Mäkkäriruualla laihduttaminen!?
Olen 162 cm ja 99 kg painava nainen. Asun ihan mäkkärin vieressä ja aion aloittaa juustohampurilais dieetin, kun pidän niistä tosi paljon ja se on helppo tapa kontrolloida päivittäistä kalori määrää. Yhdestä mäkkärin juustohampurilaisesta saa 304 kaloria. Aion syödä niitä 4-5 kpl päivässä, lisäksi vitamiineja ja kalaöljyä ja ehkä jonkun hedelmänkin. Onko se hyvä määrä?
Liikuntana on kävelyä pari kilsaa päivässä ja voisin myös ruveta pyöräilemään 6 km kauppamatkan kerran viikossa. Kuinka kauan kestää ennen kuin saavutan tavoitepainoni 55 kg?
Kommentit (14)
Mä en voi edes kuin katsoa tummiin leipiin päin ja tulee vatsakipeäksi. Mulle siis sopisi täydellisesti tuollaisen höttöleivän syöminen. Höttöhän poistuukin tunnetusti nopeasti elimistöstä.
Mun on ihan pakko kertoo että mä oon joskus laihtunut ""mäkkidieetillä"" :D
Poikani ollessa pieni kiertelin oikeastaan joka päivä kaupungilla. Nukuttiin pitkään, aamupala väliin ja päivällä bic mac ateria light kolalla. Sitten taas kiertelyä ja puistoilua ja iltapalaksi vielä kotona jotain kevyttä, lähinnä puuroa ja leipää.
Laihduin kyllä ja vitsillä nimesin tuon mäkkidieetiksi :)
Äh, alkoi tehdä mieli mäkkiin!!!!
Muuta pois siitä jos mahdollista, silloin on helpompi laihduttaa ihan perusruoalla.
Mä olen aina ajatellut, että Hese dieetti olis mahtava. Kävisi kerran päivässä syömässä juustoaterian. Sais syödä helposti, halvalla ja hyvää. Siihen päälle tarpeeksi nestettä ja liikuntaa, taatusti laihtuisin.
Mikä idiootti! Joko haluat laihtua tai sitten et. Joko muutat elämäntapasi tai sitten et. Hyvin yksinkertaista. EI laihtumiseen ole mitään oikotietä ja jos tosissasi mietit niin et sä juustohampurilaisia syömällä sitä ihannepainoa pysyvästi saavuta.
Kyllä noin varmasti laihtuu mutta eikö ole ihan yleisessä tiedossa että pitkällä tähtäimellä (jo kuukauden-parin jälkeen) tuollaisesta ravinnosta saattaa saada sydämen rytmihäiriöitä ja muita vakavia terveyshaittoja...
No huhhuh, kato nyt ensin vaikka super size me-dokumentti. Ihan että vaikka ei kalorimääräisesti söisikään liikaa, tuollaisella täysin ravintoköyhällä paskaruoalla saat itsesi sairaalaan.
Kalorimäärää rajoittamalla laihtuu.
Mäkkäriruuassa vaan se ongelma, että verensokeri laskee jyrkästi tollaisen aterian jälkeen jolloin saatat syödä enemmän kuin tarvitsisi. Lisäksi ne juustohampurilaiset eivät ole mikään loppuelämän ratkaisu.
Parasta olisi jos söisit terveellisesti ja liikkuisit, ja unohtaisit vaikka vaa-an lukemat kunnes olet saanut ruokavaliosi tasapainoon. Ei ole sekään niin vaikeaa: menet kauppaan kylläisenä, ja pysyt tiukkana. Ei ylimääräisiä ostoksia eikä mäkkärikäyntejä, ja a vot!
Tämä aloitus huutaa provoa, vaikka nyt onkin tiistai aamu eikä aivot raksuta vielä täysillä...
Nuo juustoburgerit ovat täyttä höttöä vailla mitään kunnollista ravintoarvoa. Pihvi sielä välissä on ok, mutta se valkoinen hampparileipä kasaantuu suoraan reisiin
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:16"]Kalorimäärää rajoittamalla laihtuu.
Mäkkäriruuassa vaan se ongelma, että verensokeri laskee jyrkästi tollaisen aterian jälkeen jolloin saatat syödä enemmän kuin tarvitsisi. Lisäksi ne juustohampurilaiset eivät ole mikään loppuelämän ratkaisu.
Parasta olisi jos söisit terveellisesti ja liikkuisit, ja unohtaisit vaikka vaa-an lukemat kunnes olet saanut ruokavaliosi tasapainoon. Ei ole sekään niin vaikeaa: menet kauppaan kylläisenä, ja pysyt tiukkana. Ei ylimääräisiä ostoksia eikä mäkkärikäyntejä, ja a vot!
[/quote]
Kieltäminen ja rajoittaminen on pahasta. Itse opettelin syömään vain kun on nälkä ja ei koskaan ähkyyn asti, mutta voin syödä aivan sitä mitä tekee mieli. Tuntuu ihanalta kun voin syödä vaikka sipsejä klo 10 aamulla jos tekee mieli, ja silti paino putoaa koko ajan.
Mulla vois toimia oikein loistavasti tollanen laihdutus että sais syödä vaan mäkkäriruokaa. Nimittäin kun en söis sieltä mitään :D Joku salaatti menis varmaan jos hätä tulis.
Osta vaikka juusto tai kaksi päivässä suolaiseen herkutteluun ja muuten syö terveellisesti.
Kuulostaa hyvältä dieetiltä! Pidä Elmu-kelmua tiukasti ympärilläsi joka kerta kun syöt hampurilaista (maksimoi läskin hikoilua) niin uskon että saat 20kg pois kesään mennessä ja sittenhän voikin jo aloittaa syksyn tullessa jouluisen konvehti-kinkku-dieetin. Itse lisäisin kyllä vielä liikuntaa sen verran, että kyykkäisin samalla kun tekisin mäkkärissä tilausta, ettei lihakset häviä kokonaan dieetin aikana.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:18"]
Tämä aloitus huutaa provoa, vaikka nyt onkin tiistai aamu eikä aivot raksuta vielä täysillä...
Nuo juustoburgerit ovat täyttä höttöä vailla mitään kunnollista ravintoarvoa. Pihvi sielä välissä on ok, mutta se valkoinen hampparileipä kasaantuu suoraan reisiin
[/quote]
Onhan niissä kurkkua ja sipulia. Ja ketsuppia ja sinappia. Eikä lainkaan rasvaista majoneesia.