Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla oli huonot vanhemmat

Vierailija
10.12.2021 |

Mitä teitte, kun täytitte 18 ja pääsitte vihdoin pois?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lähtenyt jo 15 vuotiaana pois kotoa. Isä oli hakkaava alkkis.

Vierailija
2/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista, itsenäistyminen ei ole ollut helppoa, kun ei ole ollut mitään pohjaa normaaliin elämään, meni asunnot ja luottotiedot ja lapset huostaan, oli päihdeongemia ja rikoskierre, useampi avioliitto takana, ja vaikka mitä. Kesti todella kauan oppii luottamaan esim siihen että ne sossut ei vaan tuu kyttää miten elää, vaan haluaa antaa lapsille paremman lähtökohdan ku mitä itse on saanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en päässyt, kun Suomen lain mukaan huoltajilla on oikeus hakata sinua, jos olet alle 18-vuotias. 

Ap

Vierailija
4/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en päässyt, kun Suomen lain mukaan huoltajilla on oikeus hakata sinua, jos olet alle 18-vuotias. 

Ap

Tämä oli 80 luvulla. Muutin pois sanomatta mitään.

Vierailija
5/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana menin opistoon lukioon. Toimii sisäoppilaitostyyliin eikä maksa mitään. Vinkkinä niille joilla tilanne nyt.

Vierailija
6/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16-vuotiaana menin opistoon lukioon. Toimii sisäoppilaitostyyliin eikä maksa mitään. Vinkkinä niille joilla tilanne nyt.

Ei auta, jos huoltaja ei hyväksy.

Ap

Vierailija
7/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneena ja luottotiedottomana mennään elämää eteenpäin, en ole koskaan päässyt oikein jaloilleni. Nyt 30+v

Vierailija
8/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin, mutta olen ollut saatavilla, tukena, apuna ja sylkykuppina koko elämäni. Nyt haluavat vanhana minut hoitajaksi. Olen uupunut.

Vierailija
9/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itsestään voi tehdä lastensuojeluilmoituksen ja sitä kautta saa apua.

Vierailija
10/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi voi tuota lapsen uskoa.

Ap

Vierailija
11/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toivottavasti nykyään saa apua, ysärillä oli niin kova pula sossuista että ei saanut mitään apua, lasuja teki sairaala ja poliisi jatkuvasti kun joi itsensä teholle.

Vierailija
12/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kotoa 19-vuotiaana omaan kämppään kun sain lukion loppuun ja ekan työpaikan.  En minäkään olisi alaikäisenä päässyt heitä pakoon minnekään. Vanhemmat oli vihaisia muutosta eikä pitäneet  mitään yhteyttä puoleen vuoteen. Sopi mulle kyllä. Elämä varsinaisesti alkoi silloin ja aina paremmaksi muuttui. Vannoin itselleni että ne vanhemmat pilasivat jo lapsuuden ja nuoruuden, aikuisuuttani eivät kyllä pilaa. Olen kouluttautunut ja naimisissa kunnon miehen kanssa. Lapsia en uskaltanut hankkia, sen verran traumoja jäi lapsuudesta. Pelkään ettei minusta tulisi hyvää vanhempaa, joten en halua riskeerata. En ole kauhean lapsirakas muutenkaan joten paras olla vaan vela.

Vierailija
13/13 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toivottavasti nykyään saa apua, ysärillä oli niin kova pula sossuista että ei saanut mitään apua, lasuja teki sairaala ja poliisi jatkuvasti kun joi itsensä teholle.

Kyllä nykyään puututaan paljon herkemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi