Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies loukkaantui, kun pyysin serkkuani vaihtamaan autooni renkaat (korvausta vastaan) olin pyytänyt miestä monta viikkoa vaihtamaan ne (minulla on käsi paketissa, en pystynyt itse)

Vierailija
11.12.2021 |

Aina kun pyysin, vastaus oli "joo joo, vaihdan huomenna, joo joo, vaihdan saunan jälkeen, no käydään poikien kanssa kaljalla tänään niin vaihdan huomenna, no nyt siellä on jo liian pimeää, ei tuolla näe vaihtaa"

Lopulta pyysin miespuolista serkkuani apuun. Hän tuli mielellään jo samana päivänä. Tarjosin rahaa muttei huolinut, joten kokosin joulukorin kaikista herkuista ja vein kiitoksena.

Nyt mies mököttää, että hänen tekemänsä työkö ei olisi kelvannut ja piti vielä serkkua lahjoakin, hän ei olisi huolinut mitään palkkiota. Ihan itse omilla rahoillani ostin herkut ja langat joista kudoin villasukat serkulle. Onko tämä nyt oleellinen mökötyksen aihe? Pitää toista päivää mykkäkoulua.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mikä ongelma, renkaat sun autoon on vaihdettu eikä maksanut hänelle mitään.

Vierailija
2/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntisin kiusausta sanoa tuommoiselle vässykälle, että älä ny viitti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa mököttää. Tai sano että mainitsit renkaista vain ohimennen serkulle ja tämä tarjoutui vaihtamaan ne saman tien? Etkä kehdannut kieltäytyä avusta. Eli miksi tunnustaa, että pyysit serkulta apua?

Onko serkku miten herkku? Onko mies itse asiassa mustasukkainen?

Vierailija
4/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, tämä on tosi tärkeä mökötyksen aihe. Ja nyt on erityisen tärkeää, että pysyt tekojesi takana, etkä anna miehen mökötyksen vaikuttaa sinuun. Se, että se meni tunteisiin auttaa sitä toimimaan seuraavalla kerralla toisin. Se kokee nyt pettymystä itseensä sekä pelkoa siitä ettei ole sinulle tarpeellinen. Tärkeitä tunteita muutoksen tiellä. 

Vierailija
5/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudo miehelle myös sukat. Jos se onkin mustasukkainen kun neuloit serkulle sukat? 😂

Vierailija
6/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa mököttää. Tai sano että mainitsit renkaista vain ohimennen serkulle ja tämä tarjoutui vaihtamaan ne saman tien? Etkä kehdannut kieltäytyä avusta. Eli miksi tunnustaa, että pyysit serkulta apua?

Onko serkku miten herkku? Onko mies itse asiassa mustasukkainen?

No ei nyt mitään tuollaista kannata sanoa. Sen kun sanoo reilusti, että kun sinulta ei homma tuntunut sujuvan, piti pyytää apua serkulta. Laiskan miehen tunteita ei tarvitse pehmitellä.

Vierailija
7/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samantyyppinen tilanne. Olohuoneesta lamppu sammui (kattovalaisin) mulla kädestä jänteet poikki. Pyysin tuttua miestä josko kävis vaihtamassa uuden lampun. Joo joo tulen vaihtaan. Tätä jatkui kaksi viikkoa , no tuli eräs sukulaismies ja vaihtoi lampun. Mitä teki tuttu mies , sai raivarin "mitä hel..ttiä , kyllähän minä olisin tullut". Voisko joku mies selittää mistä on kyse?

Vierailija
8/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss.

Vierailija
9/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kudo miehelle myös sukat. Jos se onkin mustasukkainen kun neuloit serkulle sukat? 😂

Miksi? Sukkia saa kaupastakin.

Vierailija
10/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle että käy vaihtamassa kesärenkaat takaisin ja sitten uudestaan talvirenkaat jos niin mieli tekee. Julmaahan renkaiden vaihtoa on kieltää.

Vierailija
11/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä olenko vain negatiivinen ihminen, mutta käy vaan mielessä, että mököttääkö kun huomasi ettet ole hänestä riippuvainen.

Vierailija
12/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä olenko vain negatiivinen ihminen, mutta käy vaan mielessä, että mököttääkö kun huomasi ettet ole hänestä riippuvainen.

Näinhän se on.

Meillä mies sai jumalattoman raivarin, kun tajusi, että osaan ihan itse käyttää halkomakonetta ja minusta se puiden halkominen oli mukavaa. Hän oli kymmenen vuotta paasannut siitä, kuinka vittumaista ja rankkaa työtä se on ja kuinka hän on raatanut meidän polttopuiden eteen. No, kun ei ne puut haljenneet itsekseen, menin halkomaan sitten ne kaikki ihan itse.

Ja mikäpä miestä vitutti kaikkein eniten? Se, etten ollut edes kipeä seuraavina päivinä (eli ei lihakset jumissa). Tein nimittäin työn ihan omaan tahtiini, vaihtelin asentoa ja sitä, miten puut heittelin kasaan. Okei, käytin aikaa kolme päivää, ja sen takia ei ollutkaan mitään ongelmia.

Sitä ulinaa ja volinaa on nyt kuulunut kolme kesää, kun mies ei kertakaikkiaan pääse yli siitä, että homma ei vaatinutkaan y-kromosomia.

Ja miksi en aikaisemmin ole noita halkonut? Koska aiemmin miehen isä on halunnut tulla meille puuhommiin ja minä olen sitten ollut pinoamassa ja tekemässä talkooruokia ja hoitamassa lapsia (6 lasta, menihän siinä muutama kesä raskaana ollessa ja pikkuvauvoja kaitsiessa).

Onhan se vähän tyhmää, että minä raahaan kaadetut ja pätkityt puut metsästä, pinoan ne, hoidan isäni paikalle sirkkelöimään noi pätkiksi, sitten halon ne ja pinoan ne lasten kanssa, kannan sisälle talvella, ja sitten MIES valittaa, kun hänelle se puusavotta on niin työläs. Öööö? Siis on ilmeisesti kovin rankkaa katsella, kun me muut teemme työt?

Vierailija
13/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet mököttää, koska muut eivät olekaan heidän valtansa alla. He nauttivat kun saavat omalla käytöksellään toisen odottamaan ja olemaan riippuvainen. Tässä perimmäinen syy. Eli toisin sanoen tällaiset miehet ovat henkisesti alistavia, pikkumaisia despootteja, jotka eivät ansaitse parisuhdetta.

Vierailija
14/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap! Näin pitää toimia, jos mies venyttää avunantoa.

Vierailija
15/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit virheen. Sun olisi pitänyt pyytää NAISpuolista serkkua apuun, että nöyryytys olisi ollut täydellinen.

Tai oikeastaan nöyryytys olisi ollut täydellinen, jos olisit vaihtanut ne renkaat itse yhdellä kädellä.

Vierailija
16/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet mököttää, koska muut eivät olekaan heidän valtansa alla. He nauttivat kun saavat omalla käytöksellään toisen odottamaan ja olemaan riippuvainen. Tässä perimmäinen syy. Eli toisin sanoen tällaiset miehet ovat henkisesti alistavia, pikkumaisia despootteja, jotka eivät ansaitse parisuhdetta.

Sitten valittavat, että naiset nalkuttavat (eli pyytävät jotain asiaa tehdyksi uudelleen ja uudelleen). Ihmisen pakottaminen pyytämään toistuvasti jotain tehdyksi, josta tämä ei syystä tai toisesta selviä itse, on kumppanilta vallankäyttöä. Kaikkein inhottavinta on vielä se, että pyytämisestä tehdään moitittava luonteenpiirre (naiset ovat muka nalkuttajia). 

Vierailija
17/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitäisi useammin hermostua ihan vakavasti, jos mies ensin ei tee tuollaista tärkeää asiaa vaikka monta kertaa pyydetään ja itse lupaa sen hoitaa - ja sitten kehtaa mököttää kun sinä hoidat asian, ja vielä päivätolkulla.

Enkä tarkoita nyt mitään mielipuolista huutamista miehelle vaan ihan suoraa keskustelua, että lopeta tuo mökötys siitä että et itse hoitanut lupaamaasi asiaa. Miehen homma on hallita nyt oma harmituksensa, jatkaa elämää eteenpäin ja toimia ensi kerralla toisin - joko hoitaa mitä lupasi tai sanoa suoraan, ettei aio tehdä.

Vierailija
18/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin varmasti saa sänkyhommissa apua naapurin akalta.

Vierailija
19/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin exän kanssa monesti ottamaan apua vastaan veljeltäni tai isältäni. Siis sellaisia asioita, joita minä en itse osannut/voinut tehdä ja ex oli aina "joo joo, katotaan huomenna" eikä mitään tapahtunut, niin jopas alkoi mökötys, kun muut miehet suoriutuivat häntä paremmin.

Vierailija
20/86 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen. Miten AP voi kutoa käsi paketissa, mutta ei vaihtaa renkaita? Ei renkaiden vaihto ole mikään voimalaji, vaan tekniikkalaji.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi