Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaako gps/navigaattorin käyttö ulkomailla?

Vierailija
17.03.2015 |

Eli olisimme suuntaamassa Lontooseen ja tulin ajatelleeksi että olisi huomattavasti helpompaa käyttää puhelimen navigaattoria esim Google mapsia suunnistukseen kuin käyttää normaalia karttaa. Mutta maksaako gps:n käyttäminen ulkomailla enemmän? Tai toimivatko nuo navigaattorisovellukset ilman nettiä, kun mobiilidata on kuitenkin pois päältä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa offline kartta Lontoosta puhelimeesi. Hyvää matkaa! :)

Vierailija
2/10 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain tosi huono lukemaan karttaa ja nuo sovellusten etäisyyslaskimet ja reittisuunnittelut houkuttavat. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy ladata siihen navigointisovellukseen valmiiksi alueen kartat, niin sitten ei maksa. Jos taas sulla on niin, että se lataa karttoja netistä livenä koko ajan, niin laskua kyllä kertyy. (Riippuu siitä navigointiohjelmasta toki onko mahdollista että lataa kartat etukäteen ja sitten ohjelma käyttää niitä)

Vierailija
4/10 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksaa. Se vaan tyhmää olla ottamatta tyhmiltä omenajengiltä rahat pois.

Jos sen sijaan olet älykäs ja käytät Nokia Lumian karttoja, ne voi ladata etukäteen ja käyttö ei maksa mitään.

Itse olen pitänyt euroopassa mobiilidatan päällä, eikä maksua edes huomaa.

Vierailija
5/10 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omppujengiin en kuulu vaan Samsungia käytän. Ja sovelluksina Google maps ja Here. Miten se sovellus netin kautta ne kartat lataa, jos molemmat sovellukset toimivat ilman että on mobiilidata edes päällä?

Vierailija
6/10 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:11"]

No omppujengiin en kuulu vaan Samsungia käytän. Ja sovelluksina Google maps ja Here. Miten se sovellus netin kautta ne kartat lataa, jos molemmat sovellukset toimivat ilman että on mobiilidata edes päällä?

[/quote]

Lataa ne offline-kartat Suomessa. Mobiilidata pois päältä Lontoossa. Tarvitset vain GPS-signaalin kartan toimimiseen.

Vierailija
7/10 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:50"]

Tottakai maksaa. Se vaan tyhmää olla ottamatta tyhmiltä omenajengiltä rahat pois.

Jos sen sijaan olet älykäs ja käytät Nokia Lumian karttoja, ne voi ladata etukäteen ja käyttö ei maksa mitään.

Itse olen pitänyt euroopassa mobiilidatan päällä, eikä maksua edes huomaa.

[/quote]

Tuota, saa niitä Applellekin toki navigointiohjelmia, joihin kartat voi esiladata. Jopa ilmaisia. Itse käytän Sygic-nimistä joka on ilmainen.

Vierailija
8/10 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut mukana Irlannissa. ei se maksanut mitään. Karta piti muistaakseni ladata, vai oliko ne valmiina, en muista enää. Muistikuvani mukaan meidän anvissa on Länsi-Euroopan kartat valmiina. Ja niitä voi ja pitää päivittää.

Vierailija
9/10 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartat on ladattava etukäteen laitteelle, jotta niitä voi käyttää mobiilidatan ollessa pois päältä, gps -paikannus ei maksa eli mobiilidata pois ja gps päälle :)

Vierailija
10/10 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilidata ei Euroopassa maksa juuri mitää nykyään, joten ei kannata vältellä.