista merta jne. Googlaa vaikka Tamariu, Calella de Parafrugell.
[/quote]
Ah, kiitos tästä. Kuulaan heti! Just jotain tällasia vinkkejä tulin etsimään - kiva että löytyy! ap
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:32"]
Espanjassa Costa Bravan alue ja siellä pienehköt paikalliset kylät, ei siis Tossa del Maren kaltaiset turistirysät. Lentää helposti ja usein halvallakin (Norwegian) suoralla lennolla Barcelonaan ja siitä reilun tunnin ajomatka. Barcelonaan saa varmasti helposti suoria lentoja ja melko edullisesti, esimerkiksi Kreikkaan matka on todennäköisesti kalliimpi tai vaihtolennoilla, mikä ei ole kivaa pienten lasten kanssa.
Hyvin alueella huvilatarjontaa, kivoja maisemia, vanhoja kyliä, ravintoloita, kaunista merta jne. Googlaa vaikka Tamariu, Calella de Parafrugell.
[/quote]
Ah, kiitos tästä. Kuulaan heti! Just jotain tällasia vinkkejä tulin etsimään - kiva että löytyy! ap
[/quote]
Barcelonaan on tosi huonosti suoria lentoja, ehkä kesällä jokunen suora mutta yleensä esim Müchenin kautta. MUC kyllä ihan ok vaihtokenttä, pieni ja nopea
[/quote]
KÄytin tässä "pakettimatka"-nimikettä vähän väärin. Eli siis haen vaihtoehtoa vaan perus Teneriffalle 4-tähden hotellissa all-inclusivella.