Mitä teet kun koronapassi tulee työpaikallesi?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan kaikkiin koneisiin salasanat ja lähden tyytyväisenä kotiin.
Olen miettinyt samaa. Vaihdan pari parametria ja painun kotiin, menee arviolta 2 vko ennen kuin huomataan, että jotain on vialla ja sen jälkeen alkaakin kohtalaisen iso selvitysoperaatio, joka koskee yli 200 000 ihmistä.
Aivan mahtavaa, toivottavasti toteutuu pian.
Vierailija kirjoitti:
Meillä onneksi suunnitelmissa, että passilliset toimistolle ja me passittomat saadaan yhä jäädä etätöihin. Ihanaa!!!
Ylennykset ja palkankorotukset voitte sitten unohtaa ja seuraavissa YT-neuvotteluissa päätökset tulevat olemaan helppoja.
Mitä se passi siellä tekee? Joku tuossa kertoi, että haluavat suojella rokottamattomia.....miksi? Minä ainakin kävin heti tuttavaperheen luona kun he saivat tartunna, ei perkule tarttunut vaikke he olivat kaikki koronassa. Sitäpaitsi, passin pitäisi perustua negatiiviseen testiin, ei rokotteeseen, joka ei toimi.
Australiassa kansa kaduilla, tässä raportti
En ole vielä edes ajatellut asiaa. Kunhan nyt ensin säädetään sellainen laki, että yrityksen on pakko vaatia yrityksen toimitiloissa, joissa ei käy ulkopuolisia, työskenteleviltä koronapassi. Mutta jos sellainen laki joskus tulee, koronapassittomat sekä ne, jotka eivät tähän hullutukseen halua lähteä mukaan, tekevät etätöitä kuten tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä onneksi suunnitelmissa, että passilliset toimistolle ja me passittomat saadaan yhä jäädä etätöihin. Ihanaa!!!
Meillä sama. Olen iloinen passillinen. Olen melkein kaksi vuotta jo tehnyt etätöitä enkä jaksais enää. Kiva tavata livenä kollegoita.
Vierailija kirjoitti:
Australiassa kansa kaduilla, tässä raportti
Me ollaaan Suomessa. Huomaavaista, että raportoit meille sieltä Australiasta. Oliko kaduilla hurjakin meno?
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa, toivottavasti toteutuu pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on rokotettu kolme kertaa, en näytä passia vaan ilmoitan, että työnantaja antaa ohjeet siitä, miten toimia.
Tätä toivon mahdollisimman monen tekevän, jos kukaan ei näytä koronapassia voidaan koko juttu unohtaa.
Toiveesi ei toteudu. Suurin osa näyttää tietenkin passinsa.
Toivon ensinnäkin ettei tule, vaan perustuslakivaliokunnassa kiinni. Jos tulee, 1) olen vihainen 2) valitan virallisesti, kun työpaikalla varmaan olisi todella huonosti mietitty käytännöt siihen liittyen 3) luultavasti rupean kieltäytyjäksi enkä näytä, vaikka passi löytyykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Olen iloinen passillinen. Olen melkein kaksi vuotta jo tehnyt etätöitä enkä jaksais enää. Kiva tavata livenä kollegoita.
Mä olen passillinen ja tehnyt etätöitä jo 9 vuotta. Voin tavata livenä kollegoita muuallakin kuin työpaikalla. Esim viikko sitten tapasin pikkujouluissa.
Vierailija kirjoitti:
En alistuu idiotismiin. Jos joudun työttömäksi sen vuoksi, nautin elämästäni vielä enemmän :)
Näytän tietysti passin. Olis kauheaa olla rokottamattomana ja työttömänä. Passittomuuden takia ei pääse mihinkään. Ja jos johonkim pääsee, ei riitä raha.
Siinähän tulee, sitten vain esitän koronapassin joka minulla tietenkin jo on, sillä enhän ole salaliittohörhö-antiwaxeri.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksinyrittäjä. En vaadi itseltäni koronapassia. 😉
Mulla sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylennykset ja palkankorotukset voitte sitten unohtaa ja seuraavissa YT-neuvotteluissa päätökset tulevat olemaan helppoja.
Kyllä meillä on työtehokkuus noussut etätöissä. Yleensäkin päätös tai suunnitelma siitä, että osa joutuu toimistolle on typerä. Lähes kaikki haluaisivat jatkaa etätöissä.
Tästä syystä en todellakaan hae rokotuksia. Saan jatkaa etäilyä ja kotoilua täällä omassa kuplassani.
En näytä sitä periaatteestakaan. Olen kolmesti rokotettu. Sanon että en ole saanut sellaista.
Päikyn täti.
Vierailija kirjoitti:
Nautin kerran maksamistani veroeuroista eli aloitan ansiosidonnaisen päivärahan nostamisen. Tulen nostamaan valtiolta kaikki tuet mitä mahdollista saada, kaatukoon koko maa paskaansa.
Piänen ja piskuisen Suomen tärkein henkilö? Kaataa koko valtakunnan.
Nauran piiiitkällälomalla, kun rokotetut sätkii helvetillisessä kiireessä.
Teen Sieg hailin ja irtisanon itseni