Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako Turkkiin mennä lomalle? Käännyttäkää minut!

Vierailija
16.03.2015 |

Muutama työkaveri hehkuttaa Turkkia niin ihanana paikkana eivätkä muualla enää kävisikään, olen kuullut monilta muilta että vaalea pitkälettinen nainen ei saa olla rauhassa siellä, joka lomalla saa takuuvarman vatsataudin koska ruoka epämääräistä, kesäisin on aivan liian kuuma rannikollakin.

Yksi sanoi että Alanya on paras paikka siellä ja eräs toinen sanoi että on ainoa paikka siellä jonne viitsii mennä lasten kanssa koska muut paikat eivät ole lapsiystävällisiä, kolmas sanoi että se on kauhein paikka missä koskaan käynyt ja että Bulgarian Sunny Beachikin on mieluisampi.

Eräs kreikkafani sanoi että Bodrum on kreikkalaistyylinen ja ainoa paikka jossa viihtyy, ja että Belek on täynnä ärsyttävän leuhkoja golfaajia ettei sinne kannata mennä ja että siellä kaikki turisteille rakennettua. Muutama sanoo että Marmaris on aikansa elänyt liian vanhantava paikka ja pari tyyppiä on maininnut että ainoastaan Istanbul on käymisen arvoinen paikka Turkissa.

Kohta olen ainoa jäljellä oleva suomalainen joka ei ole käynyt Turkissa? Kertokaa missä tuolla kannattaisi käydä jos kävisi siellä edes kerran elämässä? :) Matkalle lähtisi minä 35v ja mies 36v, ja olemme yleensä viettäneet lomat Italiassa, Espanjassa ja USAssa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:01"]

No, itse olen käynyt kahdesti Alanyassa ja tykännyt molempina kertoina kohteesta. On lämmintä, on tekemistä koko perheelle, hyvää turkkilaista ruokaa ja edullisia ostoksia. Lisäksi lennot on edulliset, pakettimatkojakin saa suht halvalla. Itse ollaan viihdytty parhaiten lapsiperheenä huoneistohotellissa. Ollaan syöty usein jotain pientä, hoidettu aamutoimet ja sitten kävelty kunnon aamiaiselle lähiravintolaan.

Tässä vähän vastauksia kysymyksiin ja käytännön vinkkejä :)

1. Häirikointi: En ole kohdannut. Matkattu on kavereiden kanssa sekä perheenä. Satunnaista huutelua on kauppojen ja ravintoloiden kohdalla, mutta sisäänheittäjä tekevät sitä työkseen. Jos eivät saa houkuteltua asiakkaita eivät saa myöskään palkkaa. Kuuluu myös paikalliseen kulttuuriin.

Kannattaa katsoa mitä on pukenut päälleen. Erityisesti ravintoloissa ja moskeijoissa kannattaa olla huolellinen. Iltaisin pitkälahkeiset vaatteet auttavat myös hyttysongelman kanssa. Itse en ainakaan mielelläni suihkuta hyttysmyrkkyä suoraan aurinkoa saaneelle iholle vaan vaatteisiin. Eipä ole ollut vielä jalat ruvella kertaakaan. Huivia tarvitset moskeijassa, mutta sillä saa tukan helposti piiloon auringolta jos on kovin kuuma päivä. Hieman kostutettu huivi muuten viilentää kanssa kivasti. Valitse ohut valkoinen, se on kaikista parhain kun ei varastoi juurikaan lämpöä.

2. Muiden puheet: Älä kuuntele liiaksi niitä negatiivisia kommentteja. Itselle Alanya on ollut yksi suosikkikohteista. Lennot on halpoja, edullisia huoneistohotelleja, kaupungissa helppo kulkea ja on  tekemistä. Yleensä ne pahat suut laulavat kaikista koviten ;)

3. Ruokamyrkytykset: En ole saanut eikä ole muukaan perheestä saanut kertaakaan ulkomailla, Suomessa kyllä. Käytä normaalia järkeä ja huolehdi niistä omista käsistäsi. Käsidesipurkki on hyvä lisä käsilaukkuun. Ja aina kun mahdollista pese kädet. Omista käsistä ne monet ruokamyrkytykset saavat alkunsa. Mä olen ihan vapaasti syönyt jäätelöitä, majoneeseja, mereneläviä, salaatteja, hedelmiä ja juonut jääpaloja sisältäviä juomia sekä kraanavettä ilman ongelmia. Jos on kovin herkkävatsainen kantsii aloittaa maitohappobakteerit pari viikkoa ennen lähtöä. Ja jatkaa niitä saman verran loman jälkeen. Katso myös missä paikalliset syö, siellä on yleensä aina puhdas ja hyvä ruoka. Vältä all inclusive-hotelleja, sieltä on lähtenyt monta epidemiaa.

4. Lämpötila: Turkissa on erittäin LÄMMIN kesä. Heinä-elokuu on pahin, lämpötila voi nousta 40 asteeseen. Itselle ei ole paha kunhan vaatteet ovat sään mukaan. Itse olen todennut, että ohut puuvillavaate toimii paremmin kuin paljas nahkapinta. Muista myös kunnollinen aurinkorasva. Mulla on geenejä etelästä, mutta silti on oltava spf 50. Yleensä en pala auringossa, mutta tuolla kärvennän itseni jos en ole suojannut ihoani. Muista päänahka myös, hattu, huivi ihan sama mikä kunhan suojaat. Trust me, ei ole kiva noukkia palanutta ihoa irti hiusten seasta! Jos meikkaat harkitse vakavasti laitatko tuolla. Kuumimmassa helteessä tuppaa meinaa leviämään iloisesti pitkin naamaa ja päädyt näyttämään pesukarhulta. Itse käyn ennen lomia kestovärjäämässä kulmat ja ripset.

5. Oma asenne: Älä luo liikaa ennakkoajatuksia paikasta vaan lähde matkalle mieli avoimena. Älä purnaa siitä mikä on huonosti vaan yritä nähdä ne parhaat puolet. Matkalle ei kantsi lähteä asenteella "etsi kymmenen virhettä" vaan "etsi kymmenen hyvää asiaa". Muista, että olet ulkomailla etkä Suomessa. Ulkomailla asiat tehdään eri tavalla kyseisen kulttuurin mukaan. Näinhän sitä aina Suomessakin sanotaan mamuille joten voidaan olla tässä hieman vastavuoroisia.

[/quote]

Hyvien asioiden löytämiseen on Välimerellä lukuisia parempia paikkoja. Kreikka, Italia, Espanja, Kroatia, Portugali

[/quote]

Olen käynyt näistä jokaisessa. Kroatia ja Turkki ovat suosikkeja. Kreikka on muuten ok, mutta lakkoilevat liian tiuhaan. Koskaan ei tiedä pääseekö kotiin takaisin vain ei. Espanja, no jaa, en voi sanoa tykkääväni. Italia, menettelee mutta kielitaito tuossa maassa on auttamattoman huono ja sama homma Portugalissa.

Turkki on ihan mielettömän kiva jos haluaa päästä edulliselle reissulle, sinne on aina ollut tarjolla myös äkkilähtöjä mikä on meidän perheelle ehdoton bonus.

-16

Vierailija
22/51 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla on turkkilainen mies, ja luonnollisestikin käydään ainakin kerran vuodessa nimenomaan Turkissa lomalla. Muualle hän ei edes suostuisi menemään. Antalyassa ( Kemerissä ) on käyty ihan seurustelun alkuaikoina useasti, kunnes sen alkoivat valtaamaan venäläiset. On aivan hassua, miten ylimielisesti käyttäytyvät matkoillaan. Joten sinne ei sitten enää ole mentykään vuoden 2003 jälkeen. Marmariksesta on ihan mukavia kokemuksia, siellä käy enempi iäkästä porukkaa, paljon englantilaisia ja hollantilaisia turisteja, jotka osaavat hekin käyttäytyä typerästi, varsin äänekästä, punanaamaista porukkaa ja juovuksissa pieksee suomalaiset mennentullen huonossa käytöksessä.Mikäli illalla etsitään ruokapaikkaa, ei missään nimessä mennä sinne, missä istuu englantilainen/hollantilainen/venäläinen seurue. Se yksikin seurue on liikaa.

Bodrumin "pikkukylässä" ( Gümbet ) oltiin nyt viimeisin reissu, ja Bodrum oli kyllä kaunis paikka. Sitä siis suosittelisin, siellä on vähän rikkaampaa turistia ja on turkkilaisten julkkisten/varakkaiden lomakohde. Siellähän on myös maailman kuuluisuuksilla niitä "villoja"... Bodrumista löytyy myös villiä yöelämää, jos sitä kaipaa. Erittäin kaunis satamakaupunki.

Nyt tänä vuonna valitaan kuitenkin Marmariksen vierestä pieni, rauhallinen merenpoukama-kylä, nimeltään Icmeler.

Ja tosiaan, paikalliset osaavat käyttäytyä melko ahdistavasti ihan missä päin tahansa, ja jotenkin katsovat vielä pahemmin kieroon, jos sinulla on turkkilainen mies vierellä. Luulevat alkuun tietenkin, että olen se helppo nakki, ja bongannut mieheni sieltä. Mutta mulla on jo 20 vuoden kokemus, joten ei se hetkauta suuntaan eikä toiseen, ennemmin olen varuilla varsinkin venäläisten turistien kanssa, heillä on jatkuvasti sellainen "olen maailman herra"- asenne ja juovuksissa erittäin rasittavia. Sama tietenkin pätee virolaisiin.

Sanon vaan, että tervemenoa Turkkiin, kannattaa se ainakin käydä kokemassa. Ja yksiasia, mikä on satavarma: kannattaa olla katsomatta suoraan silmiin näitä paikallisia, se kuuluu kulttuuriin ja varsinkin siihen vanhempaan väestöön pätee, että luulevat sitä katsetta signaaliksi. Ja turistina olet tietenkin utelias näkemään koko rahan edestä, joten hieman hankalaa se on olla katsomattakaan.... Mutta muuten turkkilaisia ei haittaa, jos joku tuijottaa. Suomessa taas jos joku erehtyy edes katsomaan sinuun päin, juokset lähimmän peilin eteen katsomaan, onko naamassasi jotain vikaa :) Näin se vaan menee....

Toisinaan olisi kiva myös tietää, mitä turistit ajattelevat Suomesta. Täällähän ihmiset tuppaavat taas olemaan juuri päinvastoin, eli kylmiä ja tuppisuita. Tummempi hipiäisiä hieman "tarkkaillaan" ja aina ollaan epäilemässä. Kielitaidottomalle asiakaspalvelukin saattaa olla välinpitämätöntä. Ja yöelämä vaarallista, varsinkin Helsingin keskusta. Mutta kauniita paikkojahan täällä on, ja varsinkin järvisuomea lähtisin itse esittelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:32"]

Kannattaa mennä. Siellä osataan suomea, minä käyn hotellissa, jossa on suomalainen isäntä, joten pärjään hyvin. Allasbaarissa on hyvä istuskella ja baarin pojat poltti jopa levyn minulle matkamuistoksi, sitä oli kiva sitten Suomessa kuunnella.

Tingata en ostoksilla viitsinyt, kun kävi niin sääliksi ne t-paitoja kauppaavat mummot.

Nyt en ole uskaltanut matkalle lähteä kun lähtöselvitys pitää lentokentällä tehdä itse enkä selviä siitä kun en osaa kieliä. Muuten lähtisin koska tahansa uudestaan Turkkiin.

t: Mika

[/quote]

Jestas mikä urpo sä oot. 

[/quote]

Ikävä kommentti! Miksi täytyy haukkua toisia+ Kirjoittajan tilanne on tuo ja se on ihan ok

Vierailija
24/51 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen käynyt ja silloinkin kyse oli lähinnä siitä että piti ottaa pikainen matka ja haluttiin jotakin uutta.

Positiivista oli että valitsimme paikan joka oli historiallisesti mielenkiintoinen (Efesos oli lähellä) ja hieno vesipuisto löytyi myös ja hamami oli ihan kiva kokemus ja ilmasto tietysti mukava. Siinäpä ne hyvät puolet olivatkin.

En voinut sietään sisäänheittäjiä ravintoiloissa ja basaarikulttuuri ärsytti. Lisäksi ruokana turistipaikat olivat todella ärsyttäviä. Parempaa ruokaa sai tietysti paikallisten suosimista paikoista, mutta niissä ei tietystikään ollut alkoholia tarjolla ja kyllähän se "kebab" alkoi kyllästyttää. Vaikka kyseessä ei olekan tiukan islamilainen maa niin kyllähän sen islamin näkee turistialueillakin ja muussakin kuin alkoholin hinnoissa (täällä kannattaa ostaa verovapaat tuliaiset lentokentältä)

Kreikka on siis enemmän minun makuuni.

Vierailija
25/51 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet Antalyan Lara-rannalla ja Belekissä (molemmat lähellä lentokenttää).

Mahtavat lomat oli koko perheelle ja terveenä pysyttiin. 

Tosin olimme 5 tähden hotelleissa joten palvelu ja ruoka (all inc.) oli ihan huippua. Ja olimme ainoat suomalaiset koko hotellissa eli homma oli tosi kansainvälistä.

Monet suomalaiset menee juurikin Alanyaan minne on pitkä bussimatka ja jos vielä ottaa halppismatkan niin hotellin taso on mitä on.

Ihan on saatu olla rauhassa ja paljon mukavempaa oli shoppailu + vanha kaupunki ym kuin monessa muussa paikassa.

Vierailija
26/51 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:32"]

Kannattaa mennä. Siellä osataan suomea, minä käyn hotellissa, jossa on suomalainen isäntä, joten pärjään hyvin. Allasbaarissa on hyvä istuskella ja baarin pojat poltti jopa levyn minulle matkamuistoksi, sitä oli kiva sitten Suomessa kuunnella.

Tingata en ostoksilla viitsinyt, kun kävi niin sääliksi ne t-paitoja kauppaavat mummot.

Nyt en ole uskaltanut matkalle lähteä kun lähtöselvitys pitää lentokentällä tehdä itse enkä selviä siitä kun en osaa kieliä. Muuten lähtisin koska tahansa uudestaan Turkkiin.

t: Mika

[/quote]

Jestas mikä urpo sä oot. 

[/quote]

Ikävä kommentti! Miksi täytyy haukkua toisia+ Kirjoittajan tilanne on tuo ja se on ihan ok

[/quote]

Nimenomaan, jokaisella matkaajalla on erilaiset tarpeet. Jos ei ole kielitaitoa valitsee juurikin sen hotellin missä on suomalaista henkilökuntaa ja matkustaa valmiilla pakettiamatkalla jossa on suomalaisen oppaan palvelut saatavilla.

Vierailija
27/51 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki joo, turkkilaiset ei. Ihanan lämpimtä ilmat ja aurinkoa riitti mutta paikalliset oli kyllä niin kertakaikkisen luotaantyöntäviä että siihen maahan en ole enää jalallani astumassa.

Vierailija
28/51 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani 3 hengen naisseurue oli ollut Sidessä, paikallisessa ruokaravintolassa sanottiin että viinipullo maksaa 15 euroa eli fifteen euros ja vielä varmistivat, mutta laskulla olikin yllättäen 50 euros eli fifty. Väittelivät niin kauan että saivat korjatun laskun.

Tuttavan tytär poikaystävineen oli Sidessä, heitä oli huijattu samalla tavalla toisessa ruokaravintolassa eli 15 euron viinipullo oli laskulla 50 ja nousi kamala meteli kun huomauttivat asiasta.

Jotenkin tuli jo noiden kertomusten perusteella kuva ihan täysin turistihuijarimaasta :(

Vierailija
29/51 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut kuin katsoa muutama jakso Matkaoppaita niin en koskaan astuisi jalallani tuonne Alanyaan eli ANAALIAAN! Kun vielä kuvittelin ettei tuollaisia turistirysiä voi maa päällään edes kantaa.

Vierailija
30/51 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko sitä Rantapallosivuston Mungolife-Annan Turkin matkapostausta koskaan? Olisin halunnut tietää millaiset ostosmahdollisuudet siellä on ym.

Vierailija
31/51 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:01"]

No, itse olen käynyt kahdesti Alanyassa ja tykännyt molempina kertoina kohteesta. On lämmintä, on tekemistä koko perheelle, hyvää turkkilaista ruokaa ja edullisia ostoksia. Lisäksi lennot on edulliset, pakettimatkojakin saa suht halvalla. Itse ollaan viihdytty parhaiten lapsiperheenä huoneistohotellissa. Ollaan syöty usein jotain pientä, hoidettu aamutoimet ja sitten kävelty kunnon aamiaiselle lähiravintolaan.

Tässä vähän vastauksia kysymyksiin ja käytännön vinkkejä :)

1. Häirikointi: En ole kohdannut. Matkattu on kavereiden kanssa sekä perheenä. Satunnaista huutelua on kauppojen ja ravintoloiden kohdalla, mutta sisäänheittäjä tekevät sitä työkseen. Jos eivät saa houkuteltua asiakkaita eivät saa myöskään palkkaa. Kuuluu myös paikalliseen kulttuuriin.

Kannattaa katsoa mitä on pukenut päälleen. Erityisesti ravintoloissa ja moskeijoissa kannattaa olla huolellinen. Iltaisin pitkälahkeiset vaatteet auttavat myös hyttysongelman kanssa. Itse en ainakaan mielelläni suihkuta hyttysmyrkkyä suoraan aurinkoa saaneelle iholle vaan vaatteisiin. Eipä ole ollut vielä jalat ruvella kertaakaan. Huivia tarvitset moskeijassa, mutta sillä saa tukan helposti piiloon auringolta jos on kovin kuuma päivä. Hieman kostutettu huivi muuten viilentää kanssa kivasti. Valitse ohut valkoinen, se on kaikista parhain kun ei varastoi juurikaan lämpöä.

2. Muiden puheet: Älä kuuntele liiaksi niitä negatiivisia kommentteja. Itselle Alanya on ollut yksi suosikkikohteista. Lennot on halpoja, edullisia huoneistohotelleja, kaupungissa helppo kulkea ja on  tekemistä. Yleensä ne pahat suut laulavat kaikista koviten ;)

3. Ruokamyrkytykset: En ole saanut eikä ole muukaan perheestä saanut kertaakaan ulkomailla, Suomessa kyllä. Käytä normaalia järkeä ja huolehdi niistä omista käsistäsi. Käsidesipurkki on hyvä lisä käsilaukkuun. Ja aina kun mahdollista pese kädet. Omista käsistä ne monet ruokamyrkytykset saavat alkunsa. Mä olen ihan vapaasti syönyt jäätelöitä, majoneeseja, mereneläviä, salaatteja, hedelmiä ja juonut jääpaloja sisältäviä juomia sekä kraanavettä ilman ongelmia. Jos on kovin herkkävatsainen kantsii aloittaa maitohappobakteerit pari viikkoa ennen lähtöä. Ja jatkaa niitä saman verran loman jälkeen. Katso myös missä paikalliset syö, siellä on yleensä aina puhdas ja hyvä ruoka. Vältä all inclusive-hotelleja, sieltä on lähtenyt monta epidemiaa.

4. Lämpötila: Turkissa on erittäin LÄMMIN kesä. Heinä-elokuu on pahin, lämpötila voi nousta 40 asteeseen. Itselle ei ole paha kunhan vaatteet ovat sään mukaan. Itse olen todennut, että ohut puuvillavaate toimii paremmin kuin paljas nahkapinta. Muista myös kunnollinen aurinkorasva. Mulla on geenejä etelästä, mutta silti on oltava spf 50. Yleensä en pala auringossa, mutta tuolla kärvennän itseni jos en ole suojannut ihoani. Muista päänahka myös, hattu, huivi ihan sama mikä kunhan suojaat. Trust me, ei ole kiva noukkia palanutta ihoa irti hiusten seasta! Jos meikkaat harkitse vakavasti laitatko tuolla. Kuumimmassa helteessä tuppaa meinaa leviämään iloisesti pitkin naamaa ja päädyt näyttämään pesukarhulta. Itse käyn ennen lomia kestovärjäämässä kulmat ja ripset.

5. Oma asenne: Älä luo liikaa ennakkoajatuksia paikasta vaan lähde matkalle mieli avoimena. Älä purnaa siitä mikä on huonosti vaan yritä nähdä ne parhaat puolet. Matkalle ei kantsi lähteä asenteella "etsi kymmenen virhettä" vaan "etsi kymmenen hyvää asiaa". Muista, että olet ulkomailla etkä Suomessa. Ulkomailla asiat tehdään eri tavalla kyseisen kulttuurin mukaan. Näinhän sitä aina Suomessakin sanotaan mamuille joten voidaan olla tässä hieman vastavuoroisia.

[/quote]

Hyvien asioiden löytämiseen on Välimerellä lukuisia parempia paikkoja. Kreikka, Italia, Espanja, Kroatia, Portugali
[/quote]
Voi vittu Portugali ei oo Välimerellä... Atlantin rannalla on Portugalin rantalomakohteet.

Vierailija
32/51 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä Turkissa kannattaa kerran elämässään käydä niin on sitten oma mielipide :) Matkojen hinnat ainakin ovat edullisimmasta päästä, ja aurinko on takuuvarma. Kuten täällä jo todettiinkin, Turkkia joko vihaa tai rakastaa. Tai no, voi siitä neutraalikin mielipide olla kuten itselläni.

Matkailukokemusta riittää, asukin ihan muualla kuin Suomessa :) Turkista minulla on kokemusta 20 vuoden ajalta, siellä on tullut käytyä yhteensä kai kuusi kertaa? Kohteina Marmaris, Alanya, Side ja Kusadasi (jotkut siis kahteen kertaan). Side on suosikkini. Kaunista ja vehreää, historiaa, rauhallista..

Jos kulkee miehen (tai etenkin perheen) kanssa, saa ahdistelulta olla rauhassa ellei ravintoloiden sisäänheittäjiä lasketa. Mutta niiden ohihan voi vaan kulkea määrätietoisesti ja vaikka sanoa, että ei ole tarvetta syödä/juoda. Kerran lähdin yksin juoksulenkille, ja se oli virhe.. silloin kyllä huudeltiin perään. Mutta onhan noita paikkoja joissa en yksin lähtisi liikenteeseen suin surminkaan, esim. Kairo. 

Miksi ette AP tekisi yhdistelmämatkaa? Turkki + joku Kreikan saarista? Sitten olisi ainakin puolet lomasta otettu varman päälle ;) En tiedä järjestääkö suomalaiset matkatoimistot tällaisia paketteja valmiina, mutta ei se ole vaikeaa omatoimisestikaan. Monen Turkin lomakaupungin ja Kreikan saarien välillä kulkee lauttoja (ainakin kulki silloin kun minä viimeksi olen alueella matkaillut). 

Vierailija
33/51 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Turkissa mitään omaa ruokaa, eikö ne kaikki ole kopioitu Kreikasta ja Kyprokselta? Kebabvartaista lähtien?

Vierailija
34/51 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kertokaa miksi kaikki jotka käy Turkissa ovat saaneet vatsataudin??? Tunnen ainakin 13 henkilöä joille käynyt näin, ja he eivät osaa selittää koska söivät "sitä samaa kuin kaikki muutkin"???

t: herkkävatsainen joka epäröi lähteä tuonne sen vuoksi

Vierailija
35/51 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanya on aivan kammottava paikka, mutta Turkissa on upeita historiallisia kohteitakin. Ilmasto on ihana ja paikalliset ystävällisiä. Bodrum oli minusta kiva paikka ja Antalyassa oli hyvä yhdistää rantaloma ja kaupunkiloma. Sieltä pitäen tehtiin bussilla kiertomatkoja ympäri historiallisia nähtävyyksiä. Mulla ei ole ollut ongelmia ahdistelijoiden kanssa.

Vierailija
36/51 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mahatautia en ole saanut koskaan Turkissa.

Vierailija
37/51 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa on todella hienoja ja historiallisia kohteita mm.

Pamukkale, Efesos, Canakkale, Gallipoli ja tietenkin Istanbul. Ei sinne Alatinaiaan (näin eräs matkustaja kerran kutsui näitä Alanyaa ja Antalyaa :)) ole pakko mennä turistirysäilemään.

Vierailija
38/51 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TURKKI IHANA PAIKKA! Jos haette hemmottelua ja välimeren kauneutta ja rauhallista ilman kauppiaita jotka häiritsevät blondeja! Menkää ehdottomasti sideen semmoiseen hotelliin kun sueno hotel beach side (suosittelen ottamaan matkan nazarin kautta) itse käytimme nazaria ja olemme tyytyväisiä! Menisimme toistekkin ja kun hotellissa on all invuce ei kaupunkiin tarvitse edes mennä ja ruokavalikoima niin laaja että huhuh

Vierailija
39/51 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki mahtava ja turvallinen lomakohde, jossa läski ja rumakin saa minimiehiltä mikrokullia:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015072320076096_ul.shtml

Norjalaisnainen raiskattiin Turkin Alanyassa tällä viikolla, kertoo norjalaislehti VG. 24-vuotias nainen oli maanantaina aamuyöllä palaamassa hotellille miespuolisen ystävänsä kanssa, kun siviiliasuinen poliisi pysäytti mopolla liikkuneen kaksikon. Naisen mukaan poliisi osoitti heitä pistoolilla, näytti virkamerkkinsä ja käski naisen tulla pois mopon istuimelta. Poliisi käski naisen autoonsa, "jotta hän voisi ajaa tämän turvallisesti hotelliinsa".

Luottamusta poliisiin herätti se, että autossa istui ennestään noin 10-vuotias lapsi. Nainen kuitenkin tajusi pian jonkin olevan vialla, sillä poliisi ei päästänyt naista pois autosta vaan alkoi juoda itseään humalaan. Mies jätti lapsen erään hotellin pihaan ja ajoi ulos kaupungista.

Ajettuaan lähes kolme tuntia nainen kyydissään 40-vuotias poliisi pysäytti auton metsäisen tien laitaan. Hän alkoi kouria naista ja raiskasi tämän. Nainen kertoo, että hän pelkäsi kuolevansa, sillä mies uhkasi häntä toistuvasti pistoolillaan. Teon jälkeen mies jatkoi autolla ajamista vielä puoli tuntia ja päästi naisen sitten ulos autosta moottoritien varrelle, mistä naisen ystävät tulivat hakemaan hänet.

Mies oli myös yrittänyt pakottaa naisen polttamaan kanssaan kannabista. Nainen epäilee, että tarkoituksena oli saada hänet päihtymään niin, että hän harrastaisi seksiä miehen kanssa. Yhteensä mies piti häntä panttivankina autossaan kolme ja puoli tuntia.

Seuraavan päivän nainen vietti sairaalassa ja eri poliisiasemilla alueella. Hän teki heti rikosilmoituksen. Turkin poliisista vahvistetaan norjalaislehdelle, että tekijä oli oikea poliisi, ja hänet on hyllytetty virastaan ainakin viikoksi. Enempää tutkinnasta ei vielä tässä vaiheessa kerrota.

Alanya on Turkin eteläosissa sijaitseva kaupunki, joka on erittäin suosittu lomakohde Pohjoismaissa, Suomi mukaan lukien.

Vierailija
40/51 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Me haettiin poikaystävän kanssa halpaa äkkilähtöä lämpimään ja se saatiin. En ehkä menisi toista kertaa. Ei se niin hieno paikka ollut. Elämyksenä itsessään ihana, mutta paikka siihen tuskin vaikutti vaan seura ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi