Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tahdo lapsia koska olen itsekäs

Vierailija
16.03.2015 |

En tahdo lapsia, koska olen itsekäs. En jaksaisi päivittäin kaikkea rääkymistä, huolta ja sitovuutta. Ja kun huoli ei edes lopu pikkulapsi-ikään, vaan jatkuu vielä kauan sen jälkeenkin, jos ei vallan koko elämää. Samalla palaa rahaa. Vaikka lapsen pystyisi ruoassa jotenkin pitämäänkin, niin kaikki tavoitteelliset harrastukset maksavat kohtuuttomasti.

Jos joku toinen tahtoo lapsia, niin sitä vastaan minulla ei ole mitään. Ymmärrän ilon, onnen ja jatkuvuuden, jonka lapset usein elämään tuovat. Hoidan myös mielelläni siskoni lapsia esimerkiksi viikonlopun. Siskoni on yksinhuoltaja ja lapset viihtyvät seurassani. Näkevät samalla jonkinlaista miehenmallia (olen siis mies). 

Sen tahtoisin kuitenkin tietää, miksi meidät itsekkäistä syistä lapsettomuuden valinneet niin usein tuomitaan? Miksi se häiritsee ulkopuolisia, että valitsen lapsettoman elämän itsekkäiden motiivien vuoksi? Ei kai se lapsellisilta ole mitenkään pois, jos minä en tahdo lasten keskellä elää. Vai onko?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni taas lasten hankkiminen tähän ylikansoituksen partaalla olevaan maailmaan on aina itsekästä. Arvostan niitä jotka eivät tee, etenkin jos se johtuu siitä että on itsetuntemusta niin paljon että tietää ettei jaksaisi lapsia. Liikaa on onnettomia perheitä jo valmiiksi, kenenkään ei pidä väkisin lapsia vääntää.

T. Äiti

Vierailija
22/49 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä sana "itsekäs" tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa sinulle äitinä, että ei lasten hankkiminen mitään epäitsekkyyttä ole. Ihan yhtä itsekästä se on kuin hankkimatta jättäminenkin. Puolensa kummallakin valinnalla.

Vierailija
24/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lasten hankkiminen on paljon itsekkäämpää

Vierailija
25/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä olet äärimmäisen epäitsekäs ja aiheutat siinä muille suurta epävarmuutta. Jos olet noin huono yksilö, ettet pysty huolehtimaan jälkeläisistäsi niin itsesäilytysviettisihän on nolla.

Vierailija
26/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:39"]No tuskin teitä valinnastanne tuomitaan, vaan siitä, että toitotatte sitä aina ja kaikkialla.[/quote] Emme me sitä missään toitota, emme tuo koskaan omaehtoisesti esiin. Jos meiltä kysytään, niin sitten vastaamme. Ja hyvin usein virsi on se, että miksi ette hanki lapsia, kun teillä on talo ja hyvät ammatit ja vakaa toimeentulo ja hyvä parisuhde. Jos illanviettoon ei liity alkoholi, kysymyksiä on vähemmän, mutta jos liittyy, niin utelut alkavat ja voivat olla erittäin inttäviä. [/quote] No Johan tuota samaa mouruamista on sen seitsemänsataa tälläkin palstalla, jotta eiköhän riitä.

[/quote]

Kyllä enemmän on kyselyitä miksi velat haluavat olla veloja ja kuinka se on luonnotonta ja ties mitä, joten pakkohan sitä on vähän mouruta vastalausetta jotta te kapeakatseiset jotenkin oppisitte, ette tietenkään hyväksymään mutta vähän ymmärtämään ehkä että on toisenlaisiakin ihmisiä kuin te.

Itse koen itseni tosi onnekkaksi että pidin pintani enkä hankkinut lapsia, vaikka sain kuulla jatkuvasti että niin pitäisi tehdä. Musta ei siihen olisi, en vihaa lapsia, hymyilen lapselle takaisin jos lapsi hymyilee minulle, voin jopa vähän jutskata lasten kanssa mut se on aina tosi teennäistä koska mua ei vaan kiinnosta lapset yhtään enkä osaa niiden kanssa olla. Silti arvostan heitä ja myöskin äitejä tottakai. Onneksi on myös fiksuja äitejä jotka tajuavat että kaikki tavallaan.

Vierailija
27/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka teitkin päätöksesi itsekkäästä syystä, niin olet silti vähemmän itsekäs kuin lapsia tekevät ihmiset. Heitä ei kiinnosta maapallon eli omien lasten tulevaisuus, vaan se, että täyttää jotain tyhjiötä omassa elämässä lisääntymällä. Ymmärrän sinänsä hyvin sen tyhjiön, koska lisääntymisvietti on eläimillä niin vahva. Kyllä minäkin tunnen tyhjyyden tunnetta lapsettomana, mutta en silti aio osallistua maailman tuhoamiseen.

Vierailija
28/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai asetan rakkaan lemmikkini toisen ihmisen lasten edelle.

Vierailija
29/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuomitse, tiedän vain että vielä joku päivä tulee se oikea hetki ja paikka jolloin viattoman vauvan vilpitön hymy on se kevät-aurinko joka saa ahtojäät murtumaan APn sydämmestä :D

Vierailija
30/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:41"]Ja hyvin usein virsi on se, että miksi ette hanki lapsia, kun teillä on talo ja hyvät ammatit ja vakaa toimeentulo ja hyvä parisuhde.

[/quote]

Otsikosta eikä edes aloituksesta käynyt ilmi, että osoitit ihmettelysi koskemaan vain tietynlaisia ihmisiä (ts. hyvätuloisia ja parisuhteessa olevia). Sikäli outoa, jos valitat lasten harrastusten hinnoista, jos sinulla kerran on rahaa.

Minä olen keski-ikäinen, eikä kukaan ole vielä kertaakaan kysellyt lapsettomuudesta. 

Taidat itse jotenkin tuoda itsekästä asennettasi julki, vaikka kuvittelet ettet tee niin.

Vierailija
31/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:23"]En tuomitse, tiedän vain että vielä joku päivä tulee se oikea hetki ja paikka jolloin viattoman vauvan vilpitön hymy on se kevät-aurinko joka saa ahtojäät murtumaan APn sydämmestä :D[/quote]

Kyllä minulla niitä hetkiä on ollut. Ei kysymys ole siitä, etteivätkö vauvat olisi suloisia tai leikki-ikäiset toisinaan hurmaavaa seuraa. Lapset luovat elämään aitoa ja teeskentelemätöntä iloa.

Lapsen kasvatus vauvasta aikuiseksi ja huolehtiminen vielä aikuisikän jälkeenkin on sitten toinen juttu. Siihen en ole valmis. Sitä huolta ja vaivaa on vain niin paljon.

Vierailija
32/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Vierailija
33/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:34"]

En tahdo lapsia, koska olen itsekäs. En jaksaisi päivittäin kaikkea rääkymistä, huolta ja sitovuutta. Ja kun huoli ei edes lopu pikkulapsi-ikään, vaan jatkuu vielä kauan sen jälkeenkin, jos ei vallan koko elämää. Samalla palaa rahaa. Vaikka lapsen pystyisi ruoassa jotenkin pitämäänkin, niin kaikki tavoitteelliset harrastukset maksavat kohtuuttomasti.

Jos joku toinen tahtoo lapsia, niin sitä vastaan minulla ei ole mitään. Ymmärrän ilon, onnen ja jatkuvuuden, jonka lapset usein elämään tuovat. Hoidan myös mielelläni siskoni lapsia esimerkiksi viikonlopun. Siskoni on yksinhuoltaja ja lapset viihtyvät seurassani. Näkevät samalla jonkinlaista miehenmallia (olen siis mies). 

Sen tahtoisin kuitenkin tietää, miksi meidät itsekkäistä syistä lapsettomuuden valinneet niin usein tuomitaan? Miksi se häiritsee ulkopuolisia, että valitsen lapsettoman elämän itsekkäiden motiivien vuoksi? Ei kai se lapsellisilta ole mitenkään pois, jos minä en tahdo lasten keskellä elää. Vai onko?

[/quote]

Kuka tuomitsee. Tarkenna. Tällaiset perustettomat syytökset ja yleistykset ovat typeriä. Itse olin vela 33 vuotiaaksi asti ja IKINÄ ei kukaan tuominnut.

Vierailija
34/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:19"]

Vaikka teitkin päätöksesi itsekkäästä syystä, niin olet silti vähemmän itsekäs kuin lapsia tekevät ihmiset. Heitä ei kiinnosta maapallon eli omien lasten tulevaisuus, vaan se, että täyttää jotain tyhjiötä omassa elämässä lisääntymällä. Ymmärrän sinänsä hyvin sen tyhjiön, koska lisääntymisvietti on eläimillä niin vahva. Kyllä minäkin tunnen tyhjyyden tunnetta lapsettomana, mutta en silti aio osallistua maailman tuhoamiseen.

[/quote]

Juuri näin. Afrikassa esimerkiksi on jo niin paljon lapsia, että ylimääräiset voitaisiin sieltä tuoda Eurooppaan ja täällä, missä on hyvinvointivaltio voitaisiin hoitaa jo valmiit lapset. Siellähän lisäännytään niin, että miehellä saattaa olla viisi vaimoa ja jokainen tekee 10 lasta. Siinä on jo yhdessä perheessä 50 lasta näkemässä nälkää. Eurooppalaiset voisi lopettaa itsekkään lastenteon ja ottaa hoidettavaksi näitä nälkäisiä afrikkalaislapsia, joilla ei muuten ole tulevaisuudesta tietoakaan.

Valkoisen rodun on aika loppua ja valkoisten aika maksaa velkansa ja hoitaa sortamiensa kansojen lapset.

Vierailija
35/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on kummallinen aihe, koska niin monet vetävät siitä herneen nenään. Minä tahtoisin lapsia, mutta minulla ei ole heihin varaa. Töitä on epäsäännöllisesti ja tälläkin hetkellä olen työtön. Kun kerron tästä asiasta kyselevälle, he hermostuvat. Rahattomuus on kuulemma vain tekosyy.

Vierailija
36/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:02"]

Lapsettomuus on kummallinen aihe, koska niin monet vetävät siitä herneen nenään. Minä tahtoisin lapsia, mutta minulla ei ole heihin varaa. Töitä on epäsäännöllisesti ja tälläkin hetkellä olen työtön. Kun kerron tästä asiasta kyselevälle, he hermostuvat. Rahattomuus on kuulemma vain tekosyy.

[/quote]

Minä hermostutan kyselijät kertomalla että vaikka minulla olisi varaa, en silti koskaan ole halunnut lapsia.

Vierailija
37/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:23"]

En tuomitse, tiedän vain että vielä joku päivä tulee se oikea hetki ja paikka jolloin viattoman vauvan vilpitön hymy on se kevät-aurinko joka saa ahtojäät murtumaan APn sydämmestä :D

[/quote]

Ja sitten sitä ahtojäätä vasta tuleekin tilalle kun se hymy vaihtuu rääkymiseen. Se hymy kun ei kestä ikuisuutta. Ohis

Vierailija
38/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:41"]Ja hyvin usein virsi on se, että miksi ette hanki lapsia, kun teillä on talo ja hyvät ammatit ja vakaa toimeentulo ja hyvä parisuhde.

[/quote]

Otsikosta eikä edes aloituksesta käynyt ilmi, että osoitit ihmettelysi koskemaan vain tietynlaisia ihmisiä (ts. hyvätuloisia ja parisuhteessa olevia). Sikäli outoa, jos valitat lasten harrastusten hinnoista, jos sinulla kerran on rahaa.

Minä olen keski-ikäinen, eikä kukaan ole vielä kertaakaan kysellyt lapsettomuudesta. 

Taidat itse jotenkin tuoda itsekästä asennettasi julki, vaikka kuvittelet ettet tee niin.

[/quote]

Mä olen kolmekymppinen jolta on kyselty viimeiset viisi vuotta joka ikisessä sukutilaisuudessa lastenhankinnasta. Tämä yltyi kun ostettiin omakotitalo pari vuotta sitten. Ja koskaan en kenellekään sanallakaan ole maininnut lapsia. Ja toisten lasten kanssa käyttäydyn normaalisti, sekään ei paljasta mitään ulkopuolisille.

Vierailija
39/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:34"]

[/quote]

Kuka tuomitsee. Tarkenna. Tällaiset perustettomat syytökset ja yleistykset ovat typeriä. Itse olin vela 33 vuotiaaksi asti ja IKINÄ ei kukaan tuominnut.

[/quote]

Niin siis sähän ET ole ollut vela. Vela ei ole mikään väliaikainen vaihe, se on todellakin vapaaehtoinen lapsettomuus, ja sinähän ilmeisesti et lapseton ole.

Vierailija
40/49 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua lapsia enkä lemmikkejä koska en halua että kukaan kulkee mun kodissani räpläämässä mun tavaroitani.