Mitä syötte töissä? (eväät)
...entä mitä pakkaisitte mukaan jos ei mahdollista säilyttää ruokia kylmässä.
Työ ei kovin fyysistä, kevyemmälläkin lounaalla pärjää. Pää lyö ihan tyhjää ja uudet ideat tervetulleita!
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:41"]
Olen kyllä niin kateellinen teille, jotka ehtivät syödä töissä.
[/quote]
Vesilasiin varmaan jää jälki, kun sormen sinne laitat...
ps. ruokatunti on lakisääteinen, kuten kahvitauotkin, jos et niitä noudata niin...
[/quote]
Onpa hyvinkin. En vaan ihan oivalla, missä välissä ne voi pitää, jos on yksin töissä sen 9h...
Mulla on melkeen aina joku salaatti ja joskus noita pussipuuroja. Tänään oli kotona tehty kanasalaatti, siinä kanaa, raejuustoa, tomaattia, kurkkua, avocadoa ja ananasta. Nam. Huomenna sama setti. Meillä tosin jääkaappi käytössä :)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:41"] Olen kyllä niin kateellinen teille, jotka ehtivät syödä töissä. [/quote] Vesilasiin varmaan jää jälki, kun sormen sinne laitat... ps. ruokatunti on lakisääteinen, kuten kahvitauotkin, jos et niitä noudata niin... [/quote] Onpa hyvinkin. En vaan ihan oivalla, missä välissä ne voi pitää, jos on yksin töissä sen 9h...
[/quote]
No se on sun valinta että suostut lainvastaiseen toimintaan. Ihan aidosti, missä sun pallit on? Multa ei heru tippaakaan ymmärrystä kaltaisillesi marttyyreille, sori, mutta mikään ei ikinä parane jos kukaan ei tee asian hyväksi mitään.
Mä elelen lämmin kuppi -keitoilla ja hedelmällä, yleensä banaani tai omena tai porkkanaa ja kurkkua. Joskus ostan salaatin, jos isompi nälkä. Tämä sen jälkeen kun laihdutin nutraamalla ja sen jälkeen karppaamalla 37 kiloa. Halvaksi tulee myös, toisin kuin entinen työpaikkaruokalan tukeva lounas.
Tonnikalasäilykeestä vedet pois ja joukkoon pari keitettyä kananmunaa pilkottuna. Sekaan muutama rkl hyvää majoneesia. Ihan ehdoton leipien päälisenä, kyä nälkä lähtee. Pakkaa kassiin kylmäkallen kera.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:41"] Olen kyllä niin kateellinen teille, jotka ehtivät syödä töissä. [/quote] Vesilasiin varmaan jää jälki, kun sormen sinne laitat... ps. ruokatunti on lakisääteinen, kuten kahvitauotkin, jos et niitä noudata niin... [/quote] Onpa hyvinkin. En vaan ihan oivalla, missä välissä ne voi pitää, jos on yksin töissä sen 9h...
[/quote]
No se on sun valinta että suostut lainvastaiseen toimintaan. Ihan aidosti, missä sun pallit on? Multa ei heru tippaakaan ymmärrystä kaltaisillesi marttyyreille, sori, mutta mikään ei ikinä parane jos kukaan ei tee asian hyväksi mitään.
[/quote]
Mitä jos ottaisit pääsi pois perseestäsi, ja katsoisit maailmaa ihan oikeasti. Jos myyjä sanois sulle lauantaina, kun olet Lottoa viemässä ja saunajuomia ostamassa, että sori, mulla on nyt tauko, palataan asiaan puolen tunnin päästä? Nousisko pikkuinen meteli? Mitä luulet?
Mitäköhän sitä ex-tempore-yövuorossa söisi että pysyy hereillä? Kofeiini ei sovi vatsalle mutta jääkaappi työpaikalta löytyy.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:51"]
[/quote]
[/quote]
Mitä jos ottaisit pääsi pois perseestäsi, ja katsoisit maailmaa ihan oikeasti. Jos myyjä sanois sulle lauantaina, kun olet Lottoa viemässä ja saunajuomia ostamassa, että sori, mulla on nyt tauko, palataan asiaan puolen tunnin päästä? Nousisko pikkuinen meteli? Mitä luulet?
[/quote]
No ehkä kannattaisi esimieheen ottaa yhteyttä ja antaa kaksi vaihtoehtoa 1. Tulee ruokatunnit tai 2. Otat yhteyttä työsuojeluviranomaisiin.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:51"] [quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:41"] Olen kyllä niin kateellinen teille, jotka ehtivät syödä töissä. [/quote] Vesilasiin varmaan jää jälki, kun sormen sinne laitat... ps. ruokatunti on lakisääteinen, kuten kahvitauotkin, jos et niitä noudata niin... [/quote] Onpa hyvinkin. En vaan ihan oivalla, missä välissä ne voi pitää, jos on yksin töissä sen 9h... [/quote] No se on sun valinta että suostut lainvastaiseen toimintaan. Ihan aidosti, missä sun pallit on? Multa ei heru tippaakaan ymmärrystä kaltaisillesi marttyyreille, sori, mutta mikään ei ikinä parane jos kukaan ei tee asian hyväksi mitään. [/quote] Mitä jos ottaisit pääsi pois perseestäsi, ja katsoisit maailmaa ihan oikeasti. Jos myyjä sanois sulle lauantaina, kun olet Lottoa viemässä ja saunajuomia ostamassa, että sori, mulla on nyt tauko, palataan asiaan puolen tunnin päästä? Nousisko pikkuinen meteli? Mitä luulet?
[/quote]
Nousisi ja hyvä niin.
Mikä teillä on toimintaohjeistus taukojen suhteen, jotka siis ovat lain määräämiä oikeuksia?
Jos se sen vaatii että yrityksessä herätään toimimaan lain vaatimalla tavalla niin hyvä juttu. Mun mielestä yksintyöskentely tulisi kieltää lailla, pääosin työturvallisuussyistä mutta tämä sinun esilletuoma esimerkkisi on toinen loistava syy.
Jos olet asiaa yrittänyt muuttaa eikä se auttanut, niin vaihda työpaikkaa. Niin minäkin tein ja olen äärimmäisen onnellinen valinnastani.
Ja miksi se ei muutu? No siksi koska sitä tapahtuu matalapalkka-aloilla joissa työntekijät on naisia ja naiset on tossukoita. Anteeksi suoruuteni, mutta totta se on.
Jos olet yrittäjä itse niin ymmärrän vielä vähemmän sitä että valitat tauottomuutta netin keskustelupalstalla.
Yleensä on sen verran kiire että syön suoraan seisovasta pöydästä. Hiljasina päivinä sit tulee paistettua pihviä, tonnikalapastaa tms mitä mieleen juolahtaa. Jos joku ei tajunnut niin olen ravintolakokki.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:51"]
[/quote]
Pitäisikö nyt empatian ja sympatian säteillä?! Lappuluukulle ja palaan pian...
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:51"] [quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:41"] Olen kyllä niin kateellinen teille, jotka ehtivät syödä töissä. [/quote] Vesilasiin varmaan jää jälki, kun sormen sinne laitat... ps. ruokatunti on lakisääteinen, kuten kahvitauotkin, jos et niitä noudata niin... [/quote] Onpa hyvinkin. En vaan ihan oivalla, missä välissä ne voi pitää, jos on yksin töissä sen 9h... [/quote] No se on sun valinta että suostut lainvastaiseen toimintaan. Ihan aidosti, missä sun pallit on? Multa ei heru tippaakaan ymmärrystä kaltaisillesi marttyyreille, sori, mutta mikään ei ikinä parane jos kukaan ei tee asian hyväksi mitään. [/quote] Mitä jos ottaisit pääsi pois perseestäsi, ja katsoisit maailmaa ihan oikeasti. Jos myyjä sanois sulle lauantaina, kun olet Lottoa viemässä ja saunajuomia ostamassa, että sori, mulla on nyt tauko, palataan asiaan puolen tunnin päästä? Nousisko pikkuinen meteli? Mitä luulet?
[/quote]
Kyllä niitä lappuja tuolla lauantaisinkin näkee, että palaan pian. Enkä muutenkaan jaksa uskoa, että niitä asiakaita riittää jonoksi asti koko sen 9h.
Vaikka ei asiakkaita riittäisi 9h ajaksi jonoksi asti niin ne ei satunnaiset silti jätä tulematta silloin kun se taukoaika on. Meinaatko että se myyjä voi vain lähteä vessaan pidemmälle käynnille ja samassa se yksi epärehellinen asiakas kääntää taskut täyteen tavaraa.
Vai miten sä meinasit että se toimii ilman että ovet lukitaan ja laitetaan lappu luukulle? Vessanpöntölle myyjille kameraruutu että näkee jos se yksi asiakas tulee just silloin ja pöntön viereen sakset jotta saa katki just sillä sekunnilla ja pääsee kassalle palvelemaan asiakasta?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:01"]
[/quote]
Nousisi ja hyvä niin.
Mikä teillä on toimintaohjeistus taukojen suhteen, jotka siis ovat lain määräämiä oikeuksia?
Jos se sen vaatii että yrityksessä herätään toimimaan lain vaatimalla tavalla niin hyvä juttu. Mun mielestä yksintyöskentely tulisi kieltää lailla, pääosin työturvallisuussyistä mutta tämä sinun esilletuoma esimerkkisi on toinen loistava syy.
Jos olet asiaa yrittänyt muuttaa eikä se auttanut, niin vaihda työpaikkaa. Niin minäkin tein ja olen äärimmäisen onnellinen valinnastani.
Ja miksi se ei muutu? No siksi koska sitä tapahtuu matalapalkka-aloilla joissa työntekijät on naisia ja naiset on tossukoita. Anteeksi suoruuteni, mutta totta se on.
Jos olet yrittäjä itse niin ymmärrän vielä vähemmän sitä että valitat tauottomuutta netin keskustelupalstalla.
[/quote]
Ja mihinkähän sitä tästä vaihtaisi? Tauot on laissa toki määrätty, ja meilläkin on lupa laittaa lappu oveen, kun on tauko, taitaisi vaan työsuhde loppua siihen. Ja perheellisen kun on vähän pakko se palkka repiä jostain. Oman alan töitä en ole saanut, vaikka ihan akk:n paperit on. Mutta pääasia, että on töitä. Vaikkei taukoja olekaan. Jos olisi, niin ottaisin evääksi tonnikalaa ja raejuustoa. Erikseen salaatti ja muna sekä omena. Tonnikalasta öljy salaattiin ja raejuuston voi syödä ompunkin kans. Muunneltava ja kätevä eväs.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:41"]
[/quote]
Teetkö kusetkin housuun kun on noin kiireinen työ?
[/quote]
mä en syö 8 h työpäivän aikana mitään, ja käyn kusella sen 2 kertaa maks. Sama 12 tunnin vuorossa :) kaikilla ei oo mahiksia mennä työpaikalle syömään;)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:21"]
Vaikka ei asiakkaita riittäisi 9h ajaksi jonoksi asti niin ne ei satunnaiset silti jätä tulematta silloin kun se taukoaika on. Meinaatko että se myyjä voi vain lähteä vessaan pidemmälle käynnille ja samassa se yksi epärehellinen asiakas kääntää taskut täyteen tavaraa.
Vai miten sä meinasit että se toimii ilman että ovet lukitaan ja laitetaan lappu luukulle? Vessanpöntölle myyjille kameraruutu että näkee jos se yksi asiakas tulee just silloin ja pöntön viereen sakset jotta saa katki just sillä sekunnilla ja pääsee kassalle palvelemaan asiakasta?
[/quote]
Eväistä tässä taisi kuitenkin olla kyse...niitä varmaan ehtii ihan sen työn ohessa syömää ilman, että tarvitsee sen kauemmas lähteä. Vessakännitkin varmaan hoituu jo ihan rutiinilla sen työn ohella. Ellei tosiaan pahinpana martyyrina sitten jeesuksen housinsa pasko. Kassa varmaan lukossa ja muut menee sitten kauppiaan tappioksi. Hävikkiä on varmasti vaikka 24/7 vahtisi siinä työpisteellä.
Itellä on joku jotku ihan tavalliset ruokaeväät, joskus einestä, nuudelipussi tai sitten käyn ravintolassa lounaalla. Tässä työssä kun on selkeät ruokatauot.
Sinuna ottaisin mukaan sellasen pienen kylmäkassin/rasian. Niitä on vaikka miten monen laisia tarjolla nykyään, ei pelkästään niitä isoja mohloja mitä mökille aikanaan mukaan otettiin.
Tankkaan aamulla, töissä salaatti esim raejuustolla ja iltapäivälla on ruoka pöydässä kun ehtii kotiin.
Kaupasta pakasteille tarkoitettu termopussi (maksaako jopa euron) ja kylmäkalle mukaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:01"]
[/quote]
Kyllä niitä lappuja tuolla lauantaisinkin näkee, että palaan pian. Enkä muutenkaan jaksa uskoa, että niitä asiakaita riittää jonoksi asti koko sen 9h.
[/quote]
Saa sitä olla uskomatta. Mä kyllä uskon kun olen tuon itse kokenut, vielä pienellä paikkakunnalla. Ohis
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:41"]
[/quote]
Vesilasiin varmaan jää jälki, kun sormen sinne laitat...
ps. ruokatunti on lakisääteinen, kuten kahvitauotkin, jos et niitä noudata niin...
[/quote]
En tajunnu miten vesilasiin jää jälki jos sinne laittaa sormen? Joku sanavirhe? Ihan pölhö lause.