Mitä elintarviketta sulla on kaapissa tai jääkaapissa, mitä et usko
kovin monella olevan?
Itsellä on pieni muovinen sitruunanmallinen sitruunamehupurkki, jota käytän ruoanlaittoon ja leivontaan aina välillä. Myls Aromat-mauste taitaa olka melko harvinainen, parasta ikinä keitoissa.
Kommentit (132)
Savuaromi
Ghee (kirkastettu voi)
Merileväsipsejä
Panelasokeria
Spelttihiutaleita
Karviaiskoison marjoja
Sikuria
Hanhirilletteä, itsetehtyä kuusenkerkkäsiirappia ja shamppua pieni pullo.
Itse tekemääni sinappia, anopin säilömiä suolasieniä.
Vierailija kirjoitti:
hydrokortisonivoidetta
Syötkö sitä?
En oo mikään ruokahifistelijä ja jopa multa löytyy se sitruunamehupullo kaapista ja joskus jopa samanmoinen limepullo, hui!
Aromat taas on karseaa sotkua, ostaako sitä joku alle 65v? Mulle tulee siitä mieleen mummolan maustehylly, joka sisälsi tuota, valkopippuria ja kokonaisia mustapippureita.
Japanilaista matcha-teejauhetta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä noi sitruunamehupurkit on aika perustuotteita, joita itseltänikin silloin tällöin löytyy, mutta tiedä sitten kuinka yleisiä oikeasti ovat. Omassa kaapissa tällainen harvinaisempi tuote voisi olla miso, jota löytyy melkein aina.
Mulla on kanssa miso, mä tosin taas pidin tuota misoakin suht yleisenä...
Vierailija kirjoitti:
Melassia. On kyllä pahaa, just ostin.
Lapsena kastettiin sormi rehumelassisankoon ja sitten imeskeltiin sormea.
Hyvää oli.
Naapurin vaari teki siitä kerran kiljua, se kuulemma oli pahempaa kuin mikään koskaan.
Kaikki perus juurekset, myös piparjuuri löytyy aina. Kahvit on myös jääkaapissa. Pakkasesta löytyy sianaivo rasva kuutiot ja viherkuutiot. Mutta minulla ei ole mitään eksoottisia juttuja. Kefiiriä pitää olla aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä. Sitruunamehua on varmasti jokaisella, ruusuvettä oli jo 70-luvulla kaikilla. Nämä muutkin on aivan normaaleja mausteita ja ruokakaapin sisältöjä, miten ohra voi olla jotekin outoa... Mutta hauskahan se on lukea, mitä joku pitää eksoottisena. Varmaan omat outouteni ovat toiselle aivan arkikauraa.
Minulla ehkä oudoin on erilaiset väriaineet, joita kävin ostamassa itämaan kaupasta. 70-luvun entiset väritoosat eivät ole kyllä lähellekään tyhjiä, kun eipä sitä väriä tarvitse mitään grammoja kerrallaan laittaa. Ne olivat noin 2*4 senttiä suuria. Luultavasti käytän näitä värejä lähinnä jäälyhtyihin ja johonkin sokerikuorruutteeseen, jahka teen jotain sokerikuorrutettavaa. En ole tehnyt 40 vuoteen sokerikuorrutetta.
Toinen, itselleni tosi outo on japanilainen merilevä. Kokeilin sitä kauhean yliannostuksen mahdollisiin kilpirauhasvaivoihin. En huomannut mitään vaikutusta.
En kyllä usko että sitruunamehutiiviste on kovin yleinen ja Aromat-maustetta on moni ihmetellyt mitä se on. Nuo on enemmän jäänteitä menneiltä vuosikymmeniltä kuin nykytrendien mukaisia ruoka-aineita. Ap
Se sitruunan näköinen purkkihan juuri löytyy lähes kaikkien jääkaapista. Sitruunamehua tarvitsee vähän väliä, ja harva viitsii joka kerta ryhtyä puristamaan oikeaa sitruunaa. Miksi ihmeessä se olisi "jäänne menneiltä vuosikymmeniltä"? Nykyäänhän paljon useammin tehdään ruokia, joihin menee sitruunamehua. En minä ainakaan sitä vielä 20 vuotta sitten käyttänyt kovinkaan usein, nykyään sitä on aina jääkaapissa.
sitruunamehua on minullakin aina jääkaapissa, paljon kätevämpi kuin sitruuna, mutta natriumglutamaattia en ole käyttänyt koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vahänatriumista suolaa, ruokaohraa
Hermot eivät toimi ilman natriumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä. Sitruunamehua on varmasti jokaisella, ruusuvettä oli jo 70-luvulla kaikilla. Nämä muutkin on aivan normaaleja mausteita ja ruokakaapin sisältöjä, miten ohra voi olla jotekin outoa... Mutta hauskahan se on lukea, mitä joku pitää eksoottisena. Varmaan omat outouteni ovat toiselle aivan arkikauraa.
Minulla ehkä oudoin on erilaiset väriaineet, joita kävin ostamassa itämaan kaupasta. 70-luvun entiset väritoosat eivät ole kyllä lähellekään tyhjiä, kun eipä sitä väriä tarvitse mitään grammoja kerrallaan laittaa. Ne olivat noin 2*4 senttiä suuria. Luultavasti käytän näitä värejä lähinnä jäälyhtyihin ja johonkin sokerikuorruutteeseen, jahka teen jotain sokerikuorrutettavaa. En ole tehnyt 40 vuoteen sokerikuorrutetta.
Toinen, itselleni tosi outo on japanilainen merilevä. Kokeilin sitä kauhean yliannostuksen mahdollisiin kilpirauhasvaivoihin. En huomannut mitään vaikutusta.
En kyllä usko että sitruunamehutiiviste on kovin yleinen ja Aromat-maustetta on moni ihmetellyt mitä se on. Nuo on enemmän jäänteitä menneiltä vuosikymmeniltä kuin nykytrendien mukaisia ruoka-aineita. Ap
Se sitruunan näköinen purkkihan juuri löytyy lähes kaikkien jääkaapista. Sitruunamehua tarvitsee vähän väliä, ja harva viitsii joka kerta ryhtyä puristamaan oikeaa sitruunaa. Miksi ihmeessä se olisi "jäänne menneiltä vuosikymmeniltä"? Nykyäänhän paljon useammin tehdään ruokia, joihin menee sitruunamehua. En minä ainakaan sitä vielä 20 vuotta sitten käyttänyt kovinkaan usein, nykyään sitä on aina jääkaapissa.
No ehkä mä olen sitten harvinainen, kun multa löytyy aina tuoretta sitruunaa jääkaapista...
Sitruunaruohotahna on varmaan erikoisin, mitä minun jääkaapistani löytyy, mutta epäilen, että sitäkin on nykyään aina monella. Se jonkun mainitsema lampaan pää alkaa kuulostaa jo sellaiselta, että sitä ei ihan joka viidennestä jääkaapista löydy :D
Itsetehtyjä hapankurkkuja, etikkakurkkuja ja hilloja. Yleensä on myös itsetehtyä hapankaalia, mutta nyt en ole saanut aikaiseksi. Idätettyjä linssejä löytyy sekä tahinia ja maapähkinävoita. Ei varmaan kovin harvinaisia kyllä ole nämä.
Vierailija kirjoitti:
Piparjuuritahna löytyy. Ei varmaan kovin monella muulla?
Löytyy! Mites muilla kasviswienerleikettä? Pang gang -kastiketta?
Suklaa ei tykkää jääkaappisäilytyksestä.