Joka viikonloppu puoliso juo itsensä humalaan
Olen niin väsynyt tähän. Juominen on hänen joka viikkonsa kohokohta ja varmaan elämän tarkoitus.
Kunhan selvitään joulusta jota tässä on järjestelty, niin sen jälkeen kerron hänelle, että on aika erota :(
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Heh, kuvitelkaa, jos parisuhteessa pitäisi suurinpiirtein kysyä lupa alkon juomiseen. Hyi helvetti. Onneksi en itse ole mikään kaikesta nariseva lehmä. Ihan luonnostaan tulee se, että antaa tilaa ja vapautta toiselle ihmiselle.
No tässähän aloittaja haluaakin lähteä pois juomisen tieltä, eikä estää sitä. Juova puoliso voi sitten varmasti etsiä itselleen sellaisen parisuhteen, jossa känni on luonnollinen olotila.
Itse en edes odottais joulun yli, vaan olisin jo eronnut tollasesta!
Tässäkin ketjussa näkee keillä on mahdollisesti itselläänkin alkon kanssa ongelmia. Alkoholismin perusteet, osa 1: omasta juomisesta syytetään aina muita.
Ai, kyllä mä itse myös otan alkoholia joka viikonloppu. Miesystävä myös. Lapset on jo aikuisia eikä me asuta yhdessä. Ihmettelen että miten hitossa toiset jaksaa olla aina selvinpäin. Työt ja muut asiat meillä kyllä hoidetaan mut muuten otetaan vapaalla just sen verran kaljaa kuin huvittaa. Mitäs siitä ? Useimmiten juomattomat on ihme nipottajia, ei ihmekään että puoliso alkaa juomaan vielä enemmän. Chillaa nyt ap vähän! Ole itsekin välillä vähän hönössä ja ota rennosti :)
Ei tästä koronasta muuten selviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kuvitelkaa, jos parisuhteessa pitäisi suurinpiirtein kysyä lupa alkon juomiseen. Hyi helvetti. Onneksi en itse ole mikään kaikesta nariseva lehmä. Ihan luonnostaan tulee se, että antaa tilaa ja vapautta toiselle ihmiselle.
No tässähän aloittaja haluaakin lähteä pois juomisen tieltä, eikä estää sitä. Juova puoliso voi sitten varmasti etsiä itselleen sellaisen parisuhteen, jossa känni on luonnollinen olotila.
ja useinhan nää känniääliöt ei yhtään tykkää edes siitä ajatuksesta, että se oma vaimokin örveltäisi yhtä nolosti kuin itse. Jonkun pitää pitää talo siistinä ja paikat kunnossa!
Meilläkin otetaan alkoa joka viikonloppu kun ei kiinnosta elää kituuttaa täällä loputtomiin. Ilo ilman viinaa on teeskentelyä. Ei ole lapsia ja mitä v.tt.a se muille kuuluu.
Viihdytä itse itseäsi eikä se ole toisen tehtävä olla joku viihdyttäjäsi että saisit raittiina aikasi kulumaan.
DrinkItUp kirjoitti:
Ai, kyllä mä itse myös otan alkoholia joka viikonloppu. Miesystävä myös. Lapset on jo aikuisia eikä me asuta yhdessä. Ihmettelen että miten hitossa toiset jaksaa olla aina selvinpäin. Työt ja muut asiat meillä kyllä hoidetaan mut muuten otetaan vapaalla just sen verran kaljaa kuin huvittaa. Mitäs siitä ? Useimmiten juomattomat on ihme nipottajia, ei ihmekään että puoliso alkaa juomaan vielä enemmän. Chillaa nyt ap vähän! Ole itsekin välillä vähän hönössä ja ota rennosti :)
Juon itsekin välillä, mutta minulla ei ole pakonomaista tarvetta säännölliseen humalaan viikottain. Siinä on iso ero.
Kukaan ei kiellä sinua juomasta, vaikka oletkin todennäköisesti riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja useinhan nää känniääliöt ei yhtään tykkää edes siitä ajatuksesta, että se oma vaimokin örveltäisi yhtä nolosti kuin itse. Jonkun pitää pitää talo siistinä ja paikat kunnossa!
Meillä pysyy talo siistinä vaikka kännitellään viikonloppuisin. Olemme niin tehokkaita että työt hoituu aina eikä mikään ole rempallaan tai tekemättä juomisen takia ja silti jää aikaa ryypiskelemiseen. Mitä ihmeen uusavuttomia muut ihmiset oikein ovat.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen se ukkosi on. Parisuhteessa voi tosiaan olla liian yksin.
Minä ainakin olen hyvin yksinäinen tässä. Työviikon jälkeen toinen katoaa kännimaailmaan, ei jää sitä yhteistä aikaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja se on sinulle ongelma, koska….? Sinunko pitäisi saada kontrolloida mitä toinen ihminen saa vapaa-aikanaan tehdä, juoda ja syödä?
Hiukan ohi, mutta tuli mieleen yksi ex. Ei ottanut sunnuntain ja torstain välillä tippaakaan edes ruoan kanssa, koska se oli hänestä merkki elämänhallinnan katoamisesta. Perjantaisin ja lauantaisin olikin sitten pakottava tarve vetää vähän enemmän.
Alkon käyttö sinänsä ei varmaan olisi ollut mulle ongelma (ei lapsia ja asuttiin erillään), vaan se että kännissä siitä tuli yleensä ihan eri ihminen. Yritti painostaa muakin juomaan ja jos en halunnut, veti kauheat tantrumit. Joskus lupaili olevansa seuraavan viikonlopun juomatta, mutta AINA löytyi joku syy jonka vuoksi sittenkin oli ihan perusteltua ottaa pari, ja sitten vielä pari. Krapulapäivät meni aina kokonaisuudessaan sängyn pohjalla. Jos ei syystä tai toisesta ollut mahdollista juoda, niin se ahdistus purkautui lähipiiriin.
Ei sellaista kovin kauaa jaksanut katsella.
Vierailija kirjoitti:
Ja se on sinulle ongelma, koska….? Sinunko pitäisi saada kontrolloida mitä toinen ihminen saa vapaa-aikanaan tehdä, juoda ja syödä?
Eihän ap yritä kontrolloida puolisonsa tekemisiä, syömisiä ja juomisia. Hän aikoo ottaa eron kännäävästä puolisosta. Puoliso saa jatkaa kännäämistä yksinään, aloittajalla on kuitenkin yhtäläinen oikeus tehdä elämässään asioita, jotka tekevät hänelle hyvää. Eroaminen alkoholistista on ainakin ollut yksi oman elämäni parhaista päätöksistä koskaan.
Onko se ukko joka kaljoitteli kuunnellen Irwiniä takkahuoneessa?
AikaAkka olet. Kyllä nyt perheen elättäjän pitää saada nollata viikonloppuna! Ties mitä shittiä kokee töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on yhteinen koti, niin on sillä väliä, minkälaisessa kunnossa siellä örvelletään. Sitten, jos molemmilla on omat kodit, niin EHKÄ voi toimia sellainen, että nähdään vain, kun molemmat ovat selvin päin ja ilman krapulaa.
Siis ihminen ei saa kotonaan olla vapaasti ja tehdä mitä haluaa vai? Kontrollifriikin asia määrätä sekin? Ei mikään ihme, että Jeppe juo…
Toki ihminen saa olla kotonaan vapaasti ja tehdä mitä haluaa. Kenelläkään ei kuitenkaan ole velvollisuutta elää sellaisen ihmisen kanssa, jonka olemisista ja tekemisistä ei pidä. Jos toinen haluaa kännätä vapaa-aikansa ja toinen ei halua katsoa kännäämistä, niin silloin on parasta erota ja muuttaa kumpikin omiin koteihinsa, joissa saa sitten olla vapaasti ja tehdä mitä lystää. Miksi sinusta aloittajan pitäisi kestää puolisonsa juomista sen sijaan, että ottaa eron?
Mäkeen vaan. Eroaminen alkoholistista ei ole koskaan surullinen asia.
Jos olet ryyppymies kuulolla, niin jätä AkKa!
Vierailija kirjoitti:
AikaAkka olet. Kyllä nyt perheen elättäjän pitää saada nollata viikonloppuna! Ties mitä shittiä kokee töissä.
Myös ap:llä on oikeus nollata viikonloppuna haluamallaan tavalla. Jos toisen kännäämisen katselu ei ole ap:lle mieluisa tapa nollata, on parempi erota. Eikös tuo ole win-win tilanne? Molemmat saavat nollata itselleen mieluisalla tavalla eli molemmat ovat tyytyväisiä?
Yksinäinen se ukkosi on. Parisuhteessa voi tosiaan olla liian yksin.