Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin hakea yliopistoon ja mieheni...

Vierailija
17.03.2015 |

kertoi hakevansa myös lukemaan toista tutkintoa. Eli meillä ei tule olemaan rahaa juuri mihinkään seuraavaan kuuteen vuoteen ja vauvat voidaan unohtaa kokonaan. Pitäisikö mun olla menemättä pääsykokeisiin, jos haluan vielä joskus perheen?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä ikäinen olet, että Ehditkö tekemään vauvoja myöhemmin.

Vierailija
2/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naiivi ja kuvittelin, että voisimme yrittää ensimmäistä muksua jo opiskeluiden ohella. Ajattelin miehen menevän töihin. Nyt hän ei ilmeisesti haluakaan enää tehdä oman alansa töitä, vaan mielummin opiskelee lisää. Itselleni opiskelu on ollut suuri haave jo monia vuosia ja nyt vihdoin uskallan toteuttaa sen. Tuntuu kuitenkin siltä, ettei ajankohta lastenhankintaan ole tällä menolla ikinä sopiva. Ainut vaihtoehto minulle lienee se, että painan muutaman vuoden töitä hikihatussa ja yritän säästää ja annan miehen opiskella. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten en hanki niitä lapsia ollenkaan. En halua olla reippaasti yli 30-vuotias ensisynnyttäjä. Ap

Vierailija
4/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, miksi oletuksesi on, että sinun täytyy luopua opiskeluhaaveistasi? Miksei miehen? Nyt ryhdistysliike! Jos mies valitsee mieluummin opiskelun (silläkin uhalla, ettette voi perhettä myöhemmin perustaa), lusikat jakoon vaan. Ei tuollaisen kanssa kannata lisääntyä muutenkaan.

Oletus tässä on siis se, että miehellä on jo yksi tutkinto ja sinä pyrit tekemään ensimmäistäsi. Jos olette jo molemmat opiskelleet, tilanne on mutkikkaampi. Silloin on ehkä parasta molempien lykätä lisäopintohaaveita, kunnes lapset on tehty.

Vierailija
5/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:16"]Tai sitten en hanki niitä lapsia ollenkaan. En halua olla reippaasti yli 30-vuotias ensisynnyttäjä. Ap
[/quote]

No onko se muka jotenkin häpeällistä.
Ole nyt itsekäs ja toteuta omia unelmia, kun ei ole vielä lapsia. muuten voi jäädä kaduttamaan.

Vierailija
6/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se estä töissä käymistä jos miehesi menee opiskelemaan, monet käyvät samalla töissä.

Vierailija
7/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo yksi tutkinto, miehelläni on jopa kaksi. Suoritin tuon yhden vain siksi, koska oli pakko hakea kouluihin ja jäin sitten tekemään tutkintoa, vaikka aina haaveilinkin ihan toisesta alasta. Nyt minusta tuntuu siltä, että minun on pakko yrittää tänä vuonna päästä kouluun, sillä kuulin niistä ensi vuoden ensikertalaiskiintiöistä. Samalla sisälläni kuitenkin velloo vauvakuume ja mikä lie ikäkriisi. Monet ystäväni kuitenkin ovat rohkaisseet minua yrittämään ja että kuulemma opiskelujen ohella ei ole niin vaikeaa hoitaa lasta kuin yleisesti luullaan. Olettaen siis, että toinen käy töissä... En kuitenkaan enää tiedä mitä pitäisi tehdä. En halua jättää miestäni tämän takia, mutta onhan tämä vähän absurdi tilanne, että yhtäkkiä molemmat haluavat opiskelemaan. Ap

Vierailija
8/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä pärjää lapsen kanssa opiskellessa, mutta tiukkaa tottakai tulee olla, mikä voi tehdä mutkia suhteeseen. Niistä kuitenkin pääsee ylitse.

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
9/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:14"]

Olin naiivi ja kuvittelin, että voisimme yrittää ensimmäistä muksua jo opiskeluiden ohella. Ajattelin miehen menevän töihin. Nyt hän ei ilmeisesti haluakaan enää tehdä oman alansa töitä, vaan mielummin opiskelee lisää. Itselleni opiskelu on ollut suuri haave jo monia vuosia ja nyt vihdoin uskallan toteuttaa sen. Tuntuu kuitenkin siltä, ettei ajankohta lastenhankintaan ole tällä menolla ikinä sopiva. Ainut vaihtoehto minulle lienee se, että painan muutaman vuoden töitä hikihatussa ja yritän säästää ja annan miehen opiskella. Ap

[/quote]

Älä missään tapauksessa luovu opiskelusta. Se on sinulle itsellesi ja sinua varten. Kadut jossain vaiheessa, jos nyt jätät asian sikseen. Lapsen ehdit hankkia kyllä. 

Vierailija
10/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki rahakkaampi ukko jos sitä olet vailla

Vierailija
11/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ukko jo joutaisi työnhakuun välillä jos hänellä kerran kaksi tutkintoa on jo suoritettuna.

Vierailija
12/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28. En ikinä kuvitellut nuorempana, että raha olisi minulle ikinä kovin tärkeää. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän kaipaa taloudellista turvallisuudentunnetta, varsinkin jos meinaa lapsia hankkia. Ja varsinkin jos mieskin on sitä mieltä, ettei opiskellessa kannata hankkia muksuja. Olen nyt niin pettynyt, sillä exänikään ei halunnut kanssani lapsia ennen kuin valmistuisin edellisestä koulustani. Sitten kuitenkin erosimme ihan muista syistä ja nyt ei nyksänikään välitä hankkia lasta kanssani, koska haluan vielä opiskella. Ap

Vierailija
13/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä kuitenkaan hanki lapsia, kun vanhenet kaiken aikaa ollessasi töissä ja miehen opiskellessa.

Toteuta sinä omat haaveesi, ja miehesi toteuttaa omansa. Ei sinun kaikista haaveista tarvitse luopua. Toteuta edes yksi, eli se joka on lähimpänä. Vastahan sinä olet hakemassa yliopistoon, toivottavasti myös pääset. Lapsentekokaan ei ole aina niin yksinkertaista ja itsestään selvää.

Kai sinä tiedät, että aika moni opiskeleva parikin saa lapsia, eikä heillä sen huonommin mene kuin muillakaan.

Vierailija
14/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa elämänhallinta olevan pielessä muutenkin, joten eikun lapsentekoon ja Kelan luukulle käsi ojossa..... 

t. 25v gradua kirjoittava, vakituisessa työsuhteessa oman alan töissä. Kohta vois niitä lapsia alkaa miettiä..

Vierailija
15/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:44"]

Eiköhän se ukko jo joutaisi työnhakuun välillä jos hänellä kerran kaksi tutkintoa on jo suoritettuna.

[/quote]

Eiköhän jokaisella ole oikeus omien haaveidensa toteuttamiseen. Miehilläkin. Jos ap kaipaa rahoittajaa elämäänsä, niin ehkä nykyinen mies ei ole sopiva. 

Vierailija
16/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:19"]

AP, miksi oletuksesi on, että sinun täytyy luopua opiskeluhaaveistasi? Miksei miehen? Nyt ryhdistysliike! Jos mies valitsee mieluummin opiskelun (silläkin uhalla, ettette voi perhettä myöhemmin perustaa), lusikat jakoon vaan. Ei tuollaisen kanssa kannata lisääntyä muutenkaan.

Oletus tässä on siis se, että miehellä on jo yksi tutkinto ja sinä pyrit tekemään ensimmäistäsi. Jos olette jo molemmat opiskelleet, tilanne on mutkikkaampi. Silloin on ehkä parasta molempien lykätä lisäopintohaaveita, kunnes lapset on tehty.

[/quote]

Voi luoja mikä miesvihaajan kirjoitus taas. Loisitko miehesi lompakolla?

Vierailija
17/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt on sen opiskelleen ukon aika mennä töihin ja tehdä sen alansa hommia. Kysy mitä se oikein miettii. Hyvä olisi, että sinäkin opiskelisitt. Kyllä opintojen aikana voi tulla äidiksi. Jutelkaa oikeesti.

Vierailija
18/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon elämänhallinta pielessä tai ei, mutta itse yritän sitä ainakin parantaa. Olen organisoidusti päntännyt pääsykokeeseen pian 10 kuukautta ja haluan enemmän kuin mitään muuta päästä sinne kouluun. Olen myös melko tarkkaan suunnitellut seuraavan viiden vuoden tavoitteeni. Mieheni taas ei osaa sanoa juuta eikä jaata tulevaisuudestaan. Miten voisin vaikuttaa hänen elämänhallintaansa? En voi kuitenkaan pakottaa päättämään, mitä haluaa elämällään tehdä. Ap

Vierailija
19/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:02"]

Kyllä se nyt on sen opiskelleen ukon aika mennä töihin ja tehdä sen alansa hommia. Kysy mitä se oikein miettii. Hyvä olisi, että sinäkin opiskelisitt. Kyllä opintojen aikana voi tulla äidiksi. Jutelkaa oikeesti.

[/quote]

Vain naisen haluilla on merkitystä? Toivon , että sinulla ei ole miestä. Jos on, niin sääliksi käy.

Vierailija
20/42 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:03"]

Olkoon elämänhallinta pielessä tai ei, mutta itse yritän sitä ainakin parantaa. Olen organisoidusti päntännyt pääsykokeeseen pian 10 kuukautta ja haluan enemmän kuin mitään muuta päästä sinne kouluun. Olen myös melko tarkkaan suunnitellut seuraavan viiden vuoden tavoitteeni. Mieheni taas ei osaa sanoa juuta eikä jaata tulevaisuudestaan. Miten voisin vaikuttaa hänen elämänhallintaansa? En voi kuitenkaan pakottaa päättämään, mitä haluaa elämällään tehdä. Ap

[/quote]

Etsi se paksu lompakko, jolla voit loisia. Miehellesikin luultavasti helpotus. Parisuhteesta ja toisen arvostuksesta sinulla ei ole hajuakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän