Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunto näytössä ikäsyrjintää

Vierailija
10.12.2021 |

Kaikkea olen nähnyt mutta en vielä ikäsyrjintää asuntonäytössä. Olen reilu 30 vuotias yksin asuva nainen, työssäkäyvä, en polta eikä lemmikkejä. No, tänään kävin katsomassa asuntoa ja näyttö kesti noin 2 min. jos sitäkään, kun joku vanhempi nainen sanoi, että haluaa asunnon kun me muut katsojat ei heti sitä toitotettu mutta kuitenkin haluttiin asunto. Joten tämä nainen sai sen, ja perusteluina oli vuokranantajan puolelta se, että kun tässä asuu muitakin iäkkäitä ja vanhempaa sakkia. Ihan käsittämätöntä, eivät edes luottotietoja tältä vanhukselta katsottu tai kysytty, että onko työelämässä vai Kelako maksaa vuokran. Aivan käsittämätöntä, moukkamaista. Ajanhukkaa. Yleensä vuokranantajaa kiinnostaa, että onko asukas työelämässä ja onko edes luottotiedot kunnossa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto, näytössä ikäsyrjintää

Vierailija
2/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ehdottanut mummolle että otatte asunnon yhdessä ja vuokra puoliksi, kun niin kovasti siihen halusit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina miettinyt eikö ole myös jonkinlaista syrjintää jos vuokranantaja tai kämppis etsii tiettyä sukupuolen edustavaa henkilöä. hetero miehenä asuisin mielelläni naisen kanssa eikä siinä tarvii olla mitään sen ihmeempää.

Vierailija
4/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen vuokranantaja saa päättää vuokralaisena. Jos pahoitit siitä mielesi, jäät miettimään sitä valitettavasti yksin. Nyt leuka korkealle ja kohti uusia pettymyksia 💪 Se kämppä ei ollut sua varten.

Ps. Valitettavasti aikuisenakin itse kukin törmää siihen, ettei aina saa kaikkea, mitä haluaa. Toki se on harvinaisempaa, kun itse kaiken maksaa.

Vierailija
5/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis: yksi henkilö sanoi haluavansa asunnon ja sai sen. Muut henkilöt alkoivat vasta sen jälkeen sanoa, että hekin ehkä olisivat halunneet, mutta se yksi sai sen jo. Mikä tässä nyt niinku meni väärin?

Vierailija
6/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajalla on oikeus valita vuokralaisensa. Kyllä minäkin asuntoa vuokratessa yritän vähän miettiä sitä, että taloyhtiöön, jossa asuu iäkkäämpää väkeä, en mielläni ota parikymppistä kolmivuorotyötä tekevää nuorta asukkaaksi, kun tiedän varmuudella etukäteen siitä tulevan ongelmia. Samoin kun johonkin levottomampaan opiskelija- ja keikkaduunariasuntoja täynnä olevaan taloyhtiöön en ensisijaisesti halua vuokralaiseksi perhettä, jolla on pieniä lapsia. Se on hieno ajatus, että kaikenlaiset ihmiset asumaan sekaisin vaan taloyhtiöihin, mutta käytännössä tämä harvemmin toimii jos haluaa pitkäaikaisia vuokralaisia.

Seuraavaan näyttöön vaan paikalle ja parempaa onnea, kyllä se kämppä löytyy sinullekin.

Vierailija
7/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis: yksi henkilö sanoi haluavansa asunnon ja sai sen. Muut henkilöt alkoivat vasta sen jälkeen sanoa, että hekin ehkä olisivat halunneet, mutta se yksi sai sen jo. Mikä tässä nyt niinku meni väärin?

eli tiedoksi kaikille heti kun jalalla astuu sisälle tai kättelee esittelijää pitää kiljasta heti, ihan varmuuden vuoksi; "mä otan tän!!" sitten voi jälkeen päin perua kun näkee enemmän asuntoa. vanha kunnon ala-asteen huuto äänestys on juuri sitä mitä tän päivän sivistyneet aikuiset keskenään kaipaakin.

Vierailija
8/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhus olisi työelämässä?

Vierailija
9/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo typerää yleistystä, mutta tyypillistä suomalaista moukkamaisuutta. Jos on nuori niin heti on muka joku ihme hyypiö mutta jos on mummeli niin muka "parempi". Itse ottaisin työssäkäyvän joka maksaa itse vuokran, en Kelan elättejä enään ota.

Vierailija
10/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi kirjoittaa noin huonoa Suomea? Yhdyssanat, pilkkusäännöt, ja... no olkoon, et sinä ymmärrä. Onneksi et kämppää saanut. Vaikka typerä provohan tämä.

Tarkistetaanko luottotiedot toisiaan näytössä muitten katsojien paikalla ollessa? Jos, niin miksi ihmeessä?

Vierailija
11/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää näyttää vanhem malta.

Vierailija
12/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kerran niin, että kun kävin katsoon asuntoa ja halusin asiaa miettiä, niin vuokranantaja suuttui siitä ja haukkui minut ylimieliseksi, kun halusin sitä miettiä. En ottanut asuntoa, ja syy oli vuokranantajan käytöksessä. Näin meillä suomessa, jossa sivistys vain kukkii. Nyt lähdössä ulkomaille, ja toivottavasti en palaa.

Vierailija
13/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi kirjoittaa noin huonoa Suomea? Yhdyssanat, pilkkusäännöt, ja... no olkoon, et sinä ymmärrä. Onneksi et kämppää saanut. Vaikka typerä provohan tämä.

Tarkistetaanko luottotiedot toisiaan näytössä muitten katsojien paikalla ollessa? Jos, niin miksi ihmeessä?

Kyllä, ne suureen ääneen huudetaan kuin lottonumerot.

Vierailija
14/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin näkee kuka on typerä.

Vierailija
15/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi kerran niin, että kun kävin katsoon asuntoa ja halusin asiaa miettiä, niin vuokranantaja suuttui siitä ja haukkui minut ylimieliseksi, kun halusin sitä miettiä. En ottanut asuntoa, ja syy oli vuokranantajan käytöksessä. Näin meillä suomessa, jossa sivistys vain kukkii. Nyt lähdössä ulkomaille, ja toivottavasti en palaa.

😂

Nuo ihanat, kuuluisat ulkomaat.

Tulet yllättymään, jos vuokralla siellä ulkomaassa asut.

😂

Vierailija
16/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen aina miettinyt eikö ole myös jonkinlaista syrjintää jos vuokranantaja tai kämppis etsii tiettyä sukupuolen edustavaa henkilöä. hetero miehenä asuisin mielelläni naisen kanssa eikä siinä tarvii olla mitään sen ihmeempää.

Minä asuin kerran ikäiseni miehen kämpppiksenä. Mies oli ihan kiva, mutta arvaa, kumpi joutui siivoamaan?

Vierailija
17/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa "Suomea"? 

Niinpä.

Vierailija
18/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman luulet asuvan asunnossa pidempään: nuoren parhaassa seurusteluiässä olevan naisen vai keski-ikäisen sinkkutantan?

Vierailija
19/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ne suureen ääneen huudetaan kuin lottonumerot.

Ahaa, kiva tietää.

En ole koskaan vuokralla asunut, tuommoinenkin jäänyt kokematta. Voi minua!

Mistä kaikesta ollenkaan jäänyt paitsi.

Vierailija
20/26 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoa "Suomea"? 

Niinpä.

Huomasin mutta ehdin painaa ”lähetä”, tabletti korjaa aina maan nimen isolla, olisi pitänyt oikolukea, anteeksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä