Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla joku inhokkikukka, leikkokukka tai ruukkukasvi josta et pidä?

Vierailija
11.12.2021 |

Itselläni tulilatva on sellainen, joka jostain syystä ei ilahduta niin paljon kuin muut. En koskaan ostaisi tulilatvaa muillekaan.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusut kimppuna (tavallisen tylsä), menevät kyllä osana asetelmaa jossa muitakin kukkia. Hyasintti (kuvottava haju).

Vierailija
22/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on se monilla pihoilla oleva lehti, josta voi teetäkin kai tehdä. Peittävä kasvi. siitä en tykkää, selvästikään, kun en nimeäkään muista. Saakohan kukaan kiinni mitä tarkoitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpisaraa en välttämättä haluaisi kotiini, vaikka toisaalta se tuo mummolan mieleen ja hyvät lapsuusmuistot, lapsuuden kesät.

Vierailija
24/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peikonlehti. Kaikilla on nykyään sellainen, vaikka ei olisi vähääkään kiinnostunut huonekasveista, niin peikonlehti pitää olla nurkassa kitumassa.

Perseilevä peikonlehti!

Vierailija
25/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on se monilla pihoilla oleva lehti, josta voi teetäkin kai tehdä. Peittävä kasvi. siitä en tykkää, selvästikään, kun en nimeäkään muista. Saakohan kukaan kiinni mitä tarkoitan.

Toki. Vuorenkilpi.

Vierailija
26/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorenkilpi. Musta se(kin) on ihana kasvi.

Vierailija
27/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peikonlehti. Kaikilla on nykyään sellainen, vaikka ei olisi vähääkään kiinnostunut huonekasveista, niin peikonlehti pitää olla nurkassa kitumassa.

Perseilevä peikonlehti! <3

Perseilevä versio kelpaisi minullekin :D Tavalliset ovat tylsiä. Joku voisi ryhtyä jalostamaan perseileviä peikonlehtiä!

Vierailija
28/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorenkilpi

Vierailija
29/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerbera ruukussa.

Sen sijaan leikkokukkana on kiva, yksinään tai osana kimppua.

Vierailija
30/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää valkoisista kukista. Niistä tulee itselleni vahva mielenyhtymä suruun ja hautajaisiin. 

Ja tiedän kyllä, että valkoisia kukkia yleisesti pidetään tyylikkäinä ja sisustuselementtinäkin . 

Muut valkoiset menee, mutta Kalla aiheuttaa mulle kylmiä väreitä. En voi ymmärtää niitä hääkimpussa. Jonkun mielestä toki tyylikäs valinta.

Vierailija
31/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaktus! Ainakin tällä hetkellä. Ostin minun pojalle riippukaktuksen, ja heitin sen korin pohjalle. Piikikäs paskiainen pisti sitten halkeilevaan peukalonpäähän, auts!

Vierailija
32/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välitä gerberasta, se on kovin tylsä, samoin harsokukka, vaikka sille toki löytyy oma paikkansa. Mutta niin tai näin, kyllä minä kaikista kukista ilostun, kun saan.

Vierailija
33/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mä en osaa kuvitella inhoavani yhtäkään kasvia. En voisi ystävystyä tai seurustella henkilön kanssa, joka inhoaisi jotain kasvia. Sen ymmärtäisin, jos joku kasvi toisi liian surullisia muistoja, vaikka jostain hautajaisista, ei siinä mitään. Mutta mulle kaikki kasvit ovat melkein pyhiä, parempia ja tärkeämpiä kuin ihmiset. Samoin eläimet ovat korkealla arvoasteikossani, ihan kastemadotkin, ovat hyödyllisempiä kuin ihmiset.

Vierailija
34/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä minusta ole mitään pahaa tai julmaa, jos ei kaikista kasveista pidä. Onhan meillä muutenkin erilaisia mieltymyksiä, kuka tykkää talvesta, kuka kesästä, joku inhoaa jotakin ruokaa josta toinen taas tykkää. Sama on kukkien kanssa. Niitä on niin monenlaisia että kaikille löytyy suosikit.

Vierailija
35/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, mä en osaa kuvitella inhoavani yhtäkään kasvia. En voisi ystävystyä tai seurustella henkilön kanssa, joka inhoaisi jotain kasvia. Sen ymmärtäisin, jos joku kasvi toisi liian surullisia muistoja, vaikka jostain hautajaisista, ei siinä mitään. Mutta mulle kaikki kasvit ovat melkein pyhiä, parempia ja tärkeämpiä kuin ihmiset. Samoin eläimet ovat korkealla arvoasteikossani, ihan kastemadotkin, ovat hyödyllisempiä kuin ihmiset.

Minusta tuo on paljon, paljon oudompaa kuin jonkin kasvin inhoaminen :D

Vierailija
36/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka kuin kukka on typerän näköinen huonosti hoidettuna, väärässä/typerässä ympäristössä ja huonossa valaistuksessa. On turha viedä kukkaa ihmiselle, joka ei osaa sitä hoitaa, ei välitä mimmoisessa purkissa ja ympäristössä se on jne. Eikä semmoisten ihmisten kannata kukkia hankkiakaan. Mauton epäesteetikko on mauton epäesteetikko eikä muuksi muutu.

Summa summarum: kasvi on kaunis, mutta ihminen ruma.

Vierailija
37/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neilikka leikkokukkana ei vaan ole mieleeni, liian muovinen (tai ehkä olen vaan kyllästynyt niihin, joskus oli vain ja ainoastaan niitä edullisessa kimpussa...) - erit. vaaleanpunainen on aika karsea. Tulilatva ei oikein ole mieleeni myöskään, kasvavista kukista siis. Joulukukista hyasintti ja joulutähti eivät nekään ole parhaita (hyasintti suorastaan haisee ja on kiva vain pari-kolme päivää, joulutähti taas vaatisi parempaa hoitoa kuin muut kasvini).

Kotona on n. 40 kukkaa / viherkasvia. Oli enemmänkin, mutta nyt olen saanut vähän karsittua. Yksi perseilevä peikkari lähti uuteen kotiin, koska vei tilaa liikaa. Pienempi persispeikkis jäi. ;) Onneksi kohta on aika uudistaa noista suurin osa, näyttävät vähän kärsiviltä tässä pimeydessä.

Vierailija
38/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on paljon, paljon oudompaa kuin jonkin kasvin inhoaminen :D

Voi ollakin outoa. Olenkin ajatellut olevani jonkinsortin luontouskovainen. Onnekseni mieheni sattuu olemaan samanhenkinen, ja kohtaan aika usein muitakin hengenheimolaisiani. Me ihmiskunta ollaan lähinnä tuhoava plakkikerros tämän planeetan pinnalla. Jos täällä olisi yhä ainoastaan kasvit ja eläimet, kaikki olisi balanssissa ja elämä kulkisi sujuvasti omaa kiertokulkuaan. Se, että me ihmiseläimet ns. osaamme miettiä elämän tarkoitusta ja jumaluus-kysymyksiä, on aiheuttanut pelkkää tuhoa ja kärsimystä tällä planeetalla. Aivan turha ja bugeja täynnä oleva softa koko tämä ihmismieli.

Vierailija
39/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä oransseista kukista.

Vierailija
40/46 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki gerberan, krysanteemin, päivänkakkaroiden ym. tapaiset. Ruusubegonia. Saintpaulia.

Tulilatva on mielestäni söpö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän