Työkaveri ottaa päähän
Aiemmin tulimme tämän naispuolisen kolleegani kanssa hyvin juttuun. Viime aikoina välit ovat viilentyneet syistä että:
1) Hän tulee AINA myöhässä töihin, palavereihin sun muihin, jolloin muut saattvat joutua odottelemaan häntä 15 minuutista 45 minuuttiin. Hän saattaa toisinaan soittaa minulle ja ehdottaa, että ehkä minunkin pitäisi tulla kuuntelemaan johonkin kokoukseen asia X, jotta tiedän, mistä puhutaan. Tilanne on lopulta päätynyt siihen, että minä olen tuurannut HÄNTÄ kokouksessa, jossa HÄNEN oli määrä olla.
2) Sama nainen on alkanut jatkuvalla syötöllä arvostella ulkonäköäni minulle, sekä muille. Koen tilanteet epämukaviksi ja inhottaviksi. "Marie taitaa tykätä pukeutua mustaan" = minulla on töissä mustat/tummansiniset housut, valkoinen/nude/sininen/viininpunainen/oliivinvihreä siisti paita, sekä mustat/nudet/valkoiset kengät. Toiinen kommentti häneltä on: "Mariella on aina sama kampaus". Minulla on töissä siis aina joko siisti nuttura, poninhäntä tai hiukset auki.
En tiedä, miten minun tulisi enää suhtautua häneen. Yritän parhaani mukaan olla ystävällinen (kuten kaikille muillekin) ja olla välittämättä kommenteista sun muista. Silti, pieni osa minusta haluaisi sanoa jotain takaisin olematta asiaton tai ilkeä. Vielä lisäyksenä, että tämä sama nainen itse pukeutuu töihin usein vaaleanpunaiseen ja saattaa toisinaan kopioida minun edellisviikkoisia asujani (samat väriyhdistelmät jne).
Ovatko nämä neutraaleita vastauksia:
"En tiedä miksi sinua häiritsee pukeutumiseni noin paljon".
"Taidat olla värisokea, jos luokiittelet vaaleansinisen mustaksi".
Kommentit (9)
Vittu mikä hiekkapillulehmä :D Teitä naisii on kyl välillä vähän vitun vaikee tajuta :D sä oot niinku sen juoksupoika? Sano kerran oikee kunnolla takas ja nolaa se, niin eiköhän se ota opiks et sulle ei ryppyillä.
Monella naisella tuntuu olevan tuo sama ongelma, että annetaan jonkun kävellä yli. Joko selkeästi osoitat sivuuttamalla, että et välitä tai sitten sanot takaisin jotakin nasevaa.
Tuohon ykköskohtaan on hankala kommentoida tuntematta taustoja. Kun ei tiedä, millaisista palavereista on kyse, mitä niissä käsitellään, kenen kanssa palaverit on pidetty (asiakas, sisäinen jne), kenen vastuulla on päätöksenteko jne.
Toiseen kysymykseen en edes jaksaisi kovin neutraalisti vastata. Värikommenttiin (aina muustaa) voisin sanoa, että kun se musta sopii kaikkien värien kanssa, kato nyt (jos päällä on mustat housut/kengät ja muuten väriä). Hiuksista voisin sanoa, että "eilenkin oli ponnari ja tänään nuttura" tms. Jos jaksaisin siis edes kommentoida.
Ikävää, jos toinen myöhästelee töistä koko ajan. Ensi kerralla jos hän ei tule kokoukseen, vaan pistää sinut tuuraamaan, laita hänet tekemään vastavuoroisesti osan sinun töistäsi?
Pukeutumis-kommentteihin vastaisin: "Onneksi sinulla on varaa neuvoa".
AP vastaa: Talon sisäisiä palavereja.
Ketään en haluaisi ruveta nolaamaan, pikkasen näpäyttää takaisin, jotta osaisi jatkossa jättää mölyt mahaan.
Väijytä kyseinen henkilö duunin jälkeen ja hakkaa se, niin eiköhän paskanjauhaminen lopu siihen. Väkivalta on ratkaisu.
"Anna minun pukeutua tyylilläni. Ei kaikkien tarvitse pukeutua sateenkaaren väreihin kuten sinä".