Psykiatrian erikoislääkäri määräsi mulle maksimiannoksen masennuslääkettä ja
sanoi että on täysin turvallisia, ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon tarvitaan isoja annoksia. Onko totta?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:54"]
Miksi lääkäri muka valehtelisi.
[/quote]
Koska kuuluu salaliittoon ?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:54"]
[/quote]
Koska kuuluu salaliittoon ?
[/quote]
Kannattaa syödä ne lääkkeet jos tuollaista luulet.
Valvotusti kyllä, eli et nyt ala haalimaan katukaupasta samoja ja vetämään maximiannostusta joka päivä seuraavaa kahta vuotta.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:15"]
Valvotusti kyllä, eli et nyt ala haalimaan katukaupasta samoja ja vetämään maximiannostusta joka päivä seuraavaa kahta vuotta.
[/quote]
Kyllä noita sosiaalisten tilanteiden pelkoon syödään aika kauan.
Ihan varmasti lääkäri tietää mitä määrää. Itselläni on ollut masennuslääkettä jopa reilusti suositeltua maksimiannosta isompi annos psykiatrin määräämänä. Ihan hyvillä mielin sen annokseni söin koska pienempi ei auttanut masennukseen.
Riippuu masennuslääkkeestä ja yksilöllisistä eroista, että onko se turvallista. Kokeile. Itse sinä sen annostuksen päätät... Niin siis jos sulla on hyvä lääkäri, eikä sellainen ylimielinen jumalasta seuraava.
Juu kyllä second opinion kannattaa aina täältä AV:lta kysyä. Eihän sitä tiedä mitä joku random erikoislääkäri oikeesti asioista ymmärtää.
No joo, minäkin olen saanut ensimmäisellä kerralla unettomuuteen 100 kappaletta Ketipinoreita. Ja nyt kun tarkemmin muistan niin olenhan minä saanut SSRI:täkin saman verran. Silloin tosin normi lääkäriltä. En käyttänyt, mutta jostain kumman syystä en kärsi enää masennuksesta enkä unettomuudesta. Minä epäilisin aika paljonkin jos joku pokkana väittää että jokin lääke on "täysin" turvallinen.
Lääkärit ei ole ikinä väärässä ja niitten päätöksiä ei ohjaa ikinä poliittiset päätökset vaan tiede. Ne jotka uskoo toisin on noitia jotka pitää polttaa roviolla vääräuskoisia.
Noi muut on ihan tyhmiä ja mä haluun kuulua viisaampaan joukkoon!!
-2010 luvun idiootit.
On [quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:29"]Juu kyllä second opinion kannattaa aina täältä AV:lta kysyä. Eihän sitä tiedä mitä joku random erikoislääkäri oikeesti asioista ymmärtää.
[/quote]
Juu tämä on joskus aika hupaisaa. Varsinkaan kun meillä ei ole mitään tietoja APsta, lääkkeestä tai sen annostuksesta käytössä. Kuka perkele tulee tänne kysymään, että onko sen kokeneen diplomi-insinöörin laskelmat meidän mökkisillasta paikkansapitäviä. Niin se silta on siis jotakim kiveä ja 5-10m pitkä. Että siitä vaan arvioimaan. Kyllä AV palstalla tiedetään paremmin kuin ammattilaiset ja olemattomilla esitiedoillakin.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:40"]
On [quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:29"]Juu kyllä second opinion kannattaa aina täältä AV:lta kysyä. Eihän sitä tiedä mitä joku random erikoislääkäri oikeesti asioista ymmärtää. [/quote] Juu tämä on joskus aika hupaisaa. Varsinkaan kun meillä ei ole mitään tietoja APsta, lääkkeestä tai sen annostuksesta käytössä. Kuka perkele tulee tänne kysymään, että onko sen kokeneen diplomi-insinöörin laskelmat meidän mökkisillasta paikkansapitäviä. Niin se silta on siis jotakim kiveä ja 5-10m pitkä. Että siitä vaan arvioimaan. Kyllä AV palstalla tiedetään paremmin kuin ammattilaiset ja olemattomilla esitiedoillakin.
[/quote]
Täällä saattaa piipahtaa ihan ammattilaisiakin ja hehän kysyvät lisäkysymyksiä. Jos ei ole varaa tai aikaa rampata kysymässä monen "ammattilaisen" mielipidettä niin täällähän tämä luonnistuu. Toisaalta ymmärsin että AP lähinnä etsi muita samassa elämäntilanteessa olleita ja minusta kysymys oli yksinkertainen.
Etkö osaa itse ajatella vaan annat toisen päättää elämästäsi?
Mitenkähän pelko lähtee lääkkeillä pois?