Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vääntäkää mulle rautalangasta, miten vuokrafirma vie mun rahat?

Vierailija
11.12.2021 |

Jossain toisessa ketjussa hyökättiin eilen vuokrafirmoja vastaan. Tuli vaan öyhötystä ja mututietämystä, joten en saanut oikein selvää mikä oli pielessä.

Itse olen vuokrafirman kautta töissä ja näin itse näin tilanteen:

Minä: Teen töitä, saan TES:in mukaista palkkaa (11,57 e).

Vuokratyötä käyttävä yritys: Maksaa ja saa valmiin työntekijän, ilman, että tarvii haastatella, selvittää taustoja yms yms.

Vuokrafirma: On haastatellut mut, hoitaa palkanmaksun, työterveyden ja kaikki työnantajan velvoitteet. Saa 25 e (mutulla heitetty arvio) jokaisesta mun työtunnista. Siitä maksaa mun palkat, omien työntekijöidensä palkat ja suurimman osan yrityksistä on kuitenkin tarkoitus tehdä voittoa JA SE ON IHAN OK.

Ketä tässä riistetään? Kertokaa mulle? Ilmeisesti joidenkin mielestä eilisessä keskustelussa vuokrafirman olisi pitänyt maksaa se koko yrityksen maksama summa vuokratyöntekijälle, muuten homma on välistävetämistä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖTTÖMÄN SELKÄRANKANAHASTA NÄMÄKIN RAHAT OTETAAN

Vierailija
2/5 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten? Enhän mä ole työtön, kun teen töitä vuokrafirman kautta. Vai onko vuokrafirman kautta työskentely joku alempiarvoinen juttu? Itse tykkään tästä vuokratyön vapaudesta. Jos joku työnantaja alkaa kyllästyttämään niin voidaan yhdessä mut tuntevien ihmisten kanssa etsiä jotainmuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin ääneen 😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
4/5 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten? Enhän mä ole työtön, kun teen töitä vuokrafirman kautta. Vai onko vuokrafirman kautta työskentely joku alempiarvoinen juttu? Itse tykkään tästä vuokratyön vapaudesta. Jos joku työnantaja alkaa kyllästyttämään niin voidaan yhdessä mut tuntevien ihmisten kanssa etsiä jotainmuuta.

No mieti sitä pahvi! TYÖTÖN tässä kärsii!!!

Vierailija
5/5 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten? Enhän mä ole työtön, kun teen töitä vuokrafirman kautta. Vai onko vuokrafirman kautta työskentely joku alempiarvoinen juttu? Itse tykkään tästä vuokratyön vapaudesta. Jos joku työnantaja alkaa kyllästyttämään niin voidaan yhdessä mut tuntevien ihmisten kanssa etsiä jotain muuta.

No mieti sitä pahvi! TYÖTÖN tässä kärsii!!!

Vaikka mietin miten paljon, niin en ymmärrä. Miksi se työtön ei hae töitä, jos tärppäisi? Vaikka sieltä vuokrafirmasta.   

Kärsiikö työtön jokaisesta muun täyttämästä työpaikasta? Kyllä sullekin paikka löytyy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän