Ketkä kaikki laihduttaa nyt? :)
Aloitin elämäni ensimmäisen laihdutuskuurin eilen. Jep, eilen! En ole ikinä ennen laihduttanut tavoitteellisesti, mutta nyt on tarkoitus päästä ylimääräisestä läskistä eroon. Vatsaan ja reisiin on kertynyt löllökerros, jotka aion saada pois. Tarkoittaa varmaan sellaista suunnilleen 5kg laihduttamista.
Ruokavalio on se, mihin pyrin eniten kiinnittämään huomiota, koska nämä kilot ovat kertyneet napostelulla ja liian raskaalla ruoalla. Lisäksi yritän lenkkeillä, liikunta kun on hyväksi muutenkin :) Lihaskuntoharjoittelu ei hirveästi innosta, mutta sekin kyllä tukisi rasvanpolttoa varmasti.
Mites teillä on laihdutus lähtenyt käyntiin, missä vaiheessa menette? Joko näkyy tuloksia?
Kommentit (32)
Itsellä paino ei laskenut imettäessä. Ei, vaikka kuinka söin kaloreita laskien ja liikuin todella paljon. Paino lähti laskemaan vasta imetyksen lopettamisen jälkeen, joten veikkaan että hormonitoiminta vaan piti rasvasta kiinni vaikka väkisin. Myös huonosti nukkuminen vaikuttaa: imetysaikana nukuin yöni n. tunnin pätkissä, joten keho taisi olla jonkinlaisessa hälytystilassa koko ajan. Eli jatka liikkumista, mutta ala huolestu vaikka paino ei putoa! Syö säännöllisesti vähän, kyllä se kohta alkaa näkyyn kropassakin kun toi muu stressi helpottaa :)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:27"]Itselläni tulee nyt ensimmäinen kuukaus täyteen laihdutusta lauantaina. Tällä hetkellä pudotettujen kilojen määä 7kg!
Tai no, mulle ei ole laihdutus, vaan elämäntapavaihdos ja samalla tottakai ruokavalio. Kun laihdutus on loppu, ei tarvitse muuta kuin vähän lisätä ruokaa nykyiseen ja painon pitäisi pysytellä samana. Eli en tee mitään kidutusdieettejä, vaan ruokavvalion jota jatkan koko loppuikäni.
[/quote]
Hieno suoritus! Paljonkos oli lähtöpaino ja paljon tavoite?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 09:29"]Itsellä paino ei laskenut imettäessä. Ei, vaikka kuinka söin kaloreita laskien ja liikuin todella paljon. Paino lähti laskemaan vasta imetyksen lopettamisen jälkeen, joten veikkaan että hormonitoiminta vaan piti rasvasta kiinni vaikka väkisin. Myös huonosti nukkuminen vaikuttaa: imetysaikana nukuin yöni n. tunnin pätkissä, joten keho taisi olla jonkinlaisessa hälytystilassa koko ajan. Eli jatka liikkumista, mutta ala huolestu vaikka paino ei putoa! Syö säännöllisesti vähän, kyllä se kohta alkaa näkyyn kropassakin kun toi muu stressi helpottaa :)
[/quote]
Samaa olen miettinyt, toivottavasti näin. Onneksi parantunut kunto pitää motivaatiota ylhäällä, ei ole täysin tyhjäpäistä hommaa :) Siskollani on myös lähtenyt raskauskilot imetyksen lopettamisen jälkeen vasta mutta mulla on ilmeisesti sitten imetyskiloja kun ei raskauksista jäänyt mitään :P Ja totta että yöt on olleet katkonaisia kahden pienen kanssa.
-22
Olen harkinnut itsekin keittiövaa'an ostamista, mutta toistaiseksi on saanut pysyä kaupanhyllyllä ne. Kuulostaa mun mielestä tosi aikaavievältä ja hankalalta yrittää laskea niin tarkkaan kaikki kalorit... Toisaalta arvioiminenkin on tosi vaikeaa, luulen että mulla on ainakin joskus jäänyt helposti energiansaanti liian matalaksi, ja sitten taas toisinaan niitä mielettömiä mässäilyhetkiä. Kokeilen nyt ensin omaa fiilistä kuulostellen ja ruoan laatuun huomiota kiinnittäen, mutta jos ei ala mitään tuloksia näkyä niin ehkäpä sitten täytyy itsekin ruveta tarkemmin laskemaan :)
Tänäänkin kävin muuten lenkillä, taitaa olla alkuinnostusta ilmassa! -ap
Vuodenvaihteessa aloitin. 166/92kg ja nyt 166/84kg .. tavoitepaino olisi 60 kg. tsemppiä kaikille! :)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:50"]Mä olen aloittanut sen viimeisen painonpudotusurakan :)
Viimeiset 10 vuotta oon seilannut 75-85 kilon välillä. Nyt painan 72kg (oon 160cm pitkä) enkä aio enää antaa sen nousta. Eka tähtäin 59.9kg...
Lihaksia haluaisin kasvattaa esim. kadonneen pyllyn tilalle mutta pelkään kuntosalia.
Ruokavalion pitäminen on kyllä hankalaa mutta jos jaksan pitää aina terveellistä syötävää lähettyvillä niin saattaa onnistua :)
[/quote]
Mulla oli myös tuo kuntosalin pelko, koko 40 kilon laihdutuksen aikana en käynyt salilla kertaakaan. Mutta kun paino oli saatu pois niin uskaltauduin ystävän kanssa salille. Nyt, vaikka painoa on tuo 20 kiloa liikaa, niin uskaltauduin yksinkin salille. Tietysti valitsin rauhallisen paikan joka ei ole mikään miesten punttisluola vaan siellä käy ihan kaiken kokoisia ja näköisiä. Seuraavassa kuussa mietin kyllä vaihtavani salia isompaan, jossa on enemmän laitteita ja "häviää" paremmin väkijoukkoon :D Mutta pointtini siis se että ei kannata pelätä, ei ne muut siellä katso. Edes tällaista rapakuntoista. Ja todella nopeasti se kunto kohoaa kun käy sitkeästi :) Etenkin alussa sitä huomaa jo parin kerran jälkeen selkeää parannusta.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:46"]
Minä aloitin vuodenvaihteessa, mutta kunnolla lähti käyntiin vasta helmikuun puolella. Lähtöpaino 92kg, nyt 86,5kg. Pituus 168cm ja ikää 30+. Tavoite n. 60-65kg, katsoo miltä sitten näyttää. Vatsanahkaa tai tissejä en tule ikinä saamaan kauniiksi ilman veistä, tissit on jo nyt aika riippuvat ja tyhjenevät varmaan ihan pusseiksi kun rasva lähtee. Vatsa taas on venynyt ja käytännössä pelkkää arpea alhaalta ylös ja sivuilta sivuille, raskauksien myötä... No, kyllä se silti sen arvoista on. Aloitin myös liikunnan nyt ja olen onnistunut käymään salilla ja jumpissa 3-5 kertaa viikossa :)
[/quote]
Hyvin näyttää lähteneen käyntiin :) Ei kaikki voikaan saada täydellistä kroppaa, mutta ainahan voi yrittää pyrkiä siihen omaan parhaaseen tai ainakin sellaiseen mikä tuntuu itsestä hyvältä. Ja nimenomaan tuntuu, se on tärkeämpää kuin se miltä näyttää.
Mulla ei tosiaan ole itsellä ylipainoa, mutta on silti ylimääräistä, en mä kovin pahalta näytä mutta olo on turvonnut ja lössykkä. Rasvakilot ovat kertyneet puolen vuoden aikana, saisinkohan puolen vuoden aikana ne myös pois... :) -ap
Olen laihduttanut lähes yhtäjaksoisesti heinäkuusta 2010. Painan nyt noin 40 kiloa vähemmän kuin silloin, mutta olen vieläkin muutaman kilon ylipainoinen. Välillä olin jo normaalipainossa, mutta sitten erehdyin kokeilemaan erään "gurun" ohjetta, että pitää syödä silloin kun on nälkä - ja hups, 7 kiloa tuli takaisin. Nyt yritän saada niitä pois, mutta eivät tunnu lähtevän millään.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:46"]
Minä aloitin vuodenvaihteessa, mutta kunnolla lähti käyntiin vasta helmikuun puolella. Lähtöpaino 92kg, nyt 86,5kg. Pituus 168cm ja ikää 30+. Tavoite n. 60-65kg, katsoo miltä sitten näyttää. Vatsanahkaa tai tissejä en tule ikinä saamaan kauniiksi ilman veistä, tissit on jo nyt aika riippuvat ja tyhjenevät varmaan ihan pusseiksi kun rasva lähtee. Vatsa taas on venynyt ja käytännössä pelkkää arpea alhaalta ylös ja sivuilta sivuille, raskauksien myötä... No, kyllä se silti sen arvoista on. Aloitin myös liikunnan nyt ja olen onnistunut käymään salilla ja jumpissa 3-5 kertaa viikossa :)
[/quote]
Hyvin näyttää lähteneen käyntiin :) Ei kaikki voikaan saada täydellistä kroppaa, mutta ainahan voi yrittää pyrkiä siihen omaan parhaaseen tai ainakin sellaiseen mikä tuntuu itsestä hyvältä. Ja nimenomaan tuntuu, se on tärkeämpää kuin se miltä näyttää.
Mulla ei tosiaan ole itsellä ylipainoa, mutta on silti ylimääräistä, en mä kovin pahalta näytä mutta olo on turvonnut ja lössykkä. Rasvakilot ovat kertyneet puolen vuoden aikana, saisinkohan puolen vuoden aikana ne myös pois... :) -ap
[/quote]
Kiitos, vaikka todennäköisesti nuo alkukilot on aika lailla turvotusta. On kuitenkin vyötärönympäryskin kutistunut 5cm, 91cm -> 86cm :)
Olen kerran aiemmin joitakin vuosia sitten tehnyt saman urakan, silloin lähti 84kg -> 58kg (joka oli hieman liian laiha). Uuden raskauden myötä herkkujen syöminen lähti käsistä ja kaikki tuli takaisin ja korkoineen vielä... Lisäksi raskauden jälkeenkään en saanut syömistä hallintaan niin tuli vielä lisäkiloja siitäkin. Loppuvuodesta vasta oikein kunnolla heräsin että mitä ihmettä, nyt täytyy tehdä jotain. Ja kyllä tuo muutaman viikon liikkuminenkin selvästi on tuonut jo tuloksia, ei hengästytä jumpassa enää niin helposti ja muutenkin on pirteämpi olo. Mulla oli loppuvuodesta verenpaineetkin jo alkaneet kohota ja siihen tautiin on kova sukurasituskin eli terveyttä tässä kyllä lähdettiin hakemaan. Ja tietysti parempaa itsetuntoa ja nätimpää vartaloa :) Ne vatsanahat voi tunkea housuihin piiloon ja rinnat liiveihin, en ole muutenkaan mikään bikini-ihminen ollut vuosiin noiden arpien vuoksi.
Ja tsemppiä sulle, tuossa vaiheessa se vielä on helppoa kun pienillä muutoksilla pärjää :)
Mullakin alkoi laihis eilen :D 1 raskaus ja raskauden jälkeinen masennus toi yli 20kg vajaassa kolmessa vuodessa. Olin alle 60kg ja nyt vähän yli 80kg. Pituutta löytyy 170cm. Josko jotain edes lähtis...
Mä olen aloittanut sen viimeisen painonpudotusurakan :)
Viimeiset 10 vuotta oon seilannut 75-85 kilon välillä. Nyt painan 72kg (oon 160cm pitkä) enkä aio enää antaa sen nousta. Eka tähtäin 59.9kg...
Lihaksia haluaisin kasvattaa esim. kadonneen pyllyn tilalle mutta pelkään kuntosalia.
Ruokavalion pitäminen on kyllä hankalaa mutta jos jaksan pitää aina terveellistä syötävää lähettyvillä niin saattaa onnistua :)
Itselläni tulee nyt ensimmäinen kuukaus täyteen laihdutusta lauantaina. Tällä hetkellä pudotettujen kilojen määä 7kg!
Tai no, mulle ei ole laihdutus, vaan elämäntapavaihdos ja samalla tottakai ruokavalio. Kun laihdutus on loppu, ei tarvitse muuta kuin vähän lisätä ruokaa nykyiseen ja painon pitäisi pysytellä samana. Eli en tee mitään kidutusdieettejä, vaan ruokavvalion jota jatkan koko loppuikäni.