Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko alkaa seurustelemaan työttömän miehen kanssa, jolla ei ole koulutusta?

Vierailija
17.03.2015 |

Mielipiteitä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin avopuolisoni on periaatteessa kouluttamaton (turha amistutkinto, ei tehnyt alan töitä päivääkään) ja pääsääntöisesti työtön, mutta tekee välillä pätkätöitä jonkun mielekkään projektin tullessa vastaan. Minä taas olen ollut töissä koko täysikäisyyeni ja toinen korkeakoulututkintoni on loppusuoralla. Olemme suht nuoria.

Mieheni on kuitenkin älykäs ja pohtii ja keskustelee mielellään maailmanmenosta, politiikasta ja taloudesta, jotka taas minua eivät juuri kiinnosta. Kieltämättä tunnen joskus sairasta mielihyvää miehen kysellessä minulta asioita, jotka kirjaviisaana tiedän ja esimerkiksi oikoluetuttavan tekstinsä minulla ;)

Muita viestejä lukiessani tunnistin kuitenkin samanlaisia piirteitä miehessäni joita muutkin olivat omissaan huomanneet: tietynlainen kunnianhimon puute ja meneminen sieltä mistä aita on matalin. Hän tosiaan ottaa vastaan vain ne mielekkäimmät ja hyväpalkkaisimmat työkeikat, koska valitettavasti Suomen sosiaaliturvallakin elää ihan mukavasti.

Välillä kieltämättä pelottaa, joudunko tulevaisuudessa puolisoni elättäjäksi, jos lapset ja asuntolaina tulevat kuvioihin... Koen että ajatukseni ovat väärin, sillä mies on kuitenkin oikea herrasmies, kiltti, kotitöissä ahkera ja rakastan häntä sydämeni pohjasta.

Onneksi hän on puhunut hakevansa amkiin nyt yhteishaussa, jospa tämä tilanne ei olisikaan ikuinen :)

Vierailija
2/43 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vosiin, jos mies pyrkii opiskelemaan/ kouluttautumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi alkaa seurustelemaan työttömän ja kouluttamattoman naisen kanssa mitenkään. Arvomaailmamme olisivat todennäköisesti niin kaukana toisistaan, ettei yhteistä säveltä välttämättä löytyisi mitenkään.

Seksisuhde tietenkin ok.

M30

Vierailija
4/43 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen molemmat menee (tietyin reunaehdoin) mutta yhdessä aika paha kombo.

Vierailija
5/43 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:58"]Kyllä, ja seurustelenkin nykyään sellaisen kanssa. Johtaa isoa firmaa pk-seudulla ja tulot isommat kun mulla. Myös monet hänen kaverinsa ovat jättäneet koulut kesken ja luottaneet kokemukseen. Eikä edennyt edes suhteilla. Mieheni on se joka lapsia opettaa matematiikassa, ei musta sellaiseen ole. Neuvoo muakin monessa asiassa.
Terveisin, OTM
[/quote]
Tota, sun mies ei ole työtön.

Vierailija
6/43 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:51"] Tietty. Avopuolisoni on alkoholisti ja entinen huumeidenkäyttäjä ja rikollinen. Ei se hänestä pahaa tee. [/quote] Pahuutta ei kysytty. Taidat olla samaa tasoa ukkosi kanssa. [/quote] No enpä pahaa tarkoittanut muuta kuin että ei ole paha juttu. ÄO hänellä 170 ja itsekin olen älykäs. Minulla on vain mielenterveysongelma. Viihdymme oikein hyvin marginaalissa. Pitäisikö tässä täydellinen olla?

[/quote]

Tällä trollilla on "mielenterveysongelman" lisäksi ongelmia matematiikassa. Vai on "ÄÖ 170" !

Vierailija
7/43 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:51"] Tietty. Avopuolisoni on alkoholisti ja entinen huumeidenkäyttäjä ja rikollinen. Ei se hänestä pahaa tee. [/quote] Pahuutta ei kysytty. Taidat olla samaa tasoa ukkosi kanssa. [/quote] No enpä pahaa tarkoittanut muuta kuin että ei ole paha juttu. ÄO hänellä 170 ja itsekin olen älykäs. Minulla on vain mielenterveysongelma. Viihdymme oikein hyvin marginaalissa. Pitäisikö tässä täydellinen olla?

[/quote]

Tällä trollilla on "mielenterveysongelman" lisäksi ongelmia matematiikassa. Vai on "ÄÖ 170" !

[/quote]

Elämä voi heitellä. Minäkin tunnen t. tunsin yhden jäbän, jonka lukion toikkarissa keskiarvo oli 9.8 - hän tappoi ihmisen, lusi sen 4-5v. ensikertalaisena ja käsittääkseni opiskeli ammatinkin sieltä kiven sisästä käsin.

Vierailija
8/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
9/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä.

Kertoo ihmisen elämänhallinnasta aika paljon.

Vierailija
10/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, olen aika vanha jo ja saanut lapseni maailmalle. Jos nyt tämä parisuhde loppuisi, en taitaisi alkaa kyllä ketään elämättämään ja sellaista se olisi työttömän ja kouluttamattoman kanssa. Olisin mieluummin yksin.

Vierailija
11/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty. Avopuolisoni on alkoholisti ja entinen huumeidenkäyttäjä ja rikollinen. Ei se hänestä pahaa tee.

Vierailija
12/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
13/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos hän olisi sivistynyt, utelias maailman suhteen, huumortintajuinen ja kiva. 

Työttömyys on hyvin harvoin ihmisen omaa syytä ja koulutus, joka tutkinto, kertoo ihmisestä oikeastaan vain sen että hän on suorittanut jotkut opinnot. Nuoren ihmisen elämässä voi tapahtua kaikenmoista, niin että opinnot jäävät peruskouluun, mutta sen ei tarvitse vaikuttaa ihmisen luonteeseen tai sivistykseen enää aikuisena. 

Vierailija
14/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:51"]

Tietty. Avopuolisoni on alkoholisti ja entinen huumeidenkäyttäjä ja rikollinen. Ei se hänestä pahaa tee.

[/quote]

Ei tee juominen ja kamankäyttö, mutta jos on rikollinen, on paha. En panisi.

Vierailija
15/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos olisi hyvä panemaan.

Vierailija
16/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lapsenkin sellaisen kanssa ihan suunnitellusti.

Vierailija
17/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Ei parisuhteessa tee yhtään mitään sillä koulutuksella ja työllä pitkällä tähtäimellä. Elämässä tulee kaikille hyviä aikoja ja huonoja aikoja, niistä selvitään yhdessä vaan jos näkee puolisonsa ihmisenä, ei lompakkona tai statuksena tai ulkonäkönä tai arvota häntä jonkun muun ulkoisen seikan vuoksi. Mutta jos ihmisellä on muutenkin suuria ongelmia elämässään, eli on vastuuton, pakenee ongelmia tai hänellä on epäsosiaalista käyttäytymistä, niin miettisin kahdesti.

Vierailija
18/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaileeko naiset vai miehet täällä? Ei ap.

Vierailija
19/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:50"]

En usko, olen aika vanha jo ja saanut lapseni maailmalle. Jos nyt tämä parisuhde loppuisi, en taitaisi alkaa kyllä ketään elämättämään ja sellaista se olisi työttömän ja kouluttamattoman kanssa. Olisin mieluummin yksin.

[/quote]

Ei sinun ole mikään pakko edes asua yhdessä, jos seurustelet.

Vierailija
20/43 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:51"]

[/quote]

Pahuutta ei kysytty. Taidat olla samaa tasoa ukkosi kanssa.