Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haussa OPETTAJIEN KIRJOITTAMIA BLOGEJA

Vierailija
17.03.2015 |

Moi! Teen gradua bloggaavista opettajista. Haussa olisi aktiivisia, lifestyle-tyyppisiä blogeja kirjoittavia opettajia. Jos tiedät kriteereihin sopivan blogin, arvostaisin suuresti, jos "ilmiantaisit" sen. :) Kiitos!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:23"]

Kai sinulla on myös ei-bloggaavia opettajia tutkimushenkilöinä? Eiväthän vain bloggaavat opettajat voi määritellä tutkimuksessasi opettajan "julkisuuskuvaa" vai keskitytkö siis _vain_ bloggaavien opettajien julkisuuskuvaan?

[/quote]

Juu, olin ajatellut vertailukohteeksi ottaa ei-bloggaavia myös. :)

Vierailija
2/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:57"] Miten aiot näitä tutkia? Pitäisikö opettajan kirjoittaa opettamisesta? [/quote] En vielä tiedä, miten toteutan tutkimuksen. Laadullisena luultavasti, koska se tuntuu itselle luontevammalta. Se, keiltä tutkimusdatan hankin, on vielä päättämättä. Pikkuhiljaa taustatutkimuksen myötä toivottavasti saan suunnitelman tehtyä. Ajatus aiheeseen lähti siitä, että kirjoitan itse lifestyle-blogia ja olen pian valmistumassa opettajaksi. Bloginjatko tuntuu itselle hankalalta, koska en välttämättä halua oppilaitteni vanhempien löytävän blogiini. Haluaisin ehkä itse keskittyä siihen, mitä syitä opettajien blogin kirjoittamisen taustalla (ja toisaalta kirjoittamattomuuden taustalla) on. Ja siihen peilata tätä "julkisuuskuvaa" jotenkin. Tää on vaan niin vaikeaa, koska mussa ei juurikaan ole tutkijan vikaa... [/quote] Kiinnostava aihe ap! Olen itsekin valmistumassa opettajaksi ja löysin blogit vasta opintojen myötä. Me kirjoitamme oppimisblogeja, joten ainakin ammatillista blogia voisit pitää. Miksei omasta elämästäkin kertovaa, jos et ihan kaikkea kerro?

[/quote]

Totta! Pitää sitten vielä tarkemmin miettiä, mitä blogiinsa kirjoittaa, jos vapaa-ajastaan kertoo :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:57"]

Miten aiot näitä tutkia? Pitäisikö opettajan kirjoittaa opettamisesta?

[/quote]

En vielä tiedä, miten toteutan tutkimuksen. Laadullisena luultavasti, koska se tuntuu itselle luontevammalta. Se, keiltä tutkimusdatan hankin, on vielä päättämättä. Pikkuhiljaa taustatutkimuksen myötä toivottavasti saan suunnitelman tehtyä. Ajatus aiheeseen lähti siitä, että kirjoitan itse lifestyle-blogia ja olen pian valmistumassa opettajaksi. Bloginjatko tuntuu itselle hankalalta, koska en välttämättä halua oppilaitteni vanhempien löytävän blogiini. Haluaisin ehkä itse keskittyä siihen, mitä syitä opettajien blogin kirjoittamisen taustalla (ja toisaalta kirjoittamattomuuden taustalla) on. Ja siihen peilata tätä "julkisuuskuvaa" jotenkin. Tää on vaan niin vaikeaa, koska mussa ei juurikaan ole tutkijan vikaa...
[/quote]

Kiinnostava aihe ap! Olen itsekin valmistumassa opettajaksi ja löysin blogit vasta opintojen myötä. Me kirjoitamme oppimisblogeja, joten ainakin ammatillista blogia voisit pitää. Miksei omasta elämästäkin kertovaa, jos et ihan kaikkea kerro?

Vierailija
4/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:57"]

[/quote]

En vielä tiedä, miten toteutan tutkimuksen. Laadullisena luultavasti, koska se tuntuu itselle luontevammalta. Se, keiltä tutkimusdatan hankin, on vielä päättämättä. Pikkuhiljaa taustatutkimuksen myötä toivottavasti saan suunnitelman tehtyä. Ajatus aiheeseen lähti siitä, että kirjoitan itse lifestyle-blogia ja olen pian valmistumassa opettajaksi. Bloginjatko tuntuu itselle hankalalta, koska en välttämättä halua oppilaitteni vanhempien löytävän blogiini. Haluaisin ehkä itse keskittyä siihen, mitä syitä opettajien blogin kirjoittamisen taustalla (ja toisaalta kirjoittamattomuuden taustalla) on. Ja siihen peilata tätä "julkisuuskuvaa" jotenkin. Tää on vaan niin vaikeaa, koska mussa ei juurikaan ole tutkijan vikaa...

Vierailija
6/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fab Forty Something, eikös hän ole opettaja?

Vierailija
7/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit tehdä laadullisen tutkimuksen ja ottaa yhteyttä bloggaajiin ja kysellä heidän yksityiselämänsä ja ammattinsa ristiriidasta! :)

Vierailija
8/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko haastattelet tai teet jonkun kyselykaavakkeen.

Vierailija
9/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

All I ever wanted is here

Vierailija
10/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:17"]All I ever wanted is here
[/quote]
Tämä siis ammattikorkeakoulun opettaja.

Vierailija
11/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:41"]

https://rokkirekki.wordpress.com/

Lastentarhanopettaja, lopetti kuitenkin juuri bloginsa.

[/quote]

Ap haki opettajia; ei päiväkodissa sellaisia työskentele, vaikka nimike vanhalta perultaan opettaja onkin.

Vierailija
12/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla on myös ei-bloggaavia opettajia tutkimushenkilöinä? Eiväthän vain bloggaavat opettajat voi määritellä tutkimuksessasi opettajan "julkisuuskuvaa" vai keskitytkö siis _vain_ bloggaavien opettajien julkisuuskuvaan?

Vierailija
13/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:17"]All I ever wanted is here
[/quote]
[/quote]

Minkälainen on ammattikorkeassa työskentelevän opettajan opettajankoulutus?

Vierailija
14/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:17"]All I ever wanted is here [/quote] Tämä siis ammattikorkeakoulun opettaja. [/quote] Minkälainen on ammattikorkeassa työskentelevän opettajan opettajankoulutus?

[/quote]

ammatillisen opettajan pedagogiset opinnot. samantyyliset pedagogiset opinnot mitä yläasteen/lukion aineenopettajat tekevät. 

Vierailija
15/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:17"]All I ever wanted is here
[/quote]
[/quote]

[/quote]

Terveystieteiden maisteri. Siis esim. rh-tutkinnon jälkeen. Tämä ainakin yks mahdollisuusröntgenhoitajien opettajilla. En tiedä, onko muitakin mahdollisuuksia.

Vierailija
16/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ptfu.fi

Vierailija
17/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:17"]All I ever wanted is here
[/quote]
[/quote]

[/quote]

Terveystieteiden maisteri. Siis esim. rh-tutkinnon jälkeen. Tämä ainakin yks mahdollisuusröntgenhoitajien opettajilla. En tiedä, onko muitakin mahdollisuuksia.
[/quote]

Miks täällä saa alapeukkuja totuudenmukasista vastauksista?

Vierailija
18/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että pelkällä terveystieteiden maisterilla ei saa opettajan pätevyyttä. Pätevyyden saa millä tahansa maisterin tutkinnolla + pedagogisilla opinnoilla.

Vierailija
20/38 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi