Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otanko lapset mukaan pentua katsomaan?

14.09.2006 |

Toisaalta olisi kiva ottaa lapset mukaan katsomaan koiran pentua...Vai pitäisikö ottaa lapset mukaan vasta sitten kun pennun ottamisesta/saamisesta on päätetty?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olette jo päätöksen tehnyt, mutta rotu vaan mietinnän alla, niin ota ihmeessä!! Ihanahan se on lapsellekin nähdä erilaisia pentuja, ja olla mukana tekemässä päätöstä kuitenkin aika isosta asiasta.

Vierailija
2/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin kasvattaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis välttämättä ensimmäistä pentua jota mennään katsomaan. Pelkäänkin että isompi muksu pettyy kovasti jos pennussa on jotain " vikaa" meidän mielestä (ei vaikuta sosiaaliselta tms.)eikä otetakaan heti sitä ensimmäistä, vaan jäädään odottamaan seuraavaa pentuetta johon voi mennä pitkäkin aika.

Vierailija
4/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pennun otatte. Jos sitten päätättekin ottaa tästä pentueesta, sehän on lapselle vaan iloinen yllätys! Tuo koirankasvattaja, miksi et haluaisi että lapset tulee mukaan? Ymmärrän, jos lapset ei osaa olla nätisti, vetävät hännästä tms., mutta jos ovat nätisti ja paijaavat pentuja, mitä vikaa siinä on?

Vierailija
5/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olemme vain katsomassa ja mieluummin sanoa että tämä koira ei meille tule sillä pettymys voi olla kova jos luulee söpön pennun tulevan mukaan.

Meille kävi juuri sellainen tilanne että olin sähköpostise keskustellut paljon eräästä vähän vanhemmasta koirasta ja kun menimme koiraa sitten katsomaan oli se luonteeltaan juuri niin ihana kuin oli kerrottu mutta koiralla oli selvästi vikaa jaloissa. Jopa minun aikuisen koirakuumeisen ihmisen oli vaikeaa jättää koira ostamatta. Onneksi meillä ei isommat lapset olleet tuolloin mukana kun 2 ja 3v puhuivat käynnin jälkeen toista viikkoa tuosta kiltistä koirasta.

Vierailija
6/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkevät onko lapset kasvatettu, jos ei osattu edes lapsia kasvattaa ei heru pentua:)

Ihan hyvä käytäntö mielestäni, jos lapset eivät ole pystytty kasvattamaan niin suosittelevat posliinikoiraa!

Vierailija
7/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tallo niitä jos innostuvat leikkimään. Varsinkin jos pentuja on useampi. Ja tosiaankin syliin saa pennun ottaa vain lattialla istuen. Jos pentu pääsee putoamaan liukkaalle lattialle voi vahinko olla suuri. Kysy /sovi kasvattajalta voitko ottaa lapset mukaan

Vierailija
8/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten niin EDES lapsia;) (eiköhän lasten kasvatus nyt ole aika eritason juttuja...Mulla on ollut aikaisemminkin koiria;))

Vierailija
9/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien on hyvä tutustua tulevaan koiraa jo pienestä pitäen ja itse ainakin olin todella tyytyväinen kun omien pentujeni hakijat olivat ottaneet koko lapsikatraansa mukaan. Itsellänikin on lapsia ja pennut ovat kasvaneet lapsien kanssa ja tottuneet jo jonkin verran niihin.

T. Toinen kasvattaja

Vierailija
10/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koko perhe tulee pentua katsomaan. Siitä voin sitten päätellä että myynkö kyseiselle perheelle koiraa vai en..

Viime pentuettakin kävi katsomassa kolme lapsinen perhe ja heille ilomielin pennun myin. Lapset oli hyvin käyttäytyviä eikä kiusanneet koiria.

Pentu ei minun talostani lähde ellen kokoperhettä ole nähnyt.

kasvattaja myös

Vierailija
11/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa meet, niin pentua et enää saakkaan ??

Mene lasten kanssa. Siinä kasvattaja näkee kerralla myös lapset ja voit samantien päättää antaako pennun teille vai ei.

T. myös kasvattaja

P.s itse haastattelen jo puhelimessa tulevia ostajia ja siinä karsin pahimmat samantien.

Vierailija
12/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tosin isompi oli tyhmyyksissään viime kesänä kerännyt murkkuja purkkiin, ja sinnehän ne sitten kuoli, voi sitä surua)Etten usko että kasvattaja sen takia peruisi, ellei hänellä yleisesti ottaen ole jotain lapsia vastaan.

Vierailija
13/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattajat ovat samaa mieltä minun kanssa, vaikka itse en ole kasvattaja. Kun seuraava koira otetaan meille, tahdon ehdottomasti että lapseni tulee myös katsomaan koiraa kasvattajan luokse.

Itse kävisin kuitenkin ensin katsomassa rauhassa pentuetta ja jos siellä olisi meille sopiva pentu ja kasvattajan kanssa tullaan hyvin toimeen/ minua miellyttää kasvattajan periaatteet ja kenneli, otan toisella kertaa lapseni mukaan katsomaan pentua. Silloin kasvattaja näkee minun perheen ja pentu saa tutustua tulevaan laumaansa rauhassa turvallisessa ympäristössä.

Vierailija
14/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minua ei haittaa vaikka kasvattaja tulisi katsomaan jälkeen päin pentua meille ja kotiani. Näin ollaan tehty edellisen koiran kanssa ja kasvattajaan pidetään yhteyttä säännöllisesti, niin ja kasvattaja ei itse tätä ehdottanut: me pyysimme hänet käymään kahvilla.

19

Vierailija
15/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Haluaa itse kuljettaa jne.)siis jos tähän pentuun edes päädytään

Vierailija
16/16 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kasvattajana olen sanonut kaikille kasvattieni omistajille, että ovat aina tervetulleita kylään. Ilomielin kuulisin heidän kuulumisia ja kuviakin olis kiva nähdä. Pidän kasvattieni omistajiin yhteyttä ja he myös minuun päin.

Autan myös miten pystyn näitä minulta pennun ottaneita perheitä. Otan koirat hoitoon esim mahdollisuuksien mukaan ilman veloitusta tietysti. Tai jos joku ongelma tulee vastaa tai iho-oire koiralle, niin yritän etsiä ongelmaan ratkaisua tai kyselen eläinlääkäriltä vinkkejä.

t. myös kasvattaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi