Teinipoika kilahti - muumimukit pirstaleina
Teinipoika harrastaa kovasti salilla käymistä ja onkin jo kehittynyt todella isoksi. Ei ole tullut isäänsä. Mutta jonkinlaisena sivuvaivana on tullut se että hän on kovin ärtyvä ja joskus jopa raivostuu pahasti. Tällä kertaa tuli kaurapuurosta hiukan riitaa, mutta tämän seurauksena hän heitti muumimukikokoelmani lattialle. Istun nyt tässä rillipalanen kädessäni ja etsin sille sopivaa reunaa. Myös Fazerin muki oli kokoelmassa. En minä näitä mukeja sure mutta mitä poika rikkoo seuraavaksi? Littutelevisionko?
Kommentit (57)
Seurustelin joskus samanlaisen miehen kanssa, pienimmästäkin hermostumisesta lenteli tavarat seinään. Hän kyllä pääsi huonosta tavastaan eroon yhdessäolomme aikana ja vaikken tiedä mikä siihen auttoi niin jutelkaa ja yritä auttaa oppimaan käsittelemään tunteitaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:01"]
Oman perintönsä siinä hassasi etukäteen.
[/quote]Perintönsä??
Jos poikani rikkoisi mitään minkä tietää olevan minulle tärkeää, ottaisin puhelimensa ja löisin laattalattiaan.
Jotain kunnioitusta omaa äitiään ja arvokkaita mukeja kohtaan! Tosin en kerää muumimukeja mutta silti!
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:08"]
[/quote]Perintönsä??
[/quote]Ainakin meillä on ostettu muumimukit lapsille perinnöiksi, ja ne ovat olohuoneen vitriinissä. Arvo nousee jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:08"]
[/quote]Perintönsä??
[/quote]Ainakin meillä on ostettu muumimukit lapsille perinnöiksi, ja ne ovat olohuoneen vitriinissä. Arvo nousee jatkuvasti.
[/quote]Me on ostettu kiinteistöjä ja pörssiosakkeita, mutta kukin tavallaan...
Ei ole kaikki muumimukit vitriinissä hänellä.
Mitä riitaa voi kaurapuurosta tulla?
Niin ja kumpi aloitti??
Oletko varma ettei poikasi käytä steroideja?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:11"]
Ainakin meillä on ostettu muumimukit lapsille perinnöiksi, ja ne ovat olohuoneen vitriinissä. Arvo nousee jatkuvasti.
[/quote]
No ei niidenkään arvo ikuisesti nouse ja voipi olla arvottomia siinä vaiheessa kun ne lapsille siirtyy.
Minun kullanmuruni nakkasi rikki anopin tuoman matkamuistomukin turkista. Itkettää ;(
Onko totta tämä vai pilaa. Minull on kolme teiniikäistä poikaa enkä ole tuollaiseen törmännyt. Kyllä olisi pysähdyksen paikka. Auttoiko mukien siivoamisessa. Ei ole normaalia käytöstä voisin hyvin kuvitella että syö hormooneja niillä on taipumus aiheuttaa agressioitA. Älä jätä asia tähän seuraava kerta voi olla vielä pahemP. Mukit olivat tärkeitä sinulle ja niissä oli myös rahallista arvoa. Poikasi käytös osoitti että hän ei kunnioita sinua. Puutu asiaan vielä kun voit älä missään nimessä siedä tuollaista.sinä rakastat poikaasi varmasti paljon nyt varsinkin on aika näyttää mikä on oikein ja väärin. Voimia!
Ei ole kyllä normalia jos tuon ikäinen heittelee ruokaa pitkin huushollia, ei todellakaan. Ei mitään väliä, missä respekt kotia ja vanhempia kohtan. Huutamista ja pahoja sanoja niillä yleensä,vanhempien hermoj koetellaan mutta että kotia sotketaan, vauvoilta vielä ymmärtää mutta jos tässä oli kyseessä murroaiköinen olisi kyllä puhuttelun paikka kaikkea ei tarvitse sietää
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:52"]
Ei ole kyllä normalia jos tuon ikäinen heittelee ruokaa pitkin huushollia, ei todellakaan. Ei mitään väliä, missä respekt kotia ja vanhempia kohtan. Huutamista ja pahoja sanoja niillä yleensä,vanhempien hermoj koetellaan mutta että kotia sotketaan, vauvoilta vielä ymmärtää mutta jos tässä oli kyseessä murroaiköinen olisi kyllä puhuttelun paikka kaikkea ei tarvitse sietää
Normaalia ja normaalia... rikkoi pari mukia so what? Ihme kiihkoilijoita taas täällä. Mulla on itselläni aika voimakas temperamentti ja todellakin tullut välillä maksettavaa rikkomistani esineistä. Eri asia lyödä tai kajota ihmiseen kun heittää tavaroita.
Kolo seinässä muistuttaa eräästä ei niin onnistuneesta aamusta tuossa keittiön seinässä. Miksi teini ei saisi hermostua? Miksi kaikkien pitäisi kayttäytä turhautuneena juuri kuten sinä? Rangaistus pojalle esim. maksaa kesätöistä saamilla rahoilla mukit yms. ja tietenkin siivoaa jälkensä, kun on rauhoittunut.
Meillä saa huutaa ja heitellä tavaroita, myös kapsahtaa äitiä halaamaan iso sälli välillä. Haukuta ei ja asiat puidaan kovaäänisesti ja sitten niitä ei kaivella enää. mitään passiivisagressiivista peliä ei pelata ja lapset on koulussa keskitasoa ja liikunnallisia ja kavereita on paljon.
[/quote]
Olen edelleenkin sitä mieltä ettei ole kyllä mikään iso juttu. Turhaan kuormitetaan aina jotain lastensuojelua ja ties mitä mielenterveyspalveluita näillä jutuilla. Usein ne jotka hautovat hiljaa sisällällään asiat ovat sitten niitä psykoja jotka ammuskelee koulussa. hyvä välillä purkautua, kukaan ei loukkaantunut ja mukeja saa kaupasta.
Mulla oli itelläni samanlaisia raivareita aikoinaan, kun olin n 16-vuotias, loppuivat sitten samalla kun lopetin e-pillerit, hormooneista johtuivat... Seinään lensi mm telkkari ja kannettava... :/ -N20
Poika rikkoo seuraavaksi talon. Sitten poliisiauton. Vankilan.