Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Posti toi toisen ihmisen Kela-kortin

Vierailija
11.12.2021 |

Revin kuoren auki ja sitten vasta huomasin, että olen tullut väärän ihmisen posti. Osoite on ihan toisellla puolella pitäjää. Kuori on niin rikki etten voi siihen korttia laittaa ja viedä postilaatikkoon. Kelaan on matkaa kuusi km.Tuo on miehen kortti, nimi ulkomaalainen, en taida uskaltaa mennä soittamaan ovikelloa ja antaa korttia oikealle omistajalle.
Mitäs ehdotatte?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Posti ei tule lauantaina ja kukaan ei revi Kelan kuorta auki tarkistamatta kenelle se on.

Kaikilla se posti ei tipahda kynnysmatolle, vaan se pitää hakea postilaatikosta. Jos ei ole moneen päivään kerennyt postilaatikolla käymään, saa sieltä hakea postit myös lauantaina.

Vierailija
22/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te teette tästä vaikeaa? Kirje läpinäkyvään muovipussiin, kunnon teipit päälle ja ennen pussiinlaittoa kuoreen teksti "jaettu väärään osoitteeseen". Sitten se postilaatikkoon, kuoren sisältö pysyy  muovipussissa eikä kenenkään tarvitse selittää yhtään mitään.

Siis mitä... muovipussissa ja kuoreen, siihen rikkirevittyyn kuoreen. Vai meinaatko uutta kuorta, umpikuorta, jolloin posti joutuisi avaamaan sen kuoren ja ihmisen henkilötiedot olisi taas väärissä käsissä....

Jos kuori on niin rikki, ettei sitä voi enää lähetellä, niin Kelaan se kortti pitää palauttaa... Tai no jaa, ikkunakuoriko se on jossa nämä tulee, vai umpikuori jossa vastaanottajan osoite koneellisesti kirjoitettu päälle. No, sitte voi tietty umpikuoreen ja kirjoittaa itse sen saman osoitteen käsin tai tulostaa koneella, ja sitten laittaa postin kuljetettavaksi merkinnällä jaettu väärään osoitteeseen.... 

On tämä vaikeaa kyllä....

Virhe ei ole kelan eikä vastaanottajan vaan postin. Rikkirevitty kuori tarvitaan siksi, että posti saa siitä alkuperäisen osoitteen ja siihen kirjoitetaan tieto väärästä postinjaosta.

Et voi laittaa jakamatonta kirjekuorta (eli uutta ja ennen käyttämätöntä) postille tekstillä "jaettu väärään osoitteeseen", koska posti jaa niitä edelleen ihan siksi, että noin tehden voisimme aina lähettää kirjeitä ilman maksua vedoten siihen, että tämä on muka jo kerran jaettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Posti ei tule lauantaina ja kukaan ei revi Kelan kuorta auki tarkistamatta kenelle se on.

EI ollut Kelan kuori, mutta itse avasin tuosta vain kerran yhden puhelinoperaattorilta tulleen kuoren, se operaattori kun on meikäläisenkin puhelinlinjan tarjoaja. Vaan, ups,,,,se kuori olikin osoitettu jollekulle toiselle ja sisälsi laskun. Naama punasena sai sitten kiikuttaa sen laskun asianomaiselle henkilölle ihan kädestä käteen.... Sori, en yhtään kattonu..... Sori....

Sydän oli pysähtyä, kun postilaatikkoon tuli kirje ulosottovirastosta. En onneksi ehtinyt repiä kuorta auki, kun huomasinkin sen olevan naapurin nimellä. 😅

Vierailija
24/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa paikassa kelankuoret jaetaan jonkun muun, kuin postin toimesta. Oulussaki lähes kaikki kirjeet itselähettämiä lukuunottamatta jaetaan Kalevan jakajien kautta.

Vierailija
25/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa kun paperipostina kulkee edelleen todella henkilökohtaisiakin papereita. Lääkärinlausuntoja, Kelan päätöksiä jne. Vaikka onhan näitä tietomurtoja verkkoonkin tehty, tietäen vaan postin nykyisen tason niin inhottavaa... Itse olen saanut viime aikoina jonkun randomin tyypin perintäyhtiön laskuja väärään osoitteeseen jaettuna. Vielä vähän erikoinen nimi ja nyt sitten tiedän että ahaa, saman pitäjän henkilö XXXXXX XXXXXX on maksuvaikeuksissa/ulosotossa.

miksi availet toisen posteja, ilmiselvästi niitä avaat, kun tiedät, että ne on perintäyhtiön laskuja samalle henkilölle ja miten et ole oppinut olemaan tarkistamatta ensin kenelle kirje on tullut, jos sinulle niitä perintäyhtiön kirjeita tulee toistuvasti väärin jattuna? Kai tiedät, että toisten posteja ei saa avata, suomessa on kirjesalaisuus?

Minullekin muuten tulee perintäyhtiöltä postia, mutta  olen saajapuolella. Kerran oli tällainen lasku jaettu väärin juorueukkonaapurilleni ja hän käynnisti siitä siiten huhumyllyn, että olen taloudellisisssa ongelmissa. Arvaa naurattiko, kun pääsin nolaamaan hänet julkisesti sitten kertomalla, että olen siellä saajapuolella, että perintäyhtiöt lähettävät kirjeitä meillekin, joille rahaa tilitetään.

Vierailija
26/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kalevanjakaja kirjoitti:

Aika monessa paikassa kelankuoret jaetaan jonkun muun, kuin postin toimesta. Oulussaki lähes kaikki kirjeet itselähettämiä lukuunottamatta jaetaan Kalevan jakajien kautta.

aivan, tämä on muuten totta, se jakelufirma selviää sitten siitä kuoren leimasta/kuoren merkinnöistä. Kannattaakin se tarkistaa ensimmäisenä ennenkuin ottaa yhteyttä postiin, sillä posti ei voi tehdä mitään, jos jakelufirma on joku muu. 

Vierailija
27/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa kun paperipostina kulkee edelleen todella henkilökohtaisiakin papereita. Lääkärinlausuntoja, Kelan päätöksiä jne. Vaikka onhan näitä tietomurtoja verkkoonkin tehty, tietäen vaan postin nykyisen tason niin inhottavaa... Itse olen saanut viime aikoina jonkun randomin tyypin perintäyhtiön laskuja väärään osoitteeseen jaettuna. Vielä vähän erikoinen nimi ja nyt sitten tiedän että ahaa, saman pitäjän henkilö XXXXXX XXXXXX on maksuvaikeuksissa/ulosotossa.

miksi availet toisen posteja, ilmiselvästi niitä avaat, kun tiedät, että ne on perintäyhtiön laskuja samalle henkilölle ja miten et ole oppinut olemaan tarkistamatta ensin kenelle kirje on tullut, jos sinulle niitä perintäyhtiön kirjeita tulee toistuvasti väärin jattuna? Kai tiedät, että toisten posteja ei saa avata, suomessa on kirjesalaisuus?

Minullekin muuten tulee perintäyhtiöltä postia, mutta  olen saajapuolella. Kerran oli tällainen lasku jaettu väärin juorueukkonaapurilleni ja hän käynnisti siitä siiten huhumyllyn, että olen taloudellisisssa ongelmissa. Arvaa naurattiko, kun pääsin nolaamaan hänet julkisesti sitten kertomalla, että olen siellä saajapuolella, että perintäyhtiöt lähettävät kirjeitä meillekin, joille rahaa tilitetään.

Just. 😃 Sanoinko että olen avannut niitä? Kuoressa nimi ja perintäyhtiön nimi. Kirjeitä on tullut kolme. Näin jopa sen verran vaivaa, että laitoin perintäyhtiöön sähköpostia kolmannen jälkeen että näitä tullut nyt toistuvasti mulle väärään osoitteeseen. Juoruilu ei kuulu tapoihini, mulla on omakin elämä (ja sulla hyvin epäluuloinen ihmiskäsitys, heti syyttelemässä perusteetta omien huonojen kokemuksien pohjalta.) Aplodit.

Vierailija
28/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. 😃 Sanoinko että olen avannut niitä? Kuoressa nimi ja perintäyhtiön nimi. Kirjeitä on tullut kolme. Näin jopa sen verran vaivaa, että laitoin perintäyhtiöön sähköpostia kolmannen jälkeen että näitä tullut nyt toistuvasti mulle väärään osoitteeseen. Juoruilu ei kuulu tapoihini, mulla on omakin elämä (ja sulla hyvin epäluuloinen ihmiskäsitys, heti syyttelemässä perusteetta omien huonojen kokemuksien pohjalta.) Aplodit.

jos kirjoitat saaneesi toiselle ihmiselle osoitettuja perintäyhtiön laskuja ja että "nyt sitten tiedän että ahaa, saman pitäjän henkilö XXXXXX XXXXXX on maksuvaikeuksissa/ulosotossa." niin on vain oletettava, että olet ne kirjeet avannut, koska et muuten voisi tietää mistä syystä se henkilö saa perintäyhtiöltä kirjeitä

Vierailija
29/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin jaetaan säännöllisesti väärän ihmisen postit.

Tämä henkilö on täysin eri niminen, ei ole edes saman kuuloiset nimet.

Hän asuu eri kaupungissa, jonka nimi ei myöskään ole lähelläkään omaa kotipaikkakuntaani.

Esim. Hänen pankkipostit tulee kotiini. Olen lähettänyt tänä vuonna lukuisia kirjeitä uudelleen jakoon, mutta jostain syystä posti jakaa ne minulle parhaimmassa tapauksessa uudestaan.

Nykyään en jaksa yksittäistä lähteä viemään vaan kerään nipun ja vien jos muistan.

Vierailija
30/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Miten niin? Jos asuu yksin, niin miksi tarkistaisi kenelle kirje on osoitettu ennen sen avaamista? Varsinkaan jos muutenkin saa Kelasta postia. Joku ulosottofirman kirje saattaisi olla sen verran vieraan näköinen, että tulisi mieleen ihmetellä onko tämä tosiaan minulle osoitettu, mutta muuten kyllä avaan kaikki saamani kirjeet. Ei kai se vastaanottajan vastuulla ole, jos Posti toheloi?

Vierailija
31/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos kirjoitat saaneesi toiselle ihmiselle osoitettuja perintäyhtiön laskuja ja että "nyt sitten tiedän että ahaa, saman pitäjän henkilö XXXXXX XXXXXX on maksuvaikeuksissa/ulosotossa." niin on vain oletettava, että olet ne kirjeet avannut, koska et muuten voisi tietää mistä syystä se henkilö saa perintäyhtiöltä kirjeitä

No se oli mun ensimmäinen (ja kenties väärä) olettamus. Sori nyt ihan hirveesti siitä! Edelleenkään tulis mieleenkään availla toisten kirjeitä.

Vierailija
32/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kerro milloin posti on tullut, mutta meille se on ainakin kerran jaettu perjantaina klo 23, ei tietoa mikä jakeluyhtiö. Nykyään voi tulla postia pari kertaa päivässä. 

Vierailija
33/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Haha, meillä jaetaan ihan normaalisti kirjepostia lauantaisin.

Se, ettei sulla ole jostain kokemusta, ei tarkoita, etteikö niin tapahtuisi.

Vierailija
34/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

EI ollut Kelan kuori, mutta itse avasin tuosta vain kerran yhden puhelinoperaattorilta tulleen kuoren, se operaattori kun on meikäläisenkin puhelinlinjan tarjoaja. Vaan, ups,,,,se kuori olikin osoitettu jollekulle toiselle ja sisälsi laskun. Naama punasena sai sitten kiikuttaa sen laskun asianomaiselle henkilölle ihan kädestä käteen.... Sori, en yhtään kattonu..... Sori....

Meidän sähkölaskun kiikuttaa meille jo ties monettako kertaa alakerran asukas. On tehty ilmoituksia ja ties mitä, ei auta. Naapuri ei saa aamulehteään, meille tulee kaksi. Posti osaa!

Vierailija
35/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Miten niin? Jos asuu yksin, niin miksi tarkistaisi kenelle kirje on osoitettu ennen sen avaamista? Varsinkaan jos muutenkin saa Kelasta postia. Joku ulosottofirman kirje saattaisi olla sen verran vieraan näköinen, että tulisi mieleen ihmetellä onko tämä tosiaan minulle osoitettu, mutta muuten kyllä avaan kaikki saamani kirjeet. Ei kai se vastaanottajan vastuulla ole, jos Posti toheloi?

Siltä varalta tarkistetaan, että on jaettu väärin. Kyllä: se on vastaanottajan vastuulla, jos avaa toiselle osoitetun postilähteyksen.

Vierailija
36/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kerro milloin posti on tullut, mutta meille se on ainakin kerran jaettu perjantaina klo 23, ei tietoa mikä jakeluyhtiö. Nykyään voi tulla postia pari kertaa päivässä. 

Minullekin tuli kirjepostia joskus klo 23, en muista mikä viikonpäivä oli, mutta joku jakeluyhtiö siellä rapussa hääri tuohon aikaan. Kummallisia ovat nykyajat, mutta kunhan jaetaan.

Vierailija
37/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä leivinuuniin vaan.. kuiteski menee jollekkin ählylle joka elelee kelan tukien varassa koko ikänsä

Vierailija
38/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Siltä varalta tarkistetaan, että on jaettu väärin. Kyllä: se on vastaanottajan vastuulla, jos avaa toiselle osoitetun postilähteyksen.

Kirjesalaisuus kieltää kyllä toiselle osoitetun lähetyksen avaamisen, mutta mitään seurauksia ei tule, jos Posti on virheellisesti jakanut sen lähetyksen luukustasi. Vastuu on Postin. Avatun kirjeen voi ihan huoletta teipata umpeen ja palauttaa Postille.

Vierailija
39/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muu auta kuin että menet apteekkiin ja sanot että haluat ottaa sinulle määrätyt aineet.

Vierailija
40/42 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa kuori kokoon ja heitä postilaatikkoon niin posti vie ensi kerralla oikeean paikkaan. Ei kukaan saa tietää että sinä olet sen avannut koska kirje kerran oli jaeltu randomisti.

Minulle kävin samoin pankin tiliotteen kanssa vuosikymmeniä sitten kun niitä vielä tuli postissa. Katsoin että jaahas, tiliote ja revin kuoren auki. Sitten vasta huomasin että se oli naapurille. Kävin viemässä ovelle ja selitin tilanteen.