Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä päivänä ja mihin aikaan ostatte jouluruoat?

Vierailija
11.12.2021 |

Meillä marketti auki läpi yön jouluna, mietin vähän sitä. Vihaan ihmispaljouksia muutenkin, ja nyt on korona.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kerrallaan normi kauppareissun yhteydessä. Lämminsavulohta käyn hakemassa aattona tai aatonattona.

Vierailija
2/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kerrallaan normi kauppareissun yhteydessä. Lämminsavulohta käyn hakemassa aattona tai aatonattona.

Muistan kalatiskin jonon jonain vuonna 23. päivä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkuja etsin ennen joulua tarjouksista, voi saada hyvän kinkun esim. 1€/kg hintaan! Muuten kannattaa mennä jouluaattona katsomassa tarjouksia. Esim. tomaatit ja joululimppu ovat usein tarjouksessa Lidlissä, mutta eivät kinkut. K-marketeissa kinkut tarjouksessa ennen jouluaattoa ja mahdollisesti jouluaattona.

T. Lidl-mies.

Vierailija
4/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki jouluruuat on jo hankittu. Kinkku on pakkasessa, kuten graavisiika, graavilohi, muikunmäti, hauki jauhettuna terriiniä varten, torttutaikina, karjalanpaisti, laatikot paistamista vaille valmiina, joulunisutkin tehtiin eilen ja hedelmäkakku, menevät kohta pakkaseen.

Hallista ostan aatonaattona ihanaa maksapateeta ja itse tehdään sillikaviaaria, rosollia ja vaniljahyytelöä.

Vierailija
5/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaaton aamuna. Ovat puoleen hintaan tarjouksessa. Siis aamupäivällä. Meillä on illalla jouluaattona kaupat jo kiinni.

Vierailija
6/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, pakastekinkku?? Hyi, vanhaa lihaa . Ja muutenkin, pakasteruokajoulu.

Vierailija
7/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4, pakastekinkku?? Hyi, vanhaa lihaa . Ja muutenkin, pakasteruokajoulu.

Kyllä meilläkin on pakasteruokajoulu. Kinkku on aina ollut pakastekinkku, ei valittamista. Laatikotkin ostan ennakkoon Karjalantalolta ja pakastan, hyviä ovat. Ja mistä saa tuoretta muikun- tai siianmätiä tähän aikaan vuodesta? Enkä kyllä ala tekemään itse torttutaikinaakaan, eikä mulla ole aikaa leipoa just ennen joulua.

Vierailija
8/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina klo 13:47.

Vierailija
9/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

21.12 kello 11 - 14.00 kotiinkuljetus.

Vierailija
10/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on ollut tuore kinkku, en huomannut eroa pakastettuun. Ostin 2,5kg pienen luuttoman juhlakinkun.

Vierailija
11/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran on ollut tuore kinkku, en huomannut eroa pakastettuun. Ostin 2,5kg pienen luuttoman juhlakinkun.

Mies huomautti, että oli eroa, tuore kinkku oli ihan liian suolainen.

Vierailija
12/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiempina vuosina tehnyt hiki hatussa kaikki ruoat aattona, enkä ole ehtinyt nauttia muista jouluperinteistämme, joten tänä vuonna aion tehdä toisin.

Kannattaako tehdä laatikot valmiiksi asti ja pakastaa (eli paistaakin) vai sotkea kaikki ainekset yhteen ja pakastaa ns.raakana? Ja miten sitten niiden sulatus kannattaa aattona tehdä?

Vierailija
13/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aiempina vuosina tehnyt hiki hatussa kaikki ruoat aattona, enkä ole ehtinyt nauttia muista jouluperinteistämme, joten tänä vuonna aion tehdä toisin.

Kannattaako tehdä laatikot valmiiksi asti ja pakastaa (eli paistaakin) vai sotkea kaikki ainekset yhteen ja pakastaa ns.raakana? Ja miten sitten niiden sulatus kannattaa aattona tehdä?

Minä raakapakastan ja laitan jäisenä uuniin. Kinkun otan sulamaan pari päivää ennen jääkaappiin ja laitan kylmään veteen huoneenlämpöön muutamaksi tunniksi ennen paistamista.

Vierailija
14/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin tilaus jo varattu jouluviikolle. Ei tarvitse pyöriä jouluruuhkassa, mikä ei ole koskaan hauskaa ja nyt pandemian aikaan ei ole edes järkevää.

Vierailija
15/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastekinkut on pakastettu jo keväällä ja se possu on jo tapettu aikaisemmin. Bakteerien määrä on iso ja niin no, vanhaa lihaa. Enemmin ostan tuorekinkun joka on luomua ja vanhaan tapaan suolattu. Kyllä joulu on sellainen juhla että pakasteruokaa ei pöydässä ole. Lehtitaikina on superhelppo tehdä itse. Mutta se nyt ei varsinainen ruoka ole.

Vierailija
16/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee laatikot valmiista soseista, ei tarvitse mitään pakastusrumbaa. Aattona vaan ainekset sekaisin ja laatikot uuniin. Helppoa kuin mikä.

Vierailija
17/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoat on tilattu pitopalvelusta. Haen ne 23.12. Lisäkkeet ostelen ensi viikon aikana. Jouluviikolle en jätä mitään. Joulusuklaat ja marmelaadit haen jo tänään.

Vierailija
18/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kalatiskin jonon jonain vuonna 23. päivä...

Meillä ei ole ikinä ollut pahaa jonoa lähiömarketin tiskillä. Ehkä jossain stokkanherkussa on

Vierailija
19/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri samoin, muut hiljalleen ja savukalat ( siika, pallas, nahkiaiset ( jos löytyy)) joko aatonaattona tai aattona. Lohta, jonka suolaan itse ostan muutama päivä aikaisemmin ja mädin voi ostaa pakastettuna hyvissä ajoin.

Vierailija
20/32 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki haen paikallisesta ravintolasta 23. päivän aamuna. Osa kaloista torilta samana aamuna. Ruokakaupasta ostettavat käyn hakemassa 22. päivä ennen töihin menoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan