Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helppo Windows XP:n jälkeen?

Vierailija
18.03.2015 |

Uuden tietomoottorin osto alkaa olla ajankohtaista. Vanha koneeni on XP ja se tuntuu luontevalta. Olen pari kertaa yrittänyt käyttää Windows 8 mutta emme tunnu ymmärtävän toisiamme. Nyt lueskelin mainoksia joissa lupaillaan jotain Windows 8.1 -juttua joka olisi kai selkeämpi? Eli voiko sen naamioida "wanhanmalliseksi"? Silloin alkuunsa minun piti naamioida XP:kin 98:n näköiseksi jotta olisi helpompi. En siis ole mikään bittinikkari vaan valitsen tietokoneeni lähinnä sen mukaan missä on hienoimmat valot :)

Ja pöytäkoneesta siis kysymys. En halua läppäriä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows 8 saa toimimaan aika lailla niinkuin... windows 7.

Jos saat jostain Windows seiskan ota se, kasissa ei ole mitään parannuksia mitä henkilökohtaisesti ainakaan kaipaan.

Vierailija
2/3 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vielä voisin lisätä että 7 on melkein identtinen käyttää XP:n jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.1.:ssä on se 8.0:aan verrattuna hyvä puoli, että työpöytä löytyy helpommin, jos on tottunut operoimaan sen kautta ja kiinnittää sinne sen tutun selaimen. Minäkään en meinannut 8.0 kanssa tulla toimeen, saati sitten it-kömpelö puolisoni, mutta 8.1. sujuu. 8.0 sujuu nykyisin myös (me siirryimme nimittäin Windows seiskasta) nykyisin, kun tottui kuvakkeiden käyttöön. Osittain ne jopa nopeuttavat selaamista, kun suosikkisivustot voi kiinnittää heti aloitussivun kuvaketauluun, kuten esim. verkkopankin.

Se mikä ärsyttää meitä, on kirjautuminen outlookin salasanalla. Osaako joku neuvoa meitä, miten sen voisi kiertää. Nyt kirjautua pitää minun sähköpostini salasanalla, mistä johtuen mieheni pääsee lukemaan postini. Eikä hänellä itsellään ole sähköpostia, it-kömpelö kun on. Ei siellä mitään salaista ole, mutta ärsyttää minua yksityisyyteeni tottuneena silti....