Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ostako alkoholia lahjaksi

Vierailija
11.12.2021 |

jos ette tiedä varmaksi, ettei vastaanottajalla ole ongelmaa sen kanssa.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan vieläkin, miten koko muu perhe naurahti vaivautuneesti ja sitten hiljeni ja vakavoitui isän saatua viinapullon lahjaksi suvun yhteisessä joulunvietossa. Isästä se oli paras lahja, mutta omalle perheelle se tiesi pelon hetkiä ja valppaana oloa.

Vaimon ja lapsien nälviminen alkoi jo parin paukun jälkeen. Kotona jos ois oltu keskenämme, ois tullut kenties äkkilähtö pakkaseen. Aina ei ehtinyt edes kenkiä jalkaan laittaa.

Ehdoton EI.

Vierailija
42/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus heittänyt alkoholilahjan roskikseen. En käytä itse enkä tunne ketään, kenelle sen voi antaa eteenpäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ostako vaatteita lahjaksi, koska se voi antaa viestin että vastaanottaja on tyylitön. Älkääkä, herranjumala, hygieniatuotteita!

Olen ymmärtänyt viimeaikaisesta keskustelusta, että kuukautissuojat olisivat tervetullut joululahja?

T: mies

Naiselle kuukuppi ja puhdistusaine sille. Toimis! Miehelle harkitsisin vielä ;)

Vierailija
44/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain raskaana ollessani joululahjaksi pullon jotain ihan hirveetä metsämansikkalikööriä. Kuka antaa raskaana olevalle alkoholia lahjaksi?!

Ei sun raskaus ikuisesti kestä

Vierailija
45/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan vieläkin, miten koko muu perhe naurahti vaivautuneesti ja sitten hiljeni ja vakavoitui isän saatua viinapullon lahjaksi suvun yhteisessä joulunvietossa. Isästä se oli paras lahja, mutta omalle perheelle se tiesi pelon hetkiä ja valppaana oloa.

Vaimon ja lapsien nälviminen alkoi jo parin paukun jälkeen. Kotona jos ois oltu keskenämme, ois tullut kenties äkkilähtö pakkaseen. Aina ei ehtinyt edes kenkiä jalkaan laittaa.

Ehdoton EI.

Tietty teille ikävää, mutta tavallaan kirveskeikka olisi isossa kuvassa voinut olla hyväkin asia:

Vähemmän viinageeniä populaatiossa.

Vierailija
46/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdoton EI.

😔 Ikävä muisto joulun lapsuudesta.

En jotenkin osannut laittaa tykkää, enkä ei tykkää, koska tarinasi on niin henkilökohtainen ja kumpikaan ei tuntunut oikein sopivalta. Toivottavasti olet osannut nauttia joulusta nykyisin. Ihanaa joulun odotusta!

Vierailija
47/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sitä enää saa antaa lahjaksi..

Vierailija
48/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdoton EI.

😔 Ikävä muisto joulun lapsuudesta.

En jotenkin osannut laittaa tykkää, enkä ei tykkää, koska tarinasi on niin henkilökohtainen ja kumpikaan ei tuntunut oikein sopivalta. Toivottavasti olet osannut nauttia joulusta nykyisin. Ihanaa joulun odotusta!

Kiitos! Samoin sinulle.

Vierailija
49/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? Nyt en ymmärrä. Ellei alkoholiongelmainen osaa olla juomatta viinaa, hän ihan varmasti saa sitä muualtakin, kuin lahjaksi. Ei voi olla jonkun joululahjan vika, jos juoppo juo.

Vierailija
50/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on taas vaikeaksi tehty elo kun pitää jo miettiä onko joku salaa alkkis, vai ei.

On hieman eri asia antaa pullo Leijonaa, kuin hyvä viini tai kuohari.

Onneksi meillä lähipiirissä saadaan ja annetaan viinejä lahjaksi, ja näistä ilahdutaan aidosti.

Vierailija
51/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sitä enää saa antaa lahjaksi..

Tuliko nyt vaikeuksia?

Itse pidän alkoholin antamista lahjana yhtä persoonattomana kuin rahan antamista. Sen lisäksi se on myös ajattelematonta kahdellakin tapaa. Toinen on se, ettet välttämättä tiedä onko se saajalle hyväksi ja toinen, ettei todellakaan ole haaskattu aikaa lahjan miettimiseen.

Itselleni joulun alla on ihan parasta miettiä millä persoonallisella tavalla ilahduttaisin kutakin. Luovuus ja mielikuvitus peliin! On myös hyvä olla tarkat korvat ja silmät pitkin vuotta! Se on sitä meidän tonttujen touhua.

Vierailija
52/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on taas vaikeaksi tehty elo kun pitää jo miettiä onko joku salaa alkkis, vai ei.

Onneksi meillä lähipiirissä saadaan ja annetaan viinejä lahjaksi, ja näistä ilahdutaan aidosti.

Viininaamat erottaa katukuvasta hyvin!

Vierailija
53/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdoton EI.

Tietty teille ikävää, mutta tavallaan kirveskeikka olisi isossa kuvassa voinut olla hyväkin asia:

Hui.. kammottaa ajatellakin mitä mahdoit tällä meidän perhettämme ajatellen tarkoittaa?

Vierailija
54/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole ainakaan koskaan ollut ongelmia alkoholin kanssa. Kaikki on mennyt alas mikä on eteen tuotu!

Mulla ollut ongelma jo kolme vuotta ilman ryyppyä. Sitä ennen en ollut alkoholin väärinkäyttäjä. Otin ryypyn murheeseen ja toisen hyvään mieleen. Joka päivä alkoi olla hyvä tai paha mieli.

Vierailija
55/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdoton EI.

Hui.. kammottaa ajatellakin mitä mahdoit tällä meidän perhettämme ajatellen tarkoittaa?

Melko selvästi tuossa viestissäni sen taisin kirjoittaa.

Vierailija
56/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerran ostettiin isälle viinapullo mutta nykyään se ei enää tulisi mieleenkään

Vierailija
57/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joskus heittänyt alkoholilahjan roskikseen. En käytä itse enkä tunne ketään, kenelle sen voi antaa eteenpäin. 

Et sinä sitten paljon ihmisiä tunne. 

Vierailija
58/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viininaamat erottaa katukuvasta hyvin!

Niin varmaan. Ranskassa, italiassa, espanjassa jne. on sitten varmaan kaikki viininaamoja. Miten joku voi olla noin pihalla kuin sinä.

Vierailija
59/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdoton EI.

Miksi tällaista pitäisi sääliä? Lol, viinaa vaan paketissa noille niin kauan että homma varmasti tulee hoidettua.

Lapset toki syyttömiä tilanteeseen, mutta niin ovat myös maailman SADAT MILJOONAT ALIRAVITUT KIDUTETUT ORJUUTETUT.

Vierailija
60/82 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä.Alkoholi pilaa monen perheen joulun tänäkin vuonna.

Joulupukin jälkeen vierailulle tulee myös poliisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi