And just like that - en kestä!
Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.
Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.
Kommentit (2789)
Ihmettelen miten kukaan tätä jaksaa katsoa - about 50-60 vuotiaita ryppyisiä irstaita vanhoja mummoja ? Alkuperäinen sex ja city ihan karmeaa paskaa. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten kukaan tätä jaksaa katsoa - about 50-60 vuotiaita ryppyisiä irstaita vanhoja mummoja ? Alkuperäinen sex ja city ihan karmeaa paskaa. Ei jatkoon.
Sinä? ihan karsea paskaa myös ei jakoon. En ymmärrä miksi kukaan jaksaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Noi lapset on ihan päästään sekaisin ja osa syy siihen on jatkuva ymmärtäminen ja kaikessa periksi antaminen.
Miten ovat "päästään sekaisin"? Tarkoititko sitä, että Lily halusi harrastaa poikaystävänsä kanssa seksiä? Eikös ole ihan normaalia, että sen ikäiset miettii jo noita juttuja. Ihan tyypillisiltä teineiltä mielestäni vaikuttavat. Ainoastaan tosi hemmotelluilta ja voisivat kyllä olla kiitollisempia vanhenmilleen. Mutta kuulunee ikään tuo itsekeskeisyys. Vanhempana sitten ymmärtävät arvostaa sitä mitä ovat saaneet ja miten onnekkaita ovat.
Teinit ovat itsekeskeisiä ja ajattelevat seksiä, tottakai. Mutta tuo Rock-sekoilu nyt ainakin. Asiasta ei edes keskusteltu sen kummemmin.
Ja juuri tuo hemmottelu. Kun lapsille ei pystytä sanomaan vastaan, syntyy juuri tuollaisia että äiti etsii lumimyrskyssä kondomeja.
Kun voisi sanoa, että jos olet mielestäsi tarpeeksi vanha harrastamaan seksiä, olet tarpeeksi vanha hoitamaan ehkäisyn.Kyllä mä olen auttanut lapsiani ehkäisyasioissa kun ne ovat tulleet ajankohtaiseksi. Kertonut eri vaihtoehdoista ja katsonut että niitä on saatavilla tai että on rahaa niihin. Että samaistun kyllä.
Juu juu niin varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Noi lapset on ihan päästään sekaisin ja osa syy siihen on jatkuva ymmärtäminen ja kaikessa periksi antaminen.
Miten ovat "päästään sekaisin"? Tarkoititko sitä, että Lily halusi harrastaa poikaystävänsä kanssa seksiä? Eikös ole ihan normaalia, että sen ikäiset miettii jo noita juttuja. Ihan tyypillisiltä teineiltä mielestäni vaikuttavat. Ainoastaan tosi hemmotelluilta ja voisivat kyllä olla kiitollisempia vanhenmilleen. Mutta kuulunee ikään tuo itsekeskeisyys. Vanhempana sitten ymmärtävät arvostaa sitä mitä ovat saaneet ja miten onnekkaita ovat.
Teinit ovat itsekeskeisiä ja ajattelevat seksiä, tottakai. Mutta tuo Rock-sekoilu nyt ainakin. Asiasta ei edes keskusteltu sen kummemmin.
Ja juuri tuo hemmottelu. Kun lapsille ei pystytä sanomaan vastaan, syntyy juuri tuollaisia että äiti etsii lumimyrskyssä kondomeja.
Kun voisi sanoa, että jos olet mielestäsi tarpeeksi vanha harrastamaan seksiä, olet tarpeeksi vanha hoitamaan ehkäisyn.Kyllä mä olen auttanut lapsiani ehkäisyasioissa kun ne ovat tulleet ajankohtaiseksi. Kertonut eri vaihtoehdoista ja katsonut että niitä on saatavilla tai että on rahaa niihin. Että samaistun kyllä.
Ihan totta olet ollut oven takana koputtelemassa tietäen, että tyttäresi viettää eka kertaansa oven toisella puolella?
Olet kyllä aika erikoisuus näin suomalaisittain. Kyllähän muutkin toki ehkäisystä keskustelee ja juttelee ja auttaakin, mutta vähän sentään vähemmällä konkreettisella, fyysisellä osallistumisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta olet ollut oven takana koputtelemassa tietäen, että tyttäresi viettää eka kertaansa oven toisella puolella?
Olet kyllä aika erikoisuus näin suomalaisittain. Kyllähän muutkin toki ehkäisystä keskustelee ja juttelee ja auttaakin, mutta vähän sentään vähemmällä konkreettisella, fyysisellä osallistumisella.
Jep. Suuri osa vanhemmista juttelee ehkäisystä ja seksistä lapsille, ennen kuin olettaa sen olevan ajankohtaista, olen minäkin jutellut mm. vastuusta ja toisen ihmisen kunnioittamisesta, myös ehkäisystä ja siitä, mikä varmuus kullakin välineellä on, jne.
Siitä huolimatta olisin äimistynyt aika tavalla, jos lapseni olisi ensin ilmoittanut minulle, että lähtee nyt harrastamaan seksiä ja sen jälkeen esittänyt minulle vaatimuksen tuoda tarvittavat ehkäisyvälineet.
Kyllä minä todellakin ajattelin, että tämä on lapsen ja partnerin yksityisasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli outoa että Samantha olisi tullut asunnon takia takaisin mutta Kihon hautajaisten takia ei.
Mä kans ihmettelin tätä Samantha juttua, tuntui tosi irralliselta. Enteileekö sellaista, että palaisi seuraavalle kaudelle.
Tuskin palaa ja olisi saanut tämänkin jättää väliin, ihan turha puhelinkeskustelu.
Sehän siinä on, kun olin niin irrallinen. Sitten siinä olisi pointtia, jos Samanthalla olisi jokin osuus tulevissa kausissa. Nyt jää hämäräksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli outoa että Samantha olisi tullut asunnon takia takaisin mutta Kihon hautajaisten takia ei.
Mä kans ihmettelin tätä Samantha juttua, tuntui tosi irralliselta. Enteileekö sellaista, että palaisi seuraavalle kaudelle.
Tuskin palaa ja olisi saanut tämänkin jättää väliin, ihan turha puhelinkeskustelu.
Sehän siinä on, kun olin niin irrallinen. Sitten siinä olisi pointtia, jos Samanthalla olisi jokin osuus tulevissa kausissa. Nyt jää hämäräksi.
Nyökkäys faneille, jotk ovat halunneet Samanthaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyökkäys faneille, jotk ovat halunneet Samanthaa takaisin.
Tämähän se onkin ollut, että sarjassa on nyökytelty ja pyllistelty sinne tänne viemättä mitään juonta yhtään syvemmälle ja pidemmälle.
Jostain muuten luin, että moni "asiantuntija", eli Hollywoodin julkkistoimittajat ovat hämmästyneet huomatessaan, miten Samanthan hahmo kannatteli Sinkkistä. No me täällä emme ole hämmästyneet😂 Mutta hyvä huomio siinä kolumnissa kyllä oli, että jos ajatellaan kaikkia niitä elämään jääneitä sanontoja, kuten I love you, but I love me more, niin nehän itse asiassa olivat Samanthan repliikkejä.
Nyt tuli kyllä taas ikävä hänen elämänasennettaan ja sitä paitsi, toisin kuin Carrie, hän oli AINA oikea ystävä.
Nyt kun minulla on vielä HBO-tilaus, päätin kokeilla tuota Sarah Jessica Parkerin tähdittämää Divorce-sarjaa (draamakomedia). Yllätyin, että siitä on tehty peräti 3 kautta, luulin pelkäksi minisarjaksi. 1. kauden loppupuolella galleristi-Frances (SJP:n hahmo) tapaa taidepiireissä Seeman näyttelemän hahmon, tämä kuvattu siis 2016. Mutta oli vain yhden jakson vierailu. Ja myös sarjan naisvihamielinen asianajaja Tony Silverscreek (Dean Winters) oli tuttu kasvo SATC:sta. Winters näytteli Sinkkuelämäässä Carrien fuckbuddya John McFaddenia.
Olen nyt menossa 2. kaudessa Divorcessa. Ihan ok sarja. Virkistävän raadollista ja suoraa puhetta, ei sisällä "woketusta" (koska tehty aiemmin). SJP onnistuu olemaan tässäkin sarjassa toisinaan vähän ärsyttävä, tai itse ainakin olen enemmän erovan miehen puolella. Mukavaa vaihtelua nähdä SJP äidin roolissa (joka uraäitinä usein kipuilee. Etenkin teinitytär tuntuu suosivan enemmän isäänsä). Ihan kelpo sarja, menee paremman puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en.Minä tarkoitan sitä, että he käyttäytyvät täysin piittaamattomasti. Heidän ongelmansa ovat heidän vanhempiensa ongelmia. Heidän seksielämänsä kuuluu ja näkyy myös heidän vanhemmilleen. He juoksuttavat vanhempiaan kuin palvelusväkeä, etenkin äitejään, joka onkin superedistynyttä.. kunnioitus vanhempia kohtaan edes siinä määrin kuin on peruskunnioitus satunnaista ohikulkijaa kohtaan loistaa poissaolollaan. Kaikesta syntyy valtavaa draamaa, jota äidit eivät pyri laittamaan mittasuhteisiin, vaan lietsovat. Äidit vertailevat pääsivätkö listalle, jossa omien lasten koulukaverit miettivät huolisivatko äitejä seksikumppaniksi vai ei. Jatkanko vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en.Minä tarkoitan sitä, että he käyttäytyvät täysin piittaamattomasti. Heidän ongelmansa ovat heidän vanhempiensa ongelmia. Heidän seksielämänsä kuuluu ja näkyy myös heidän vanhemmilleen. He juoksuttavat vanhempiaan kuin palvelusväkeä, etenkin äitejään, joka onkin superedistynyttä.. kunnioitus vanhempia kohtaan edes siinä määrin kuin on peruskunnioitus satunnaista ohikulkijaa kohtaan loistaa poissaolollaan. Kaikesta syntyy valtavaa draamaa, jota äidit eivät pyri laittamaan mittasuhteisiin, vaan lietsovat. Äidit vertailevat pääsivätkö listalle, jossa omien lasten koulukaverit miettivät huolisivatko äitejä seksikumppaniksi vai ei. Jatkanko vielä?
Ja mulla on siis omakin lukiolainen, joka tietää ehkäisystä kyllä ja siitä, ettei seksiin painosteta ketään, eikä sitä ole pakko harrastaa yhtään sekuntia ennen kuin itseä huvittaa, se ei ole kilpailu, jossa voi suoriutua hyvin tai huonosti jne. Mutta huolimatta siitä, että puhumme kaverisuhteista, harrastuksista, epävarmuuksista, menneistä tapahtumista, tulevaisuuden suunnitelmista, ihan kaikesta, emme ole kertaakaan puhuneet ihastumisista. Olen joskus kysynyt ja todennut, ettei mitä ilmeisimmin ainakaan nyt kuulu mulle. En oikein tiedä mitä ajattelisin jos hän rynkyttäisi seksikumppania viereisessä huoneessa niin että kattolamput heiluu, en ehkä ainakaan onnistuneeni täysin seksuaalikasvatuksessa siltä osin, että seksi olisi aluksi enemmänkin nuoren ihastuksen tunteenosoitus ja yhteisen luottamuksen rakentamista ja sitä temppuosastoa ehtii harrastaa sitten aikuisempana tai vakiintuneemmassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla on siis omakin lukiolainen, joka tietää ehkäisystä kyllä ja siitä, ettei seksiin painosteta ketään, eikä sitä ole pakko harrastaa yhtään sekuntia ennen kuin itseä huvittaa, se ei ole kilpailu, jossa voi suoriutua hyvin tai huonosti jne. Mutta huolimatta siitä, että puhumme kaverisuhteista, harrastuksista, epävarmuuksista, menneistä tapahtumista, tulevaisuuden suunnitelmista, ihan kaikesta, emme ole kertaakaan puhuneet ihastumisista. Olen joskus kysynyt ja todennut, ettei mitä ilmeisimmin ainakaan nyt kuulu mulle. En oikein tiedä mitä ajattelisin jos hän rynkyttäisi seksikumppania viereisessä huoneessa niin että kattolamput heiluu, en ehkä ainakaan onnistuneeni täysin seksuaalikasvatuksessa siltä osin, että seksi olisi aluksi enemmänkin nuoren ihastuksen tunteenosoitus ja yhteisen luottamuksen rakentamista ja sitä temppuosastoa ehtii harrastaa sitten aikuisempana tai vakiintuneemmassa suhteessa.
Meillä ei onnistuisi tyttöystävän asuminen meidän kotona poikamme huoneessa ja vielä tuollainen rynkytys, että lamput helisee. Ja vielä puolialastomana kulkeminen kodissamme.
Enkä todellakaan lähtisi ostamaan kumeja yhtään mistään eikä lapseni edes kertoisi milloin meinaa panna. Mitä se edes minulle kuuluisi? En mäkään kerro lapsille, että nyt mennään isän kanssa harrastamaan seksiä. Enkä kellekään muullekaan ja saman oikeuden suon myös omille lapsille.
Vaikuttaa, ettei käsikirjoittajille ole omia lapsia vaan yrittävät kertoa millainen olisi heidän mielestään ihanne-äiti. Jos joku keski-ikäinen mamma olisi kirjoittanut todellisen elämänkokemuksen pohjalta nuo kohtaukset, niin luultavasti olisivat hyvin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääpointti kaikilla järjissään olevilla (eli muilla kuin vänkääjällä) on koko ajan ollut, että ne hahmot ei ole kenenkään ärsyttämistä varten siihen sarjaa valittu, olipa mukanaolon syy mikä tahansa. Kaiken ei aina tarvitse koskea valkoista heteroa ja diversiteetti ei ole mikään hyökkäys ketään vastaan ja on valta-asemassa olevalta itsekästä edes uhriutua jonkun sarjan hahmovalinnoista.
Ei niitä hahmoja ole varmaan valittu kenenkään suoranaista ärsyttämistä varten, mutta kun se ongelma on siinä, miten itsestäänselvää on, että hahmot on otettu sarjaan tasan sen diversiteetin vuoksi. En tiedä muista, mutta minua diversiteetissä ei ärsytä muu kuin sen patologinen tuputtaminen.
On myös aika surullista ja ehkäpä woke-ajalle ominaista, ettå yhdistetään eri mieltä oleminen ja uhriutuminen/hyökkääminen samaksi asiaksi.
Mä taas puolestani oon tätä ketjua lukiessani ihmetellyt että miksi jotakuta ärsyttää se, että jossain yritetään ottaa muutkin huomioon. Miten se on itseltä pois? Mulle se on sarjan plussapuoli, että siihen on otettu uusia hahmoja diversiteetin lisäämiseksi enkä ymmärrä miten ja miksi siitä voisi ärsyyntyä.
On myös outoa kokea muiden kuin itsen huomioonottaminen "tuputtamiseksi". Siinä tuntuu olevan takana käsitys että edelleen sarjaa tehdään pelkästään sun viiteryhmälle jolloin ne asiat jotka on tehty muita ajatellen tuntuvat tuputtamiselta. Ehkä kannattaa hyväksyä että sarjaa tehdään myös muille eikä sen tarvitse olla itseltä pois jos muutkin kokisivat sen omakseen.
Mua ärsyttää sarjassa pelkästään se että se on ns. juosten kustu, tuntuu että missään kohtaa juonta ei ole mietitty seuraavaa käännettä pidemmälle. Ei ole syvyyttä. Mutta se olisi sarjan ongelma, vaikka siinä ei olisi pyritty lisäämään diversiteettiä tipan tippaa.
- eri
Ärsyyntyminen tulee siitä, että kyse on wanhasta kulttisarjasta, jonka kohdalla tämä diversiteetti on päälleliimattua eli epäaitoa. Lue: diversiteetti itsellään ei ärsytä, vaan wanhan sarjan väkisin vääntäminen woke-aikaan.
Suora jatko Sex and the Citylle ja päälleliimattu diversiteetti = epäonnistuminen. Olisi ennemmin aloittanut kokonaan uuden sarjan, vaikka nimeltään "Petting and the Town" ja ladannut siihen vaikka täyden värisuoran kaikkea mahdollista.
Mua ei ärsytä Kihon kuolema, mutta jatkuva rasismipelleily ihonvärin ja homouden suhteen on naurettavaa. Etsitään Charlotten juhliin mustaa pariskuntaa ja Miranda möläyttelee tummaihosen opettajansa puolesta kaikkea. Öh. Ja Mirandan poika ja tyttöystävä ärsyttää myös jostain syystä, kun heidät on nostettu edustamaan nykyaikasta nuorisolaista parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti käsikirjoittajat lukevat yleisön mielipiteitä ja jättävät Chen pois seuraavalta kaudelta. Sehän on ollut maailmanlaajuisesti sarjan vihatuin hahmo, niin eivät tuo sitä enää kolmannelle kaudelle. Mielenkiintoista nähdä, miten jatkavat sarjaa, mutta parannusta pitää kyllä tulla että katsojat pysyvät vielä sarjan mukana.
Luin juuri että toinen kausi oli kaikkien aikojen katsotuin Max Originals -sarja. Tässä siis motiivia sarjan jatkamiselle. Eli katsojia kyllä riittää vaikka varmaankin moni (kuten myös minä) ei edes kauheasti pitänyt näkemästään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti käsikirjoittajat lukevat yleisön mielipiteitä ja jättävät Chen pois seuraavalta kaudelta. Sehän on ollut maailmanlaajuisesti sarjan vihatuin hahmo, niin eivät tuo sitä enää kolmannelle kaudelle. Mielenkiintoista nähdä, miten jatkavat sarjaa, mutta parannusta pitää kyllä tulla että katsojat pysyvät vielä sarjan mukana.
Mua ei ainakaan Che haittaa yhtään, ihan hyvin saa jatkaa mun puolesta. Onko hänessä ärsyttäviä piirteitä? No totta hitossa on. Mutta niinhän se on elämässäkin - ihmisiä on erilaisia, jotkut on mukavia ja toiset kusipäitä. Ja ihmisissä on myös eri ulottuvuuksia: joku voi ensin vaikuttaa kivalta ja sitten käyttäytyykin törkeästi. Minusta Che teki hienosti, kun pyysi anteeksi sanojaan, siihen ei kaikki kykene. Oikeastaan voisi sanoa, että Che on ollut mielenkiintoinen lisä sarjaan - niin kuin ne muutkin erilaiset tyypit, olkoon vaan miten päälleliimattua sitten hyvänsä.
Kaksi kautta isossa roolissa on liikaa. Minulle hänen sukupuoli-identiteettinsä on ihan se ja sama, mutta hahmo on mielettömän raskas ja stand up -koomikkous pahanmakuinen kirsikka kakun päälle. Tämä tuntuu samalta, kuin olisi joutunut seuraamaan vaikka Bergerin lyttäävän Carrieta pari kautta ja sarjan maailmassa kaikki vaan ihailisivat toksista ukkelia.
Tuntuu että stand up -koomikkous on Chelle vain tekosyy olla avoimesti ilkeä. Veetuilla vitsin varjolla. Tällaisia stand up -koomikkoja on tietysti oikeastikin olemassa, joten siinä mielessä hahmo on kai realistinen. Jenkeillä nyt on muutenkin vallalla vitsikulttuuri, jossa nimenomaan revitään vitsiä toisten kustannuksella (esim. roastit). Mutta minusta on jotenkin kummallista, että hahmo, joka edustaa kaikkea wokea, on niin kamala muita kohtaan, ja se on muka ihan OK. Eli kaikkien muiden pitää kyllä ottaa huomioon hänen pronomininsa ym, koska muuten hän loukkaantuu, mutta hänen ei tarvitse ottaa huomioon toisten tunteita vähäisessäkään määrin. Ei vapaa itseilmaisu tarkoita sitä, että muille voisi olla ihan kxxxpää. Ja on aika huolestuttavaa jos käsikirjoittajat eivät näe tässä dynamiikassa mitään kritisoitavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan Che haittaa yhtään, ihan hyvin saa jatkaa mun puolesta. Onko hänessä ärsyttäviä piirteitä? No totta hitossa on. Mutta niinhän se on elämässäkin - ihmisiä on erilaisia, jotkut on mukavia ja toiset kusipäitä. Ja ihmisissä on myös eri ulottuvuuksia: joku voi ensin vaikuttaa kivalta ja sitten käyttäytyykin törkeästi. Minusta Che teki hienosti, kun pyysi anteeksi sanojaan, siihen ei kaikki kykene. Oikeastaan voisi sanoa, että Che on ollut mielenkiintoinen lisä sarjaan - niin kuin ne muutkin erilaiset tyypit, olkoon vaan miten päälleliimattua sitten hyvänsä.
Kaksi kautta isossa roolissa on liikaa. Minulle hänen sukupuoli-identiteettinsä on ihan se ja sama, mutta hahmo on mielettömän raskas ja stand up -koomikkous pahanmakuinen kirsikka kakun päälle. Tämä tuntuu samalta, kuin olisi joutunut seuraamaan vaikka Bergerin lyttäävän Carrieta pari kautta ja sarjan maailmassa kaikki vaan ihailisivat toksista ukkelia.
Tuntuu että stand up -koomikkous on Chelle vain tekosyy olla avoimesti ilkeä. Veetuilla vitsin varjolla. Tällaisia stand up -koomikkoja on tietysti oikeastikin olemassa, joten siinä mielessä hahmo on kai realistinen. Jenkeillä nyt on muutenkin vallalla vitsikulttuuri, jossa nimenomaan revitään vitsiä toisten kustannuksella (esim. roastit). Mutta minusta on jotenkin kummallista, että hahmo, joka edustaa kaikkea wokea, on niin kamala muita kohtaan, ja se on muka ihan OK. Eli kaikkien muiden pitää kyllä ottaa huomioon hänen pronomininsa ym, koska muuten hän loukkaantuu, mutta hänen ei tarvitse ottaa huomioon toisten tunteita vähäisessäkään määrin. Ei vapaa itseilmaisu tarkoita sitä, että muille voisi olla ihan kxxxpää. Ja on aika huolestuttavaa jos käsikirjoittajat eivät näe tässä dynamiikassa mitään kritisoitavaa.
Toisaalta. Ärsyttäviä kusipäitä on maailma pullollaan, joten siinä mielessä Che on ihan realistinen hahmo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Valitettavasti hän hahmona ruokkii stereotypiaa katkerasta sukupuolivähemmistön edustajasta, joka kokee koko maailman olevan häntä vastaan /hänelle jotain velkaa. Kyllä minä ymmärrän ihmisen henkilökohtaiset vaikeudet. Eikä se ole muissakaan ihmisryhmissä mitenkään tavatonta, että ihminen jolla on jonkinlaista kamppailua, puhumattakaan vaikka kiusaamisesta, kokee epäluottamusta ja antipatiaa muita kohtaan. Tai kokee, ettei kaikkien vaikeuksien jälkeen tarvitse enää ottaa keneltäkään mitään vastaan. Mutta liian usein se asenne kääntyy jotain vilpittömin aikein toimivaa vastaan. Räjähdetään vanhuksen silmille, kun ei ole osannut riittävän nopeasti päivittää ymmärrystään maailmasta kuten se on hänelle 70 vuotta näyttäytynyt. Vihataan avoimesti jotain lahkolaisia, jotka ovat ympäristönsä tuotteita ja hyvin usein aika voimakkaan manipuloinnin kohteita lapsesta saakka. Leimataan syrjinnäksi kaikki lainopilliset tai yhdenvertaisuusproblemaattiset pohdinnatkin jos ne haastaa omia näkemyksiä yhtään. Tässä sarjassa esim mirandalle veetuileminen julkisesti, not cool,
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun minulla on vielä HBO-tilaus, päätin kokeilla tuota Sarah Jessica Parkerin tähdittämää Divorce-sarjaa (draamakomedia). Yllätyin, että siitä on tehty peräti 3 kautta, luulin pelkäksi minisarjaksi. 1. kauden loppupuolella galleristi-Frances (SJP:n hahmo) tapaa taidepiireissä Seeman näyttelemän hahmon, tämä kuvattu siis 2016. Mutta oli vain yhden jakson vierailu. Ja myös sarjan naisvihamielinen asianajaja Tony Silverscreek (Dean Winters) oli tuttu kasvo SATC:sta. Winters näytteli Sinkkuelämäässä Carrien fuckbuddya John McFaddenia.
Olen nyt menossa 2. kaudessa Divorcessa. Ihan ok sarja. Virkistävän raadollista ja suoraa puhetta, ei sisällä "woketusta" (koska tehty aiemmin). SJP onnistuu olemaan tässäkin sarjassa toisinaan vähän ärsyttävä, tai itse ainakin olen enemmän erovan miehen puolella. Mukavaa vaihtelua nähdä SJP äidin roolissa (joka uraäitinä usein kipuilee. Etenkin teinitytär tuntuu suosivan enemmän isäänsä). Ihan kelpo sarja, menee paremman puutteessa.
Kiitos vinkistä, aloin itsekin katsoamaan tuota Divorcea. Itse asiassa tämähän on monilta osin parempi kuin And Just Like That. Tässäkin kuvataan sinkkuelämää/5-kymppisten elämää ja on miekekkäämpää seurata, koska hahmoja on juuri sopiva määrä. Ei ole liian sillisalaattia.