Kannattaako Turkkiin mennä lomalle? Käännyttäkää minut!
Muutama työkaveri hehkuttaa Turkkia niin ihanana paikkana eivätkä muualla enää kävisikään, olen kuullut monilta muilta että vaalea pitkälettinen nainen ei saa olla rauhassa siellä, joka lomalla saa takuuvarman vatsataudin koska ruoka epämääräistä, kesäisin on aivan liian kuuma rannikollakin.
Yksi sanoi että Alanya on paras paikka siellä ja eräs toinen sanoi että on ainoa paikka siellä jonne viitsii mennä lasten kanssa koska muut paikat eivät ole lapsiystävällisiä, kolmas sanoi että se on kauhein paikka missä koskaan käynyt ja että Bulgarian Sunny Beachikin on mieluisampi.
Eräs kreikkafani sanoi että Bodrum on kreikkalaistyylinen ja ainoa paikka jossa viihtyy, ja että Belek on täynnä ärsyttävän leuhkoja golfaajia ettei sinne kannata mennä ja että siellä kaikki turisteille rakennettua. Muutama sanoo että Marmaris on aikansa elänyt liian vanhantava paikka ja pari tyyppiä on maininnut että ainoastaan Istanbul on käymisen arvoinen paikka Turkissa.
Kohta olen ainoa jäljellä oleva suomalainen joka ei ole käynyt Turkissa? Kertokaa missä tuolla kannattaisi käydä jos kävisi siellä edes kerran elämässä? :) Matkalle lähtisi minä 35v ja mies 36v, ja olemme yleensä viettäneet lomat Italiassa, Espanjassa ja USAssa.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:10"]
Onko Turkissa mitään omaa ruokaa, eikö ne kaikki ole kopioitu Kreikasta ja Kyprokselta? Kebabvartaista lähtien?
[/quote]
Niin ja eikö turkkilaista kebabia saa täälläkin tosi monesta paikasta?? Kandeeko sitä lähtee sieltä hakemaan vähän halvemmalla??
Mulle tulee Turkista ja etenkin Analyasta mieleen lähinnä Tauski ja muut Seiskajulkkikset.......
Mä suosittelen myös mielummin kreikkaa.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:01"]
Menkää mieluummin Kreikkaan. Aivan ihania saaria, joissa tulee, eikä ole liian kuuma. Ihmiset ovat ystävällisiä, eivät huutele tai ahdistele. Ruoka on parempaa kuin Turkissa ja hygienian tasokin korkeampi.
Lomakohteena Bulgaria ja Turkki tulevat kaukana perässä.
[/quote]
Kreikka on ylihintainen. Kannattaa odottaa, että se siirtyy takaisin omaan valuuttaan, niin hintataso laskee oikealle tasolleen.
Turkissa on upeat nähtävyydet, jos haluaa muutakin kuin palloilla Alanyassa kurdipoikien kiusattavana. Muistakaa, että niillä kaikilla on vaimo kotikylässä jossain kaukana.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:10"]
Onko Turkissa mitään omaa ruokaa, eikö ne kaikki ole kopioitu Kreikasta ja Kyprokselta? Kebabvartaista lähtien?
[/quote]
Niin ja eikö turkkilaista kebabia saa täälläkin tosi monesta paikasta?? Kandeeko sitä lähtee sieltä hakemaan vähän halvemmalla??
[/quote]
Suomessa on suomalaista jauhelihamössökebabia. Turkkilainen kebab tehdään kokolihasta tai kanasta. Maistuu muuten ihan erilaiselta. Vähemmän mausteita, enemmän oikeaa makua.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 13:06"]
Ei tarvinnut kuin katsoa muutama jakso Matkaoppaita niin en koskaan astuisi jalallani tuonne Alanyaan eli ANAALIAAN! Kun vielä kuvittelin ettei tuollaisia turistirysiä voi maa päällään edes kantaa.
[/quote]
Muodostatko muutenkin kaikki mielipiteesi tv ohjelmien perusteella?
Alanya on ihan ok rantalomakohde. Syyskuussa varsinkin. Matkat edullisia.
Baasaarit ärsyttyäviä, samoin ravintoloiden sisäänheittäjät. Palvelu kuitenkin ystävällistä ja esim. ravintoloiden wc:t oli todella siistejä. Vatsatautia ei saatu kukaan.
Alanyan satama ja kale kukkula on kauniita paikkoja. Hyviä ostoksia tehtiin ihan tavallisissa vaatekaupoissa joissa kiinteät hinnat. Tosi hyviä pyyhkeitä ostettiin noista tinkimiskaupoista. Ehkä parhaita joita koskaan meillä ollut.
Välimeren paikoista suosikki on silti Kypros! Aivan ihana paikka!
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:32"]
Kannattaa mennä. Siellä osataan suomea, minä käyn hotellissa, jossa on suomalainen isäntä, joten pärjään hyvin. Allasbaarissa on hyvä istuskella ja baarin pojat poltti jopa levyn minulle matkamuistoksi, sitä oli kiva sitten Suomessa kuunnella.
Tingata en ostoksilla viitsinyt, kun kävi niin sääliksi ne t-paitoja kauppaavat mummot.
Nyt en ole uskaltanut matkalle lähteä kun lähtöselvitys pitää lentokentällä tehdä itse enkä selviä siitä kun en osaa kieliä. Muuten lähtisin koska tahansa uudestaan Turkkiin.
t: Mika
[/quote]
Jestas mikä urpo sä oot.
[/quote]
Ikävä kommentti! Miksi täytyy haukkua toisia+ Kirjoittajan tilanne on tuo ja se on ihan ok
[/quote] Niinpä. Ei Suomessa läheskään kaikki ole kielitaitoisia. Omat vanhempani eivät uskalla matkustaa kuin tiettyihin paikkoihin Espanjassa joissa pärjää suomenkielellä.
Olen matkustanut monessa kohteessa (Kanarialla, Kreikan eri saarissa ym) ja Turkin Alanyassa olen käynyt neljä kertaa, koska sinne on saanut niin edullisesti matkat. Turkki on ihan peruskiva aurinkokohde ja parantunut huomattavasti siitä, mitä se oli 10 vuotta sitten. Jos matkustaa naisseurueessa paikalliset miehet huomioivat kaiken ikäiset kauniit naiset ja flirttailevat heidän kanssaan, mutta se on vaan sellaista harmitonta. Oman miehen kanssa matkustavat naiset saavat olla rauhassa eli ei silloin kukaan tule iskemään sinua miehesi silmien edessä. Hyviä puolia Turkista: aurinkovarma, ystävällisiä ihmisiä, suhteellisen edullista syömistä ravintolassa, Alanya pieni kaupunki eli uskaltaa liikkua myös ilta-aikaan, merivesi lämmintä ja muutenkin sellainen perusrento paikka. Huonot puolet lähinnä on tinkimiskulttuuri eli jos haluat ostaa nopeasti jotain, maksat joko ylihintaa tai väännät myyjän kanssa vartin jostain 5-10 euron hinnasta. Kävin Turkissa 3 vuotta sitten ja jos tänä kesänä sinne saa edullisen äkkilähdön, lähden mieheni kanssa.
Olen käynyt kerran alanyassa. Voitin ennakkoluuloni. Sain olla rauhassa koko ajan mutta olenkin ihminen joka ei suuremmin ota kontaktia. Kävelin määrätietoisesti eteenpäin. Ellei mennyt basaarisluelle niin huuteluja ei tullut. Ostamaan mitään siis. Bussikuskit ja myyjät kaupoissa ja kahviloissa aivan asiallisia ja avuliaita.
turkissa ei saa syödä jäätelö tai salaatteja ravintoloissa!! Hotelli alueella on eriasia! Hotellilla voi syödä mutta ei kaupungilla! Itse minulle kertonut turkkilainen lääkäri