Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte ihmisiä, jotka valittaa kaikesta?

Vierailija
11.12.2021 |

Mutta eivät tee asioille mitään?

Työpaikka on huono, kaverit on tyhmiä, on ylipainoa, paikat on kipeät, puoliso on idiootti, ei ole rahaa jne..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttävää kuunnella päivästä toiseen samoja narinoita ja yleistä negatiivisuutta. Pitääkö vaan kestää vai miten toimisit?

Ap

Vierailija
2/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsyttävää kuunnella päivästä toiseen samoja narinoita ja yleistä negatiivisuutta. Pitääkö vaan kestää vai miten toimisit?

Ap

Lopeta valittaminen ja tee asialle jotakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa, joten pysyn erossa.

Vierailija
4/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valituksia pitäisi kuunnella? Ei minun lähipiirissäni ole ainakaan yhden yhtä valittajaa. Jos olisi, niin kuuntelisin aikani ja sanoisin sitten, että kerran hän ei osaa muuta kuin valittaa, niin heippa! Minun aikani on niin kallista, että en viitsi kuunnella ja sitä paitsi en ole edes kiinnostunut. Tässäkin asiassa vain itseään voi muuttaa, ei toista, eli voit lähteä muualle, jos ärsyttää.

Vierailija
5/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lopeta valittaminen ja tee asialle jotakin.

Näin. Taitaa ap kirjoitella itsestään.

Vierailija
6/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä valitan paljon ja elämä nyt on tällästä

t. allu

Vierailija
7/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valituksia pitäisi kuunnella? Ei minun lähipiirissäni ole ainakaan yhden yhtä valittajaa. Jos olisi, niin kuuntelisin aikani ja sanoisin sitten, että kerran hän ei osaa muuta kuin valittaa, niin heippa! Minun aikani on niin kallista, että en viitsi kuunnella ja sitä paitsi en ole edes kiinnostunut. Tässäkin asiassa vain itseään voi muuttaa, ei toista, eli voit lähteä muualle, jos ärsyttää.

Kaiken pitää elämässä olla iloista ja positiivista?

Vierailija
8/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua häiritse. Ihan sama hehkuttaako joku tulevaa matkaansa vai valittaako sateesta. Ei mitään vaikutusta omaan mielialaan tai olotilaan.

Miksi olisi?

Vierailija
9/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvään ystävään pitää aina voida luottaa.  Voi kertoa myös pahasta olostaan.  Ei tarvitse mennä mässäilyn puolelle jollei toinen kysy tai pyydä kertomaan lisää.  On luonnollista, ettei aina jaksa olla olkapäänä ainakaan yksipuolisesti, mutta yksipuolisuus ei ole aitoa ystävyyttä.  Kaverit ja muut tutut ovat sitten erikseen.  Niille ei kannata avautua vaivoistaan tai muista huolistaan.  Kavereiden kanssa pidetään hauskaa biletetään ja esitetään, että kaikki on hyvin.  Kun kaveri kysy miten menee, niin tietysti valehdellaan, että tosi hyvin, vaikka selkä olisi jumissa ja flunssainen olo.  Jos kaverille valitat vaivoja niin kiinnitä huomio mm. siihen jaksaako kuunnella ja olla empaattinen vai kysyykö kylmän kolealla äänellä, oletko käynyt lääkärissä?  No silloin ainakin tiedät, että hän ei ole kiinnostunut miten voit joten lopeta valittaminen.  🤐

Vierailija
10/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miltä tuntuu. "Älä ny aina jaksa valittaa." "Ahistaa kuunnella" tai sitten suhtaudut huumorilla: "Sitähän se elämä on samaa paskaa päivästä toiseen." tai annat suoria neuvoja "vaihda työpaikkaa, vaihda puoliso, laihduta jne."

Vaihda puheenaihetta: "mistä haluat puhua, vai haluatko mieluummin valittaa vaan?" "No miksi haluat vain valittaa" jne...

Siellä valittamisen taustalla on jonkinasteinen avunpyyntö, mutta yleensä se on niin pieni, ettei ihmiset kehtaa purkaa mielipahaansa sitten kun siihen toinen alkaa keskittymään. Tyypit haluaa vain vähän purkaa, muttei kuitenkaan uskalla lähteä kokonaan purkamaan. Pieni valittaminen on kuitenkin ihan normia, mutta niistä asioista oikeasti keskusteleminen sitten on jotain hihhulihöpötystä, johon ei uskallakaan lähteä.

Se tunteiden pinnallinenkin purkaminenkin tietysti on jotain, eikä sitä pitäisi huonona pitää, mutta ihan totta jos valitukset on päivästä toiseen samaa niin alkaahan se kuulijaa huolestuttamaan.

Vierailija
11/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi pariskuntia, joissa toinen on tuollainen.

Vierailija
12/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy sääliksi pariskuntia, joissa toinen on tuollainen.

Miksi? Itsehän ne ovat kumppaninsa valinneet. 

Vierailija
13/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä valitan paljon ja elämä nyt on tällästä

t. allu

Jatkuva marina on karkottanut ihmiset.

Vierailija
14/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näitä koronrokote vastustajia e enää jaksakaan. Jätän heidät omiin oloihin.

Ja mieluusti sitten eivät ole kärkkymässä sairaalahoitoa kun sairastavat.

Alkuun kiukutti idiootti pelot ties mistä, mutta nyt en jaksa kuin huokaista töttöröille.

Vierailija
15/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaa marina on karkottanut ihmiset.

Vierailija
16/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla oli tällainen työkaveri. Pari kertaa hermostuin valitukseen ja sanoin suorat sanat. Ei ottanut onkeensa, pakko oli sitten alkaa vältellä. Masentavaa kun kaikki ruoka- ja kahvitauot meni sitä valitusta kuunnellessa.

Vierailija
17/18 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut läheisesti elämässä. Sellaista vinkumista oli paljon, poistin ne omasta elämästä, kun alkoivat purkaa omaa pahaa oloaan minuun. Eli jos sellainen riski on, niin lopeta yhteydenpito.

Vierailija
18/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla oli tällainen työkaveri. Pari kertaa hermostuin valitukseen ja sanoin suorat sanat. Ei ottanut onkeensa, pakko oli sitten alkaa vältellä. Masentavaa kun kaikki ruoka- ja kahvitauot meni sitä valitusta kuunnellessa.

Oon ite ihmetelly sitä kun jotkut työkaverit jaksaa kattoa sitä valittamista päivästä toiseen eikä kukaan kyllästy siihen tai halua sanoa pahasti ikinä. Itellä tekis mieli kovasti välillä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi