En ole raskaana!! :D :3 :> T. 17v
Skitsosin koko viikonlopun, koska oksensin pari kertaa ihan ykskaks, rinnat arasti, mielihalut olivat ihan järkyttäviä ja mielialat heittelivät laidasta laitaan, vatsaa nipisteli yms yms.
Tein sit tänään raskaustestin ja olin oksentaa ahdistuksesta ja jännityksestä ja kaikesta. Katsoin sekuntikellosta sen 5min odotusajan ja viimeisen 15s aikana silmissä vilisi "tässäkö se oli, mun elämän vikat 15s" ja hädintuskin pystyin kävelemään vessaan katsomaan testiä.
Ja testi oli negatiivinen! <3 <3 <3
Ostin useamman pakkauksen testejä ( :'D ) ja teen huomenna aamusta uuden ja sit vielä ensviikon loppuviikosta, koska menkkojen pitäis alkaa sen vkl jälkeen ja tottakai, jos menkat ei ala.
Ehkäisynä e-pillerit ja en juo, tai polta koskaan, en ole edes kokeillut kumpaakaan ikinä ja otan pillerit tunnin sisään aina, vaikkeivat olekkaan minipillereitä tms. Silti noi viime viikonlopun oireet laitto skitsoon.
Onnitelkaa tai jotain sen johdosta, etten ole raskaana? :D Olen niiin iloinen just nyt <3 Haluan lapsia sitten joskus, muttei ihan vielä <3 Ensin koulut läpi ja työpaikka ja töissä niin pitkään, että on varaakin perustaa perhe (koska en luota Suomen talouteen siinä määrin, että voisin tehdä lapsen ja elää tukien varassa, niitä leikataan koko ajan jne, joten harkitsen perheen perustamista vasta, kun minulla on oikeasti varaa elättää lapsi aikuiseksi asti ilman tukia) <3
Kommentit (37)
Piti tulla ilmoittaa, kun teen sen toisen testin.
Tein sen äsken ja negatiivinen oli! :) Oon nyt häpihäpi, mennään leffaan tänään mun raskaumettomuuden (miten taipuukaan :D ) kunniaksi :)
ap
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:35"]Niin että suunnilleen 2 viikkoa edellisten kuukautisten alkamisesta tai loppumisesta ja sä teet jo testejä :D :D
[/quote]
Joo! :D Luitko mun oireet miksi tein? Tiedän, ettei välttämättä näy vielä testeissä, mutta mielenrauha on kiva. Testaan vielä ensviikosta ja uudestaan jos menkkoja ei kuulu :)
ap
[/quote]
Voi sua höpö, ei testit näytä heti positiivista. Vasta, kun sun menkat on myöhässä viikon tai yli, mielellään yli 10 päivää myöhässä, kannattaa edes yrittää tehdä raskaustesti. Sun kroppa ei katsos heti ala tuottaa sitä istukan hormonia, jota raskaustesti mittaa.
[/quote]
Minä testaan seuraavan kerran 27pv, koska se on pari päivää ennenkuin menkkojen pitäis alkaa ja toki sit, jos menkkoja ei kuulu :)
ap
Tässä aloituksessa on kaikki mahdollinen väärin.
1. Mahdollinen raskaus ei näkyisi vielä testissä.
2. E-pillerit estävät ovulaation.
3. Kyseessä on tyhjennysvuoto, ei varsinaiset kuukautiset.
4. Tupakointi ja alkoholin juominen eivät vaikuta ehkäisytehoon, jollei pakkausselosteessa niin sanota.
5. Jos olet käyttänyt pillereitä oikein, raskauden mahdollisuus on minimaalinen.
6. Vaikka olisitkin raskaana, voisit tehdä abortin.
Pitäisiköhän sun ap perehtyä näihin asioihin vähän paremmin ennen kuin alat leikkiä aikuista? Olisi toivottavaa, että seksiä harrastaisivat kypsät ihmiset. Ja käyttäkää hyvänen aika sitten vaikka kortsua lisäksi, jos pillerit aiheuttavat tuollaista stressiä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 07:33"]Tässä aloituksessa on kaikki mahdollinen väärin.
1. Mahdollinen raskaus ei näkyisi vielä testissä.
2. E-pillerit estävät ovulaation.
3. Kyseessä on tyhjennysvuoto, ei varsinaiset kuukautiset.
4. Tupakointi ja alkoholin juominen eivät vaikuta ehkäisytehoon, jollei pakkausselosteessa niin sanota.
5. Jos olet käyttänyt pillereitä oikein, raskauden mahdollisuus on minimaalinen.
6. Vaikka olisitkin raskaana, voisit tehdä abortin.
Pitäisiköhän sun ap perehtyä näihin asioihin vähän paremmin ennen kuin alat leikkiä aikuista? Olisi toivottavaa, että seksiä harrastaisivat kypsät ihmiset. Ja käyttäkää hyvänen aika sitten vaikka kortsua lisäksi, jos pillerit aiheuttavat tuollaista stressiä.
[/quote]
Laskiksen oviksen siltä varalta, että pillerit pettivät ja yazin pakkausselosteessa muistaakseni mainitaan alkoholin ja tupakoinnin heikentävän ehläisytehoa, tarkistan kohta netistä, koska se vihko on kotona.
Tiedän raskauden mahdollisuuden olevan minimaalinen, mutta yazit ovat vain 99,7% varmoja. Toisin niihin siihen 0,3% pitää laskea kaikki yaz-pillereiden käytön aikana tapahtuneet raskaudet katsomatta siihen onko pillerit otettu aina ajallaan, onko niitä unohdeltu ja onko seksiä harrastettu esim. siinä tilanteessa, että nainen on oksentanut tns yazin ulos ennen, kuin pilleri on kerennyt alkamaan vaikuttamaan ja seksiä on silti harrastettu ilman lisäehkäisyä (kondomi).
ap
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 07:59"]
yazin pakkausselosteessa muistaakseni mainitaan alkoholin ja tupakoinnin heikentävän ehläisytehoa, tarkistan kohta netistä, koska se vihko on kotona.
[/quote]
Ei mainita.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 07:59"]
yazin pakkausselosteessa muistaakseni mainitaan alkoholin ja tupakoinnin heikentävän ehläisytehoa, tarkistan kohta netistä, koska se vihko on kotona.
[/quote]
Ei mainita.
[/quote]
Jep, se kohta mitä muistelin olikin tämä "...jos tupakoit, sinun olisi syytä lopettaa tupakointi Yaz-tablettien käytön ajaksi, etenkin jos olet yli 35-vuoden ikäinen. ", siinä viitattiin valtimotukoksen riskiin.
Juominenhan voi sillä tapaa vaikuttaa evkäisytehoon, jos ei humalassa muista ottaa pillereitä ja/tai oksentaa. Mut enivei, en jokatapauksessa juo, tai polta.
ap
Huomaa, että olen koulussa ^. Sori typot. Koitan keskittyä tuntiinkin, vaikka olen oikeastaan tehnyt jo kaiken, mitä pitäisikin.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:35"]Niin että suunnilleen 2 viikkoa edellisten kuukautisten alkamisesta tai loppumisesta ja sä teet jo testejä :D :D [/quote] Joo! :D Luitko mun oireet miksi tein? Tiedän, ettei välttämättä näy vielä testeissä, mutta mielenrauha on kiva. Testaan vielä ensviikosta ja uudestaan jos menkkoja ei kuulu :) ap [/quote] Voi sua höpö, ei testit näytä heti positiivista. Vasta, kun sun menkat on myöhässä viikon tai yli, mielellään yli 10 päivää myöhässä, kannattaa edes yrittää tehdä raskaustesti. Sun kroppa ei katsos heti ala tuottaa sitä istukan hormonia, jota raskaustesti mittaa.
[/quote]
No esim. Clearblue-testeillä luvattaisiin olevan 99% tarkkuus kuukautisten oletetusta alkamispäivästä alkaen. Mikäli raskaushormonia on ehtinyt jo erittyä, voi positiivinen tulos näkyä jo ennen tätä.
Ei kannattaisi huudella asioista, joista ei mitään tiedä. Minusta ainakin ap vaikuttaa vastuulliselta ja tarkalta.
No ne testit näyttää yleensä positiivista vasta sitten, kun kuukautiset on myöhässä. Että älä vielä iloitse.
t. esikoisensa 38-vuotiaana saanut.
:> piti olla sydän, mitä tää teki :D Toimiskohan tämä ❤
ap
Kannattaako jakaa paljaalla ympäri kyliä? Siinä voi äkkiä tauteja tarttus. :-(
Milloin olet viimeksi ollut yhdynnässä? Kas kun voi olla että teit liian aikaisin testin ja sen tulokseen ei näin ollen voi luottaa.
19 vrk yhdynnästä tehtyyn voi luottaa
Mikä ehkäisy sinulla oli käytössä?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:28"]No ne testit näyttää yleensä positiivista vasta sitten, kun kuukautiset on myöhässä. Että älä vielä iloitse.
t. esikoisensa 38-vuotiaana saanut.
[/quote]
Ei saa :D Nojaa odottelen enskuuhun ja testailen lisää :) Laskin vähän, että mun oviksen pitäis olla vasta nyt, niinkuin tänään, eilen, tai huomenna, joten en kai sen kannalta voisi olla raskaana tms. En tiedä just nyt, olen väsynyt ja menen kohta nukkumaan, joten osaksi siksi kirjoitan sekavia.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:29"]Kannattaako jakaa paljaalla ympäri kyliä? Siinä voi äkkiä tauteja tarttus. :-(
[/quote]
Sama poikaystävä on ollut jo 3v :) Seksi kuitenkin on ollut mukana vasta vajaan vuoden.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:30"]Milloin olet viimeksi ollut yhdynnässä? Kas kun voi olla että teit liian aikaisin testin ja sen tulokseen ei näin ollen voi luottaa.
19 vrk yhdynnästä tehtyyn voi luottaa
[/quote]
15vrk sitten ja viime viikolla on viimeisimmät, tuota 15vrk takaista skitsoan.
ap
Niin että suunnilleen 2 viikkoa edellisten kuukautisten alkamisesta tai loppumisesta ja sä teet jo testejä :D :D
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:30"]Mikä ehkäisy sinulla oli käytössä?
[/quote]
Yaz-pillerit ja poikaystävä ei laukea sisälle, vaan vet ulos ennen tulemista. En jälkimmäistä käyttäisi yksinään, mutta varman päälle ^^
ap
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:30"]Haista vittu
[/quote]
Koska en ole raskaana? :c
ap
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 23:11"]Mulla sama ongelma. Oon 19, pillerit vain ehkäisynä poikaystävän kanssa. Otan ne aina ajallan, mutta nyt on ollut viikon lähes koko ajan mahakipuja (ihan kuin oisi menkat) ja rinnat arat. Huomenna saan tehdä testin, pelottaa kyllä... Toivotaan että oireet johtuu pillereistä vaan meillä molemmilla.
[/quote]
Poikaystävän kanssa ? Eli poitsu-ydesi vetää kans pillereitä :DDD